• emizisen

ljuslyktor i träd

Tänkte göra egna ljuslktro att hänga upp i träden utanför vå festlokal. ror at det kan bli mysigt. E det nån som har tips på vad för slags glasburkar och upphängningsanordningar man kan använda. har sett såna man kan köpa färdigt men kostar ju en del om man ska ha många!

• Svar på tråden ljuslyktor i träd
  • Lady o Lufsen

Har du småbarn så samla på matburkarna i glas!

Använd dig sedan av ståltråd som du virar runt "halsen" där gängorna är och sen gör du en lång "ögla för att kunna hänga upp dom...Om du vill så kan du måla dom med glasfärg- det är mindre tidsödande att hälla i glasfärgen och skaka runt än att måla utsidan...

• Äntligen är det min tur

Håller med LoL
    Jag gjorde det för några år sen till min bästis bröllop. Flera hundra.... Så effektfullt när det är mörkt. Tog lååång tid o tända men fiiint! O billigt o enkelt! Man behöver ju inte dekorera heller för det syns inte i mörker

Det behöver inte vara samma stl heller på burkarna. Det syns inte heller

• fru Bruhn

Det blir kanonmysigt, har testat själv. Hur stor mysfaktor som helst.Hade sylt,gurk,salsa,barnmats,sillburkar, ja herregud spar alla glasburkar du kommer åt. Blir super!!

• Thailand 08

Jag har gjort av burkar det har varit feta ost i ,dom är 8 kantiga eller nåt + virat ståltråd runt om.Sen köpte jag en på se billiga vita bönor( ser ut som små stenar) på öb och la i botten under värmeljuset

• valkyriana

Har också funderat på något liknande, men hur efektfullt blir det då man gifter sig i augusti?? När blir det mörkt och hur mörkt blir det?
    Jag har funderat på sådana där svävande lyktor dessutom, men det skiter vi nog i, försöker dra ner på onödiga kostnade, men barnmatsburkar- jooo det har vi ett gäng

• tobiasochlinda

vilken bra ide! och enkelt! jag själv ska försöka dekorera ett växthus på 500 kvadrat så jag tar gärna emot tips och ideer på utsmyckning!

• Skottdagen2008

Jag gjorde en hel del och så frostade jag dem med frostfärg, men det var för att jag gjorde dem till julklappar

Lady o Lufsen skrev 2008-04-03 22:19:27 följande:

Har du småbarn så samla på matburkarna i glas!Använd dig sedan av ståltråd som du virar runt "halsen" där gängorna är och sen gör du en lång "ögla för att kunna hänga upp dom...Om du vill så kan du måla dom med glasfärg- det är mindre tidsödande att hälla i glasfärgen och skaka runt än att måla utsidan...

Om ni sätter upp dom sent när det är mörkt så syns dom bra. Alltså det måste ju vara mörkt ute för att det ska ge nån effekt.

valkyriana skrev 2008-04-04 08:27:20 följande:
    Har också funderat på något liknande, men hur efektfullt blir det då man gifter sig i augusti?? När blir det mörkt och hur mörkt blir det?Jag har funderat på sådana där svävande lyktor dessutom, men det skiter vi nog i, försöker dra ner på onödiga kostnade, men barnmatsburkar- jooo det har vi ett gäng
  • emizisen

Åhh, tack så jättemycket för alla tips. tror att det blir jättebra. fast som nån skrev, kanske inte jättemörkt i augusti. men festen e ju lång!

Svar på tråden ljuslyktor i träd