Inlägg från: E hjärta A |Visa alla inlägg
  • E hjärta A

ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2

Idag kommer prästen hit för vigselsamtalet. Det börjar ju närma sig nu bara en månad kvar!! Nervöst!!! Fast det känns som vi har hyftsad koll på det mesta iallafall.

• E hjärta A

Jag är börjar oxå bli nervös!!! Det är ju bra drygt tre veckor kvar nu! Vi hade vigselsamtalet förra veckan. Det gick väl bra, men det var lite saker som inte blev som jag tänkt mig. Bla annat skulle en vän till mig läsa en dikt, men det "fick" hon inte utan nu läser hon ur blibeln det som prästen annars läser (kärleken är tålmoddig, den brusar inte upp etc osv...) Det känns väl ioch för sig helt ok, men däremot så sa han att vi skulle sitta första halvan av vigseln. Typ fram tills det att löfterna kommer. Jag blev så paff när han sa det så jag sa inget, men ju mer jag tänker på det ju mer fel känns det. Vi vill ju stå där framme hand i hand och med fina klänningen så den syns. Inte sitta där framme framför prästen på varsin stol. jag ska ta och ringa till prästen och se vad han säger. Det normala är ju ändå att man står så det borde ju inte vara nåt problem, eller vad tycker ni.

• E hjärta A

Oj vilket härligt bröllop vi hade! Vädret var tyvärr inte det bästa med det var i allafall uppehåll när vi kom ur kyrkan. Jag var så närvös hela dagen fram till vigseln, då släppte det och jag njöt verkligen!! Och grät förstås... Festen var super. Toastmastrarna hade gjort ett toppen jobb. Men så är den ena av dem skådespelerska och den andre har ett hotell som ordnar mycket bröllop, så de var vana. Det var massa tal och grejer bara för oss!!! Jag grät och grät, och sminket satt kvar ändå! (Tack Linda, Face!) Det var en helt underbar dag/kväll/natt! Jag var så trött på söndagen, men lycklig.

Så tjejer, ni som har ert underbara kvar, NJUT! Strunta i alla små detaljer som inte spelar någon roll egentligen. Njut av denna underbara dag med era nära och kära för den händer bara en gång och då ska man inte vara sönder stressad.
    Hoppas ni alla får ett lika underbart bröllop som vi hade!!

• E hjärta A

Jag tog mina secret box bilder hos Dan Lindberg. Jag är supernöjd. Både med bilderna och priset. Jag betalade 2200 kr, och då fick jag en provfotografering som tog ca 3 timmar, den riktiga som tog ca 4 timmar, ca 100 bilder som jag sedan valde ut 17 st till albumet. Kan säga att det var väldigt skönt att göra provfotningen, det kändes mer avslappnat när det var på "riktigt". Och så kunde jag känna efter vilka kläder jag ville ha och hur naket. Kan varmt rekomendera honom!!!

• E hjärta A

Till er som ska gifta er i Almby kyrka!
    Om er präst vill att ni ska stå "i profil" mot församlingen, tänk över detta först. Vi gjorde det för vår präst ville ha det så. Och för min mans familj (;_)) så var det ju toppen, det såg ju våra ansiktuttryck hela tiden. Men min familj såg mig knappt bakom predikstolen, känns ju inte så kul. Jag önskar att vi hade stått på oss mer och gjort så som man brukar.

Svar på tråden ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2