För det första, ska du få som DU vill ska du hålla dig lååångt borta från ställen som Guldfynd, Hallbergs och Albrekts, tyvärr är personalen där inte särskilt kunnig ( vet vad jag pratar om då jag själv jobbat på Guldfynd)
För det andra, SJÄLVKLART ska du ha stenar i din ring om det är det du vill ha, låt aldrig nån tala om för dig hur du får och inte får göra med din förlovningsring, det har inte de med att göra, det rä ju ändå du som ska bära den. Gå till en provatägd butik, gärna en med egen guldsmed, de är oftast mer benägna att låta kunderna få som de vill vad gäller just denna biten...sä länge det är tekniskt genomförbart så klart *S*
Går du till nån som har egen guldsmed kan du säkerligen utforma ringen precis så som du vill ha den. Så stå på dig och se till att du får drömringen :)
Bytte nyligen ut min släta tråkiga och alldeles för tunna förlovningsring ( inköpt på guldfynd var annars) mot en bra mycket snyggare ring emd 5 stycken diamanter som kommer att passa perfekt emd min vigselring :)