• tingeling2

-5 kg

Ok. Jag har varit med i viktklubb.se och sedan i januari gått ner 9 kg. Trodde att jag skulle ner ett kg till (totalt 10) men väger nu 63kg och är 173cm. Det konstiga är att jag fortfarande känner mig tjock och skulle lätt kunna gå ner mer med deras koncept...... Men jag har ju beställt en klänning i st 40!!!! Ok, hon kan sy in den och mindre än en 38:a borde jag verkligen inte vara! Herregud jag har ångest nu!!!!!!!! Hur skall jag våga äta mer för att behålla min vikt och inte gå ner mer?

• tingeling2

ja... Jag fattar vad du menar. Men det verkar som att det har gått så fort att hjärnan inte hänger med. Jag får liksom gå och titta på mig i spegeln och kontatera att det har hänt grejer med min kropp. Jag är en tjej som blev kallad för tjorven som liten och att bli kallad för benranglet nu är som en komplimang.. Helt sjukt!! Nej jag skall inte få ätstörningar nu som 35-åring! Det är ju sjukt. Jag tar dina varningsord på allvar!

Sommargrönt skrev 2008-04-07 13:24:58 följande:
    tingeling2: Varning varning! Att inte kunna sluta gå ner i vikt tycker jag låter lite läskigt. När man går ner i vikt blir man lätt mat och viktfixerad. Det kan sluta med ätstörning om man inte passar sig. Tvinga dig att börja äta mer och håll koll så du håller vikten nu. Sen tycker jag att du kan gå ner mer sen igen om du känner för det. Men det kan nog vara bra med en paus låter det som...
  • tingeling2

sommargrönt: Skönt att höra att det är fler som upplevt samma grej! Det blir som ett gift... Att gå ner känns inte längre som nått problem eller bekymmer snarare att "hålla nållan" som skrämmer mig. Men jag skall försöka fokusera på annat nu.. Jag har bara 8 veckor kvar till vi gifter oss.

• tingeling2

Sommargrönt: kanske du skall ha din mens snart? Kan vara vätska som du samlat på dig... Dricker du mycket vatten? Får man fråga vad du tränar? Styrketräning? Jag har hört att om man tränar så kan musklerna samla på sig vätska.. Vet inte om det stämmer. Du kanske äter för lite, eller för lite fett. Vi är ganska dåliga på att äta fett.

• tingeling2

Sommargrönt: Jag tror att du äter för lite jämfört med vad du rör dig plus att det är VIKTGT med fettet.

Om man är inaktiv men vill gå ner i vikt så skall man ligga på runt 1300ckal. Men när man tränar så mycket som du gör.. Jag vet att när jag powerwalkat i 40 min så har jag förbrännt ca 400kcal, det är ganska mycket.

Jag trodde att jag åt bra men har sedan 3 månader då jag varit men i VK upptäckt att mitt problem varit just fettet. Legat på 16-20 % fett och rek intag på ViktKlubb är mellan 25-35% Så 10-20 gram mandlar om dagen har hjälpt mig i min viktresa! Så fort jag fick upp mitt intag av "bra" fett så hände det grejer!!! Lycka till!!

• tingeling2

Japp, det är bra fett speciellt mandel!

• tingeling2

sommargrönt: Jag har som sagt varit med i VK sedan i början av januari och har gått ner 10 kg -no problem! Det kommer gå jätte bra för dig bara du verkligen registrerar ALLT!! Du har ju motivationen! Det kan ta ett tag innan du får rutin på hur sidan funkar men sedan går det som på räls! Heja dej!!

• tingeling2

Sommargrönt: Det blir inte förstört om man övertrasserar nån gång, värre om du skulle äta för lite!

Det viktigaste är att du försöker fördela dina kallisar efter deras rekomendationer samt att alltid ligga bra till i fettintaget.
    Du hade ju lite funderinar kring fetter och de har en bra genom gång som förklarar allt på sin sida!

Men när jag äter ute brukar jag äta "rent kött" ex kycklingfile med wokgrönsaker eller en laxbit, ja du kommer nog på dina vägar. Jag har varit ute och ätit samt tagit nån öl eller ett glas vin (eller flera!!)

Slappna bara av du har ju precis börjat!!

Jag provade min klänning i går förresten.... Han rev sig i huvudet och frågade mig varför vi hade beställt den i storlek 40!??? Du är ju en 36:a!!!!!! VA?? Saken är ju den att NIXA har stora storlekar så jag är kanske en 38:a

• tingeling2

Mikabella: Kul! Jag fattar inte att man kan bli så lycklig av att köpa en klänning!! Hade precis samma känsla när jag köpte min!! Väntar bara på att få den insydd nu! Vill ha den hemma så att man kan få titta lite på den.

Svar på tråden -5 kg