• Nienna

-5 kg

Jag skulle behöva bli av med mellan 5 och 8 kg, för att trivas med mig själv. Har gått upp 8 kg sedan jag slutade snusa för 7 månader sedan, det mesta har satt sig runt magen.

Kosten tänker jag inte ändra så mycket på, mer än att dra ner på socker och fett och sluta småäta. Det jag siktat in mig på är stavgång, ska köpa stavar på lördag och sen sätter jag igång. Ska börja med en halvtimmes gång 3 dagar i veckan och sen trappa upp det till en timme minst 4 dagar i veckan.

Sen ska vi iväg och hämta en hundvalp på lördag, så det kommer ju bli en massa hundpromenader utöver mina stavgångspass.

Startvikt 60 kg (160 cm)

• Nienna
    alexiis skrev 2008-04-03 22:04:44 följande:
    ja stavgång är nog bra! Och smart av dig att sätta realistiska mål med mat och motion! Gud va mysigt med en hundvalp=) vad e de för sort? Ibörjan blir de kanske mest springade in o ut med kissande men men de e ju motion det med=)haha
    Det är en hamiltonstövare, ska bli jakthund av den. Ja, jag räknar inte med några långpromenader i början, men så småningom.
  • Nienna
    Sommargrönt skrev 2008-04-04 08:14:51 följande:
    Vad skönt med en tråd där viktnedgången handlar om motion, inte pulverdieter!

Angående hundvalp: Vi fick vår i slutet av december och de första tre månaderna (tills nyss) gick jag upp 4 kg...Man är så låst att det är svårt att ha varken tid, ork eller lust till att träna. Så passa kosten och försök tvinga dig ut och träna själv ibland! Och i längden är det super med hund, man kommer ut och rör på sig oavsett väder.
    Ja, eller hur! Jag har inte känt att jag passat in i nån annan vikttråd, för det är mest Cambridge, GI eller Viktväktarna...

Och hundvalpen ja, det kommer ju främst att vara sambons hund eftersom det är han som ska jaga med den. Så det är han som får ta det största ansvaret (skojade med honom och sa att nu är det du som får ta nattvaken osv ). Men så småningom blir det ju långpromenader med honom också och då ser jag det som ett komplement till min andra träning/motion.
  • Nienna
    FruRålin080808 skrev 2008-04-04 11:14:54 följande:
    Jag vill gärna hänga på...Äter nyttigt men går inte ner...Jag behöver en spark i baken för att komma igång med motion...
    *Sparkar*
  • Nienna

Idag har jag äntligen fått tag på gåstavar! Så på måndag ska jag börja mina stavgångs-pass, en halvtimme, tre gånger i veckan till att börja med.

• Nienna
    Mikabella skrev 2008-04-14 12:48:23 följande:
    Vill bara säga att ni är duktigt! 5 kg är jobbigt! Svårt att få bort detdär "lilla extra". Är i samma situation 1.60 väger 57kg nu :( Vill ner till 50-52 innan augusti. Jobbar så ycket o hinner bara gå till jobbet på morgonen o ibland hem på kvällen. Är en timme enkel väg...Roligt att ha er att "kämpa" ihop meD. Nu kör vi tjejer! Inget helg "extra mys".
    En timme enkel väg är väl inte så bara!? Själv ska jag äntligen börja med mina stavgångspromenader ikväll, stavarna är inhandlade och iPoden fylld med bra musik!
  • Nienna

Nu har jag avklarat mitt första stavgångspass och det känns i kroppen! Jag gick 30 minuter, det blev helt perfekt att gå till ett vägskäl och vända där. Vägen är väldigt kuperad så man får jobba med stavarna, på sluttampen var jag helt slut och när jag kom in höll benen på att vika sig. Det märks att man inte är van!

Nu ska jag gå 3 ggr i veckan, 30 minuter åt gången till att börja med. Sen ska jag nog börja cykla lite när snön smält och vägen torkat (grusväg).

• Nienna
    Vidalila skrev 2008-04-14 21:12:31 följande:
    Jag hänger på! Jag vill gå ner 10 kg så att jag är tillbaka på min gamla vikt 50 igen. Men jag hade nog nöjt mig med 5. Hur mycket ska man väga om man är 1.60?ska köpa träningskort den 1: sen jävlar!
    Mellan 47 och 64 enligt denna sida: web4health.info/sv/answers/ed-dia-weight-ideal.htm
  • Nienna
    Mikabella skrev 2008-04-15 08:21:43 följande:
    Ipoden är en skänk från ovan! Har laddat med ljudbok! "Flyga drake" blev det denhär gången. Blir som en liten belöning att få lyssna vidare på boken om man går. Har bestämt att jag bara får lyssna om jag är duktig o går ...Hoppas att det är en spännande bok... ;) Tänkte oxå köpa stavar. Det verkar somn att de är effektiva?! :) 1,2,1,2 nu ska jag gå igen. Puh...kämpa på :)
    Jag har tempomusik i min så det blir lite fart på det hela. Stavarna verkar väldigt effektiva, jag kände främst hur överarmarna, skuldrorna, magen och benen fick jobba!
  • Nienna

Nu har jag beställt skor, igår gick jag i mina vanliga skor och jag höll på att få en blåsa på "trampdynan" direkt. Så nu vill jag inte gå mer förrän de nya skorna kommit, men det var bara 1-3 dagars leveranstid, så jag kommer att klara mitt mål att gå 3 ggr/v. Jag har nog inte haft ett par träningsskor sen jag gick i skolan (10 år sen ).

Svar på tråden -5 kg