• Ladylike

Förlovningsring med stenar?

Jag vill ha en förlovningsring med stenar. När jag varit ute och tittat säger alla guldsmedsbutiker att förlovningsringen ska vara slät. Men jag VILL ha bling bling redan nu! Kan man det eller kollar folk snett på en då ?

• Svar på tråden Förlovningsring med stenar?
  • Munchkin

För det första, ska du få som DU vill ska du hålla dig lååångt borta från ställen som Guldfynd, Hallbergs och Albrekts, tyvärr är personalen där inte särskilt kunnig ( vet vad jag pratar om då jag själv jobbat på Guldfynd)
    För det andra, SJÄLVKLART ska du ha stenar i din ring om det är det du vill ha, låt aldrig nån tala om för dig hur du får och inte får göra med din förlovningsring, det har inte de med att göra, det rä ju ändå du som ska bära den. Gå till en provatägd butik, gärna en med egen guldsmed, de är oftast mer benägna att låta kunderna få som de vill vad gäller just denna biten...sä länge det är tekniskt genomförbart så klart *S*
    Går du till nån som har egen guldsmed kan du säkerligen utforma ringen precis så som du vill ha den. Så stå på dig och se till att du får drömringen :)
    Bytte nyligen ut min släta tråkiga och alldeles för tunna förlovningsring ( inköpt på guldfynd var annars) mot en bra mycket snyggare ring emd 5 stycken diamanter som kommer att passa perfekt emd min vigselring :)

• Aleta

Jag byter nu ut min släta förlovningsring mot en ring med en 0,25 ct blågrå diamant (bilden). Allt är möjligt!

Jag har också läst att förr i tiden var det tvärtom, förlovningsringen var den dyrbara och vigselringen var slät och enkel. Jag tror att det var för att om det hände den blivande brudgummen något så skulle tjejen ha ett litet kapital som säkerhet. När man sedan var gift så behövdes inte det.
    Man kan ju tänka sig att eftersom många förlovar sig utan att bestämma datum (eller ibland ens att de SKA gifta sig) att ringarna har blivit enklare och enklare eftersom det inte betyder lika mycket att förlova sig längre. I stället har krutet (läs glittret ) lagts på vigselringen istället.

• NinnaLilltroll

Det var likadant när jag skulle välja förlovningsring. "Nej stenar ska man inte ha i förlovningsringen." Jag gick till en butik med egen guldsmed och där blev det som jag ville (hoppas jag, har inte fått ringen än). Konstigt att säljarna lägger sig i valet av ring.

• Mrs Mommy

Ja, Guldfynd måste vara glada över att ha säljare som inte vill sälja

NinnaLilltroll skrev 2008-04-05 14:13:48 följande:
    Det var likadant när jag skulle välja förlovningsring. "Nej stenar ska man inte ha i förlovningsringen." Jag gick till en butik med egen guldsmed och där blev det som jag ville (hoppas jag, har inte fått ringen än). Konstigt att säljarna lägger sig i valet av ring.
  • BEGirl

Framforallt borde de vilja salja sa manga stenar som mojligt ;)

• Stardusty

Min förlovningsring är en alliansring och har stenar, 12 st små diamanter 0.10 carat sammanlagt. Och jag älskar den!! Ville inte ha en slät så valde denna istället och det är ju trots allt JAG som ska ha på mig den varje dag för resten av livet så det är upp till mig hur den ska se ut!!

• irresolute

Man får väl ha vilken ring man vill?!? Min hade en sten i mitten.

• Stardusty

PS. Min vigselring har stenar den med, några små som är likadana som de på förlovningsringen, och så en lite större i mitten, passade super tillsammans!

• Ashley

du , undrade om folk tittar snett....(har min ores bild som förlovningsring... De flesta har bara positiva saker att säga, har dock fått någon kommentar i stilm ed att "det ser ju ut som om du redan är gift"... med lite snorkig ton men värre än så har det inte varit, och jkah bryr mig inte för jag tycker om min ring. Välj vad du själv vill ha, smaken är som baken, vad du än väljer för ring kommer det vara någon som inte tycker att den är så fin. Behaga dig själv

• Ars amandi

jag har 35 diamanter i min förlovningsring å kommer ha en stor i vigselringen...

