• Jonna83

ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2

Lillaj

Vi har precis flyttat in i vårt hus och jag kan säga att jag sover inge vidare på nätterna ;) Funderar på hur det ska gå ihop med allt som behövs till hus o bröllop + dubbelhyra en månad. Vi har ju de stora sakerna kvar att betala; min klänning (bara lagt handpenning) hans kläder o ringarna. Usch..lite nervigt. Att ha bröllop o husköp inom ett par månader känns som en sådär bra ide. Men va gör man när drömhuset dyker upp!

• Jonna83

Jag ska ha kvar mitt efternamn. Min m2b funderar på om han ska byta till mitt oxå men han är egentligen emot det. Byter han inte så kommer vi fortsätta heta våra efternamn. Tråkigt men å får det bli.

• Jonna83

Idag var jag o hämtade ut ringarna!! Åååhh, så fina dom blev, längtar efter att få ta på mig dom..

Lite småpanik har jag över allt som ska ordnas nu..bara tre månader kvar! Hur kan det ha gått så fort?! Min sambo har varken fixat ring eller kläder trots en del påminnelser så han får väl gifta sig i mysbyxor. *irriterad*

Cateringen måste jag ringa oxå.. Den 7 maj ska vi iväg o träffa han som ska spela på vårt bröllop.. och sen är bara resten kvar.. *suck*

• Jonna83

ja vi lär väl oxå åka till vingåker snart.. vill gärna åka INNAN alla har varit där o köpt sina student/bal kostymer bara...

Jag köpte mina ringar från cederins guld i örebro, jag sa hur jag ville ha det o dom gjorde det ;) Väldigt tillmötesgående o trevliga!!

• Jonna83

Lillaj

Det kändes precis samma för oss! När min sambo nångång bestämmer sig för vad han ska ha för ring så ska han oxå beställa därifrån.

Alltså, det här med hindersprövning. När o var gör man det? Kan man skicka efter blanketter från internet?

Usch, är nere i en riktig svacka vad gäller det här planerandet. Irriterad på min sambo som inte lyft många fingrar för o få nått gjort, o allting bara hopar sig! Inbjudningskorten som ska ut till dom som "bara" ska komma till bröllopsfesten är inte ens klara och VI GIFTER OSS OM TRE MÅNADER!!

• Jonna83

om ingen av oss ska ändra efternamn, alltså fortsätta heta som vi gör..ska man ändå skicka in en anmälan om efternamn..?

• Jonna83

Nu har vi varit o hälsat på den som ska spela på vår bröllopsfest.. Lite kluven får jag säga, han spelar mest bara 50-60 tals musik som vi båda visserligen är uppvuxna med men det är inget vi har hemma o lyssnar på nu förtiden direkt.. Inte våra kompisar heller.. Men kan kanske bli en liten annorlunda o kul grej? Det är ju iaf fart i sån musik, Pianorock. *suck*

• Jonna83

Nu har jag officiellt ångest! Vi vill avboka de vi skulle ha att spela på vårat bröllop.. Men det visar sig, inte helt överaskande, att det ju är ganska svårt att hitta någon annan nu såhär tre månader innan. Aaahhh.. Jag vill inte vara med mer.

• Jonna83

Vi ville ju ha liveband men nu får vi se hur det blir. Fan, jag skulle hellre vilja gå till rådhuset o bara få det gjort nu..Känns som om bröllopet fått ett eget liv o bara rullar på utan mig nu. (är i en liten svacka just nu)

• Jonna83

Vi håller oxå på att rusta hus, båda jobbar heltid o jag har lyckats krocka bilen två gånger på mindre än tre månader (stressad, i know) o det kostar ju oxå en del.. Jag önskar att vi bara haft ett bröllop för familjen, men nu är alla inbjudningar ute vilket ökar på känslan av maktlöshet en del! Jag ska sätta mig ner o skriva upp allt som behöver göras o visa min m2b den sen, se vad vi kan göra.. Hade en som hjälpte mig en del i början men hon vill att jag ska säga åt henne vad hon ska göra o jag är inte riktigt i form för att kunna göra det just nu :/

Svar på tråden ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2