• RosaPärlan

Spex? Nej Tack!

Hur vill ni ha er möhippa om ni nu vill ha någon? Hur många är det som tycker det är roligt att bli utklädd i blöja, gymnastikdräkt med en toaborste i handen??? Inte jag iaf!! Tycker det är en fruktansvärd förnedrande tillställning för att någon ska gifta sig.
    Som tur är är mina kvinnliga gäster av samma tycke! Vi håller hellre på en möhippa med en trevlig kväll med god middag, koppla av på ett spa eller något annat trevligt som man kan minnas med njutning.
    Jag vet att möhippan ses som det "sista" du-gör-innan-du-binder-dig-sak....men måste man bli utskämd på de viset?
    Någon som håller med mig?
    Jag var på ett bröllop för en massa år sen där dom hade haft rejäla både möhippa o svensexa. Där satt man på middagen och det skickades runt ett fotoalbum från detta. Då har dom alltså fyllat brudgummen så totalt att han inte visste vad han gjorde, dragit ner byxorna på honom, mitt på allmän plats, och tagit foto på detta!!! Och den bilden är med i fotoalbumet dom skickade runt! Äh fy tusan vad räligt!! Hur kan man vara så taskig??
    Usch å fy för traditionella möhippor/svensexor!

• Svar på tråden Spex? Nej Tack!
  • Joji
    Duchess skrev 2008-04-05 15:46:45 följande:
    vi hade en trevlig kväll ihop där våra vänner hade ordnat en mösexa som innehöll en "övningsbröllopsdag" med allt vi inte gillade: rosa, spetsar, hjärtan, 80-tal, brudöverlämning, kasta buketten... typ allt
    Haha, det lät kul!!! Vad påhittigt!
  • asajo

Min "drömmöhippa" skulle vara att få ha det mysigt med mina tjejkompisar (varav de flesta aldrig har träffat varann eller knappt vet om att de finns, så det vete sjutton om jag får nån hippa alls). Gå på spa, se nån bra musikal, äta god mat. Inget spex!

Jag har informerat min m2b om hur jag INTE vill ha det, om de nu skulle komma på tanken att fråga honom. Och hittar de på nåt förnedrande spex så tänker jag blåvägra att utföra det. Det är absolut inte jag! Sen får de som planerat bli hur besvikna som helst. Känner de mig inte bättre än så, ja då kan man ju undra varför de över huvud taget blivit inbjudna till bröllopet (som ni märker har jag fullständig panik över eventuellt möhippeinnehåll ;o) )

• Tooticki

Är helt emot förnedringsaktiviteter, förstår inte för vem det är roligt!

Min drömhippa är att bli hämtad av en knutte på en HD och körd till ett äventyrsställe för att skjuta lerduvor, köra 4-hjuling etc. Sen vill jag bada vedeldat kar och dricka bubbel och sedan åka hem till någon vän där vi gör oss iordning för att gå på lyxkrog och sedan göra stan.

• 090704

jag håller helt med! både jag och min m2b är av samma åsikt! men vi skulle kunna tänka oss att göra något mysigt med våra vänner istället! jag skulle vilja typ göra naglarna och han skulle kunna tänka sig att äta middag och gå en pubrunda med sina vänner, det tycker vi räcker!

• lillaj

Mina vänner är "ganska" snälla och eftersom vi alla ska gifta oss inom kort så tänker man nog lite på sig själv och vad som komma skall Jag planerar för fullt min väninnas för tillfället och ska försöka vara snäll!! Man ska ha roligt tillsammans, det är alla fall vår tanke med dagen så här blir det varken toaborste eller blöja, vad är poängen med det?

Tacka vet jag spa/relax, chokladprovningar, sminkkurser, islandshästridning, köra fyrhjuling, middagar, brunch och sånt kul!!! Inga taskigheter eller förnedrande utmaningar.

• lillaj

Mina vänner är "ganska" snälla och eftersom vi alla ska gifta oss inom kort så tänker man nog lite på sig själv och vad som komma skall Jag planerar för fullt min väninnas för tillfället och ska försöka vara snäll!! Man ska ha roligt tillsammans, det är alla fall vår tanke med dagen så här blir det varken toaborste eller blöja, vad är poängen med det?

Tacka vet jag spa/relax, chokladprovningar, sminkkurser, islandshästridning, köra fyrhjuling, middagar, brunch och sånt kul!!! Inga taskigheter eller förnedrande utmaningar.

• konichiwa girl

Det beror väl lite på vad för sorts person man är. När jag gifte mig förra gången var det ett par personer som vägrade komma på möhippan om jag skulle kläs ut och spexa något. Vem är jag? En tjej som spelat teater sedan femton år tillbaks, som gärna gör bort sig. Myskväll? Nej tack.

• MsSandra

En möhippa och svensexa ska vara "don efter person" (eller hur jag ska förklara det).. man kan göra roliga och spexiga saker utan att för den skull förnedra någon.. (som vissa tyvärr gör).

Men förhoppningsvis umgås man ju med människor som är och tycker som en själv?! :)

Min kompis fick en väldigt lyckad möhippa för några år sedan.. hon blev bjuden på middag och spa.. och så var de på en "drejkurs" där de fick göra några minnen för kvällen..

MVH Sandra

• konichiwa girl

MsSandra: Ja, precis, det är det jag menar. Don efter person. Sedan hoppas ju jag också att mina vänner vet att jag inte vill vara störtfull ute på byn eftersom mina svärföräldrar är pingstvänner - man får ju använda lite omdöme. Men det där med förnedrande varierar ju lite från person till person. Jag har inget emot att klä ut mig, medan andra skulle tycka att det är jätteförnedrande.

• Efter 11 år är det min tur

Jag håller med er och jag tycker att om man inte tycker att det är ok så skall det inte ske!! Jag själv blev utdragen efter bröllopet eftersom vårat var hemligt och blev utklädd av mina arbettskamrater med tant kläder som jag fick gå med på ett julbord...jag tyckte att det gick bra men jag hade föredragit att vara mig själv! Mina vänner vet att jag inte tycker sånt är kul så när vi kom hem från våran "resa" stog dom här med ris och hadde fyllt parkeringen med ljus och en flaska skumpa!! Så glad jag blev...så ville jag ha det!

• Karga81

JAg håller absolut med föregående brudar att någon förnedrings dag är inte den sorts möhippa jag vill ha, men tror att min vänner känner mig tillräckligt att det inte är ett allternativ.

Dock känner jag att trådens överskrift "Spex+ nej tack!"
    är ngt missvisande, Spex för mig har ingenting med förnedring att göra, utan ett komiskt inrepeterat uppträdande som inte är på bekostnad av ngn utan bara till glädje och underhållning.

Svar på tråden Spex? Nej Tack!