• Sommargrönt

-5 kg

Alexiis: Jag vet inte alls om jag kan/borde öka motionen. JAg tränar redan 4-5 dagar i veckan, ganska intensiva pass. Två pass stepup på 75 minuter vardera och så 2-3 pass rask promenad i 90 minuter alternativt rask promenad kombinerad med springning 60 minuter. Tror inte mina knän skulle klara mer. Kroppen måste väl vila någon dag också eller?

• Sommargrönt

Jag väger mig alltid på morgonen...

• Sommargrönt

LinneaJ: Jo, om vågen visar det den ska ja. Men det gör den aldrig...

• Sommargrönt

Jag dricker i princip bara vatten. Juice ibland på morgonen, men då är jag verkligen medveten om det. Saken är den att vi har sköldkörtelproblem i min släkt. Har man det så har man lägre ämnesomsättning än normalt så får man medicin som ska öka på den. Jag har sakta sjunkit i ämnesomsättning genom åren men jag ligger fortfarande precis över gränsvärdet och räknas som "normal". Jag har alltså så låg ämnesomsättning som man kan ha utan att räknas som sjuk. Orättvist. Känns som att jag går upp i vikt vad jag än gör...Skulle jag inte träna så mycket som jag gör skulle jag lätt gå upp ett kilo i veckan...

• Sommargrönt

Jaha. Så lite nötter alltså?

• Sommargrönt

Jag ska prova. Men förstår ändå inte riktigt "teorin" bakom. Hur kan att äta nyttigt fett få en att gå ner i vikt?

• Sommargrönt

Jo, förstår att man ska äta bra fett och inte dåligt. Eller att för stora mängder av något aldrig är bra. Jag antar att jag formulerade min fråga dåligt. Vad jag undrar är väl egentligen hur att INTE äta nyttigt fett kan göra att man INTE går ner i vikt?

• Sommargrönt

Stepup om 1,5 timme. Känns som att detta kommer bli en bra vecka!

• Sommargrönt

Jag ploppade upp det jag gått ner i helgen...Men har redan gått ner nästan allt igen. Hoppas på att vågen fortsätter neråt resten av veckan, så att det i alla fall är netto minus ifall jag går upp lite i helgen igen.

Jag har förresten gått med i Viktklubb.se
    Om man när noga och skriver i allt man äter (kan göra egna recept av listor med ingredienser) så ser man exakt hur många kalorier man äter. Så ger man dem en massa info om sin kropp och sina mål så talar de om hur mycket man får äta varje dag för att nå det målet på tiden man valt. Och tränar man, så kan man äta mer. Känns motiverande!

• Sommargrönt

Tingeling2: Det var ju du som gav mig idén! 0,9 kg sen i måndags och jag äter MER än innan! Känns jättebra faktiskt. Tjoho! Får se hur första helgen går bara...Vad händer om man går över den dagliga kalorimängden någon dag? Jag kan inte träna i helgen och ska till Köpenhamn med en kompis lör-sön. Får ju bara äta 1400 kalorier, men brukar kompensera lite fler med mycket träning. Det blir nog svårt att hålla exakt den nivån med utemat och ingen träning...Blir allt förstört då?

Svar på tråden -5 kg