-5 kg
välkommen=)
Ska oxå satsa ordentligt...bättre att kämpa riktigt i en månad eller två och sen hitta en bra vardag än att småkämpa hit o dit i ett år=)
välkommen=)
Ska oxå satsa ordentligt...bättre att kämpa riktigt i en månad eller två och sen hitta en bra vardag än att småkämpa hit o dit i ett år=)
sommargrönt: hihi ingen fara=) så som du kör e nog vettigt..då får man en liten rivstart=)
Hope2008: nää allt gotte kan man ine vara utan=) för mig är det ett stort steg att bara låta bli godis på vardagar..gottegris som mane =) Mitt jobb tillåter dock inte ngn motion på dagtid..och ofta är jag såå slutkörd när ja kommer hem så det är en kamp att tvinga sig ut...men men skam den som ger sig=)
blä vägde mig idag trots allt.. ligger nu på -+,4 kg allt som allt.. nästan upp 1 kg på en veckan... åh varför kan man itne bara skärpa sig.
Men men nya tag idag.. ska iväg till mina tjejkompisar om en månad..då SKA ja ha gått ner minst 3 kg!!
Hur går de för er andra??
haha-0,4 kg ska de stå...
hvidbrud: Jag brukar ha i avokado i min sallad..det tycker jag mättar rejält! Och sen ett knäckebröd till..så håller jag mig ett tag!!!
Du verkar vara i samma sits som jag.. om man ser vikten i relation till längden... inte överviktig men lite trivselkilon man vill ha bort för sin egen skull=)
Jag sksa också ta mig ut på en långpromenad idag. Förut trnade jag mycket styrketräning på gymmet.. nu har jag siktat in mig på motion med hög förbränning tills jag når min målvikt!
jaaa precis så är det för mig oxå! Men samtidigt är jag en känsloätar..äter när jag har tråkigt, när jag är ledsen, när jag är glad, när jag ska belöna mig själv..osv=)haha
tror man får ha regler för sig själv, och regler som man alltid måste följa. Tex att köpa en LITEN godispåse ist för ett halvt kg=) eller att altid ha godisförbud i veckorna o unna sig på helgen. Oftast är det så för mig att jag klara av att hålla mina regler ett tag..sen åker jag rakt in i mina gamla vanor och äter allt jag ser=)haha
åh nu e jag hemma igen efter en timmes powerwalk. Skönt! Dags för kvällsmat....blir taco. Men inga bröd för min del..utan blir köttfärs och sallad. E ju nyttigt iaf=)
Imon har jag och sambon bestämt att vi ska börja med vårt joggande. Frsta joggingturen för året... haha kommer bli en rolig syn=)
nu har ja varit ute och joggat... haha eller snarar gått. Det gick inte så bra det här. Haha!!!
nu ska ja äta en nyttig lunch och sen ta mig till jobbet... blää e mest sugen på att ligga hemma i soffan jag.. vilken soffpotatis...
Ha en bra dag alla=)
Sommargrönt: jag tror du kan öka motionen om du vill ha ett bättre resultat. på så sätt blir de ju inte " bantning" utan du äter ju normalt - men tränar mer! Sen när du nått din målvikt kan du trappa ner på motionen om du vill och ändå hålla vikten! Tänk oxå på att promenader, cykling m.m. bränner mer kalorier jämfört med tex styrketräning. Naturligtvis har styrketräning massa andra fördelar men om man vill bränna fett snabbt och se resultat är mitt tips att först bränna o sen bygga=)
själv har fokuserar ja själv på promenader..och försöker få till en timmes promenad.. oftast e jag lat och går bara 40 min=)
sommargrönt: Oj de va duktigt=) nä då e de ju inte så lätt att öka... min egen erfarenhet som bantare är bara att de e ett tips om man står still.. men inte för dig då eftersom din kropp absolut måst få vila ngn dag oxå!!!
dricker du juice, mjölk, latte, läsk ofta?? Många tänker ju inte på de "gömda" kalorierna i dryckerna... ja har själv genom att undvika dessa kunnat "spara" ca 300 kalorier om dagen!!!
Jag väger mig oxå alltid på morgonen, innan jag har ätit och efter jag har kissat=)HAHA töntig man e=)