• Hammerman

-5 kg

Det handlar inte om ork, det handlar om vilja!

Det enda som gäller när motivationen tryter är att tänka på hur illa ställt det var med en själv när man var som mest fet och otränad, grunna över vilka mål man har med träningen och sen är det bara att ta tjuren i hornen och bryta skallen av den.

Passa på nu när det är varmt och soligt och häggarna blommat ut och allting!

Mer motivation: beach2009.blogdog.se/blog.html

(Yup, I'm an attention whore )

• Hammerman

Det väsentliga är midjemåttet, inte vågen. Mer muskler = snyggare kropp, mer fettförbränning och så blir det enklare att fortsätta träna också eftersom du är starkare, heltigenom positivt alltså!

• Hammerman

Sommargrönt skrev 2008-06-18 14:18:28 följande:

Haha! Ibland känns det som att sund viktnedgång är ett heltidsjobb...
    Man får lägga ner mycket tid, ska man hinna röra sig det som behövs. Speciellt om man har ett stillasittande jobb. Jag har egentligen tur som jobbar på ett sågverk och får springa och lyfta mig svettig vareviga dag. Men utöver det gäller det att prioritera bort så mycket "onödigt" som tv-tittande och annat nojsande man bara kan. Sen tror jag att ett visst mått av styrketräning alltid är ett bra komplement till konditionsträningen.

Säg till mig om jag går in i viktminskningstrådar och bara låter som en gammal trasig LP.
  • Hammerman

Meh, det var midsommar i helgen och med tanke på allt mjöd och alla marshmallows som konsumerades har jag tämligen svaga förhoppningar inför morgondagens uppdatering. Men kul var det!

• Hammerman

Veckans avstämning kommer i sin helhet efter promenaden jag precis ska ta. MEN, jag vägde mig i morse och vågen visade på -0,8 kg trots marshmallows för en hel skolklass!

Svar på tråden -5 kg