• Hvidbrud

-5 kg

Hej Hope!
    Tycker att det låter som om du har stora insulinsvängningar. Försök att inte äta toma kalorier och gå inte hungrig!
    Fiberrik mat och glöm inte proteinet. Det håller dig mätt länge och det käns rätt äkligt att trycka i sig för mycket på en gång... (tycker jag i alla fall )
    Kost som stabiliserar ditt blodsocker. Kolla in GI, den låter som gjord för dig!
    Lycka till!

Var på kraneval här i köpenhamn i helgen. Mesa tjejer som dansar runt i små bikinisar (har gjort det själv i några år, men nu är det slut...) Hur många fantastiska former vi kommer i. De vackraste kropparna tycker jag är de som blir burna med kärlek och stolthet, även om det är en venus de willendorfkropp eller en twiggy.
    För mig är just det en jätte stor utmaning, för det käns som om jag aldrig blir nöjd med vad jag ser i spegeln.
    Får kasta mig över min "hypnotisera dig till din drömkropp"cd igen! Den känns skön.
    Ha det bra allihopa!

• Hvidbrud

Min cyckel blev stulen i helgen... så igår gick jag till jobbet. Skönt i det fina vädret. Men idag blev det bussen.
    Har spanat in en skit häftiig cykel som är importerad från Indie- liknar en giktigt gammal från 20 talet, med en liten läderväska med reperationsverktyg bak på sadeln. (Bara det inte betyder att den går i sönder hela tiden...) Den är säkert tung som bara den, men det ger ju lite extra till låren.
    Ska få body-scrub av min kolega snart... Skönt. -200g i döda huscelle, säger de som vet.
    Sen, när jag kommer hem ska jag ut och springa med min blivande make. Det är verkligen mysigt och motiverande att springa tilsammans. Kunde väl aldrig tro att JAG skulle längta till löpskorna! He he. Skönt att våga sig ut från sina och andras förväntningar på hur och vem man är.

• Hvidbrud

Har hört att man ska lägga minst 25% på frukosten...

M2b är på fackföreningsmöte. Strejk i danmark. Ska se om jag kan pallra mig ut ensam på löpstigen. Längtade efter honom. Men klart han ska kämpa för bättre lön!

• Hvidbrud

Fik tränat pilates i 45 min igår. Sen tog jag en löptur- men oj det var jobbigt. Lungorna brände, så det blev bara en halv runda. (sneddade igenom parken...)Pilates var vist tuffare än det kändes som. Var precis och provade undisar till bröllopet. Betydligt trevligare upplevelse än för några månader sen. DET är motiverande!

• Hvidbrud

Usch, känner mig helt svullen idag... Mensen kommer nog snart, så hormonerna svallar. Sen hjälpte det nog inte att jag tryckte i mig en äclig nettopizza igår. Fy tusan! Att de får lov att kalla det mat... Nej, det gör jag inte igen.
    Ska nog göra utränsningskur snart igen. 12 dagar där man äter en massa (verkligen massor) grönsaker som styrker lever och tjocktarm och protein. Sist jag gjorde den var magen platt, dvs inte uppblåst som en prutt-ballong och tarmarna var i perfekt skick. Men det kräver lite diciplin att komma igång.

• Hvidbrud

Mikabella: Jag använder mig av en detox om har framstälts av en amerikansk läkare som heter Ann Louise Gittleman. The fast track detox diet heter den på engelska. (Har den på danska..) Väldigt amerikaniserad... men bra och korekt tycker jag. Det bäste är att den är sund och nyttig oc fungerar.

Anna gifter sig: Kom ihåg att suga in navelen när du tränar magen. Lossas att du har jätte tighta jeans på... Så aktiverar du de innersta tvärgående magmusklerna som ger en getingmdja!

Upptäkte at jag börjat äta skit igen för att jag inte kunde känna igen mig i speglen. Bælev vist lite rädd! Men nu är jag på den igen! Brudklänningen hinner kanske inte fram i tid ialla fall, så då kan jag ju lika bra bli så smal om jag vill!
    Ha en bra helg allihopa! Vi är så duktiga ihop! Nu ska jag hem till min älskling!

• Hvidbrud

Hej alla!
    Ska nog en tur i simhallen idag (det är där jag har gömt vågen...) Men jag drar mig alltid, för det är så kallt i vattnet! Vi får se.
    Nu ska jag äta müsli, frukt, yoghurt och krossade linfrön. Och det gudaskänkta kaffet!

Ska njuta av min lediga dag. Köpt ny tuff cykel, som jag ska köpa korg till senare idag. Har lite lust att "pimp my bike" så den liknar en äkta indisk riksha, men tror att jag låter bli... Kanske bara liite...

Käns bra i kroppen idag. Tog ett extra pass pilates igår, men hoppade över joggningen. Klarede helgen med ett litet glas vitt.

• Hvidbrud

Aaahhh! Var i simmhallen idag och vägde mig. Jag har gått UPP ett kilo! Fytusan vad tråkigt! Jag skyndade mig att simma en kilometer och har gjort slut med bröd och socker på allvar! (oj, där var vist en liten lakrits kvar...) Nej, sockret är den stora boven. Jag klarar inte EN gnutta, så tar det överhanden.
    Nu jäklar! Har ju bara två månader kvar! Och 5-6 kg kvar.

Klagade över resultatet till min blivande make, och så gullig som han är (och dödsärlig-vill man inte veta sanningen så ska man låta bli att fråga) sa han att det var ju klart jag har ju fått så mycket muskler.
    Men jag vet inte. Tycker att det är en bit kvar.

Nä, jag ska nog göra slut med vågen också!

Svar på tråden -5 kg