• Carmilla79

Eh, varför ska en affär lägga sig i hur din förlovningsring ska vara? Självklart ska de komma med råd m.m. men måste ju vara lyhörda på vad kunden vill ha! Då säljer de ju mer...

Fick själv en diamantring av mina föräldrar när jag fyllde 18. Den var vitguld och en enkel diamant. Min första reaktion var "Oj, wow tack! Men den ser ju ut som en vigselring!" Min mammas kommentar var "Vi ville ge dig något speciellt när du blev 18 och denna är tidlös. Bär den bara på din andra han. :p" hehe När jag fyllde 25 uppgraderade mina föräldrar ringen till två diamanter som var lite större. Den är min favoritring och jag bär den på högra ringfingret.

En sak är säker, när jag förlovar och gifter mig lär ringarna ha bling bling i sig...

• ohlala

håller helt med munchkin. albrekts SLARVADE BORT min ring, snäste av min m2b och först efter att jag skrivit en tråd om det här på bt med ca 1000 klick blev jag uppringd av ngn vice VD och butikschef som bad om ursäkt och plötsligt hade de hittat den...himmla konstigt...

• Thewedding

Jag har 7 diamanter i min förlovningsring ! Har bild på den i mitt galleri ! Det kommer bli din ring så skit i vad alla säger !

• Ladylike

Det är märkligt att de inte försöker sälja med så mycket stenar i ringarna som möjligt, det ju generera mer klirr i kassan.

Vad har ni för inskription (heter det så?) i era ringar? Ska jag har min fästmans namn i min ring och tvärtom? Och datum? Datum för förlovningen eller för den kommande vigseln? Det kan ju dröja lite innan vi gifter oss...

• Teneriffa 09

Jag har tre små men vackra diamanter i min förlovnings ring.
    Köpt på Guldfynd är den också haha....

Så Guldfynd på Bergvik karlstad (bodde där då) ville i allafall sälja med stenar =)

Jag älskar den.

Sen tycker jag personligen att den räcker så jag och min M2b har pratat om att "använda" dem igen...och bara gravera in det nya datumet i den (och hans).

Har dock inte bestämmt oss än.

• Lily Rose

I England/USA är det ju tvärt om - förlovningsring med maffig solitaire och slätt weddingband. Så säg till nollorna på Guldfynd att de inte vet vad de pratar om, gå därifrån och låtsas att du är lite härligt internationell. Gör sen en pretty woman och gå tillbaka till butiken, dräm vänsterhanden i disken så de inte kan undgå din blingiga ring som du köpt på någon annan vettig affär, fråga om de får kommission innan du informerar dem om att de gjort ett BIG MISTAKE!

• maniha

min festmös ring har en vit diamant och min har en svart och vi valde själva hur de skulle göras hos en smed. Jag anser att man ska ha det man själv vill, för det é ju din förlovning och inte nån annans. Tycker andra att man ska ha en slät så får de väl ha det då, tråkigt för de.

• sviiden

Jag ville ha sten, och jag fick en med sten, därmed basta!

• Gela14

Jag har sten i min förloningsring!!! Älskar den fullkomligt.Ingen som tittar snett....möjligtvis att de är avundsjuka..de är de enda kommentarerna jag fått kring det.."att va lyxigt att ha stenar i förlovningsringen med"
    Ska ha stenar i vigselringen också..passar toppen! Lycka till!

• Blondie77

Jag har 7 diamanter i min förlovningsring och min blivande har en slät....inget konstigt med det och ingen verkar ha tyckt det varit konstigt heller fast i butiken verkade dom tycka att jag valde en lite för "blingig" ring men jag skiter väl i vad dom tycker :) Klart du ska ha bling om du vill ha det, jag älskar min ring :)

Svar på tråden Förlovningsring med stenar?