• Ladylike

Sex, celluliter och förlovning....

Jag och min älskling ska förlova oss. Jag är så glad för detta egentligen. Men jag har svårt att känna mig riktigt värd hans kärlek. Då vi ska ha sex så är jag så hämmad pga komplex. Jag har såna fula celluliter på baken som både syns och känns trots att jag är smal. Vill inte att han ska se mig naken eller ta på min bak. Han säger att han inte bryr sig om groparna och att han tycker om min bak. Men hur sjutton kan han tycka om den, gropig och äcklig som den är?!? Han säger ofta att jag är vacker, sexig och så...men det enda jag tänker då "det skulle du inte tycka om du bara tog en ordentlig titt på min bak". Jag får ofta höra av andra att jag har ett vackert ansikte, är smal och snygg. Jag mår dåligt av att höra dessa komplimanger för de som säger detta har inte sett mig naken. Mitt ansikte passar liksom inte ihop med kroppen. Blääää....

• Svar på tråden Sex, celluliter och förlovning....
  • Hammerman

Jag skulle kunna göra ett långt utlägg, eller ett kort utlägg. Jag nöjer mig med det kortare eftersom det känns mest slagkraftigt:

1) Vill han ha sex med dig?

2) Får han upp den?

3) Om ja på 1) och 2) så tycker han att du är fin nog.

4) Jag ville bara ha en paragraf till.

5) Se 4)

• erikasofia

Jag vet precis vad du menar, har samma problem. Jag vet att min sambo älskar min rumpa det säger han ofta. Ändå kan jag inte slappna av och visa honom den. Jag inbillar mig att han kommer ändra sig om han ser den (vet att det är sjukt löjligt). Jag är oxå smal men har mycket celluliter på rumpa, lår och vader.. orättvist. Har testat lpg och det funkade faktiskt men är väldigt dyrt.

• Hammerman

För att göra ett tillägg: Killen vill förlova sig (och antagligtvis därför gifta sig) med dig! Av styvt 3 miljarder kvinnor på denna planet så har han ratat ALLIHOP till förmån för DIG! Det du!

Och sett ur det perspektivet känns det ju inte som om dom där celluliterna gör något alls (eftersom jag är kille själv kan jag också säga att det inte alls gör något med lite celluliter inte, tvärtom, hellre det och att det finns lite former... )

• FruRålin080808

Kan tänka mig att han också har komplex men som du älskar...ingen är helt felfri...Lita på att han älskar dig och då HELA dig=)
    Som min dotter sa till mig härom dagen: Du vet väl om att du är värdefull och älskad här och nu...
    Kram

• Tooticki

Är din sambo perfekt? Knappast! Men du älskar honom ändå!

Applicera det på dig själv!

• irresolute

Jag kan inte annat än hålla med föregående talare (älskar Hammerman1s utlägg *garvar* - killar är verkligen inte fullt så komplicerade som VI tjejer är! Njut av ert förhållande och din pojkvän/fästman/sambo (vad du nu kallar honom).

• gustafmatilda

Jag har haft en hel del komplex med mina bröst. Med kläder på är de snygga, det får jag hålla med om, men när de är bara tycker jag inte att de är fina alls. MEN! Min underbara karl tycker på något sätt att de är fantastiska - fråga mig inte hur för det har jag inte listat ut än. Så det är likabra att försöka fokusera på ATT han gillar dem istället för på att jag inte gillar dem. Som han brukar säga till mig när det känns tungt: 'det är jag som ska tycka om dem' - och det har han helt rätt i. Sen tycker jag att man ska tycka om sig själv, men har man svårt för det så börja med att acceptera dig själv iaf! Hoppas det hjälpte lite grann!

KRAM!

• Joji
    Hammerman1 skrev 2008-04-04 20:15:52 följande:
    Jag skulle kunna göra ett långt utlägg, eller ett kort utlägg. Jag nöjer mig med det kortare eftersom det känns mest slagkraftigt: 1) Vill han ha sex med dig?2) Får han upp den? 3) Om ja på 1) och 2) så tycker han att du är fin nog. 4) Jag ville bara ha en paragraf till. 5) Se 4)
    Måste bara göra ett litet tillägg till paragraf nummer 2 - stånd KAN ju faktiskt utebli, av andra orsaker än att killen inte tänder på tjejen. Både fysiska och psykiska orsaker, som inte har något med kärleken eller "tändheten" gentemot tjejen att göra.

Bäst att klarlägga detta tyckte jag!
  • Joji
    Joji skrev 2008-04-06 10:47:14 följande:
    Måste bara göra ett litet tillägg till paragraf nummer 2 - stånd KAN ju faktiskt utebli, av andra orsaker än att killen inte tänder på tjejen. Både fysiska och psykiska orsaker, som inte har något med kärleken eller "tändheten" gentemot tjejen att göra.Bäst att klarlägga detta tyckte jag!
    Jag menar alltså, att en kille KAN ju tycka att en tjej är vääärldens finaste, och ändå inte få upp den. Tjejen tolkar det då inte sällan som att: jaha, han tycker inte att jag är fin. MEN, det behöver inte ha något med det att göra...

TS - om din kille säger att han älskar din rumpa, försök ta in detta inom dig. Kämpa emot tankarna som säger att det inte är så, att han säkert skulle tycka att den var ful om han fick se den i närbild. Jag kan nästan lova dig att han har sett den i närbild, och han älskar den ändå. Våga lita på vad han säger. Tillåt inte dessa tankar sabba för dig!!!! Skickar dig styrka.
Svar på tråden Sex, celluliter och förlovning....