• SweetSun

Svart/vitt/rosa

Jag hade en tanke på att duka i de färgerna.. och jag hade tänkt kanske vit duk, med en smal svart löpare över borden, samt med rosa detaljer på borden, som tex ljus, blommor eller liknande.. kan man ha så?

Jag fick mothugg av min mor som sa att de äldre kommer se den svarta löparen som begravning så då blev jag osäker.. vad tror ni?

• Svar på tråden Svart/vitt/rosa
  • september2008

jag ska oxå ha dom färgerna men inte bestämmt mig ännu hur jag ska dekorera.
    personligen så åtänker jag inte bry mig om vad dom äldre tycker. bara jag själv är nöjd.

• FruRålin080808

Tycker att det låter snyggt...Vi ska ha svart,rosa och vitt som färgtema. Jag ska ha svart klänning med rosa skärp...Ser inte svart som en sorgens färg...Vill du har svart löpare tyker jag att du ska ha det. Välj det DU tycker om och bry dig inte vad alla andra tycker och tänker...
    Har ni tips på snygga dukningar så ge mig gärna tips=) Vi ska ha cocktailparty men vill ju ändå ha bord dukade så gästerna kan sitta=) Dessutom ska vi ju ha kaffe och tårta...

• bara jag

Jag tycker inte man ska bry sig för mycket om vad de äldre tycker faktiskt! Det låter jättefint!

• SweetSun

jo ni har rätt, det är ju endå våran dag ;) jag tyckte det såg så fint ut i min hjärna hoppas bara det blir lika fint i verkligheten =P Ska försöka duka nåt liknande här hemma för att se hur det ser ut..

• asaonthehill

Åhh, vi verkar vara några som kör svart,vitt,rosa... vi ska ha ljusrosa, och silver hänger oxå med som accent. Vi kanske kan utbyta lite ideer? Kolla gärna mitt galleri för inspiration...

• jeslin

Vi har svart silver o vitt som tema passar det er som personer så är det ju bara att köra på det

• Piggelinlover
    SweetSun skrev 2008-04-04 10:06:25 följande:
    Jag hade en tanke på att duka i de färgerna.. och jag hade tänkt kanske vit duk, med en smal svart löpare över borden, samt med rosa detaljer på borden, som tex ljus, blommor eller liknande.. kan man ha så?Jag fick mothugg av min mor som sa att de äldre kommer se den svarta löparen som begravning så då blev jag osäker.. vad tror ni?
    Finns ju svarta löpare med vita detaljer på, kan ju vara ett alternativ om man vill undvika att de kommer att tänka på begravning....

Men sj skulle jag har kört på första tänken, låter skitsnyggt!!!!
  • SpookyandKira

Vi hade vita dukar och rosa servetter. Vi dekorerade med runda speglar mitt pa borden med stora cognagsglas pa. I glasen hade vi rosa rosor och nejlikor, samt fyra ljus runtom i antingen vitt, svart eller rosa:

somethingnewprod.com/9-29-2006-ha-28/9-29-2006_4010_wed_small.html

somethingnewprod.com/9-29-2006-ha-28/9-29-2006_4011_wed_small.html

somethingnewprod.com/9-29-2006-ha-28/9-29-2006_4603_wed_small.html

Sa jag tycker visst att ni kan ha svarta lopare, later hur fint some helst! Min kara mor tyckte forst att svarta tarnklanningar skulle se ut som ett begravningsfolje, men hon tyckte det blev fint i slutandan :)

• SweetSun

tack för all tips å uppmuntran, jag frågade min dambo igen vad han tyckte och han gillade iden skarpt! så nu blir det nog så! fast allt beror ju lite på vad vi har för kläder på oss i slutändan... vill ju "matcha" lite ;)

• SweetSun

min sambo skule det ju vara ;)

Svar på tråden Svart/vitt/rosa