Inlägg från: HannaMagnus |Visa alla inlägg
  • HannaMagnus

ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2

Kikar in i nya tråden! Hängde lite här tidigare, men kom av mig ett tag...=)

För er som inte vet så gifter vi oss 080809 på Rosendals Festgård utanför Åsbro.

Har tokmycket kvar att fixa med innan allt är klart för bröllop, men det är ju lååång tid kvar än...va..!? Till saken hör att sambon börjat jobba i köpenhamn, åker söndagkvällar och kommer hem fredagkvällar... skitbra, man hinner inte få ett dugg gjort ju!

Hur funkar DJ in a box? Har inte riktigt löst musikfrågan till festen...
    Inte heller valt musik till vigselakten... *hjälp*

• HannaMagnus

Jonna - Vi gifter oss 9/8 och har inte heller klart med musik till vare sig vigsel eller fest. Vi satsar nog på dj till festen, känns som att det passar oss bäst. Hoppas att vi ska få tag på någon som kan, så här nära inpå, väntar på besked från tre olika så...det ska nog gå. Om det är intressant så hojtar jag när jag vet mer, kanske det passar er också?

musik under vigseln är inte heller klart, vet inte ens vilka låtar jag vill ha. Funderar på Katie Melua - Nine Million Bicycles, och kanske Gardell - Aldrig ska jag sluta älska dig... Men...inte hundra på att det blir dessa och vet inte heller vem som ska sjunga. Har satt far och bror på att fixa med det. In/Utmarsch blir på CD... In har jag 6 (!!) alternativ och ut... Kiss -I was made for loving you Kanske...=)

Alternativ Inmarsch:
    * Forrest Gump Theme
    * Annies Song (instrumental)
    * Concerning Hobbits
    * Rövarsången från Ronja Rövardotter
    * Änglagård
    * I dont want to miss a thing - Aerosmith (Instrumental)
    * Enya -Only Time

Eller något helt annat...

Ett stort framsteg har jag dock gjort - Jag har köpt min klänning och den känns kanon!

Tar gärna emot tips/åsikter om mina musikförslag !

Vi ska gifta oss utomhus och som det ser ut nu så kommer vi att komma inglidandes i en roddbåt till stranden där näbbar, tärna och marskalkar väntar... Tanken är att musiken ska börja när vi kliver iland...

Secret Box...är jag jä-ligt sugen på...men inte idag för jag är tokförkyld och känner mig inte så särkilt het...

• HannaMagnus

Jonna - jag känner väl ungefär samma som du när det gäller Secret Box... Men, det skulle vara kul och jag tror att min M skulle uppskatta det...=) Hojtar när jag vet mer om om dj...

Waersta - Braveheart theme är ju kanon! Fint!

• HannaMagnus

Det blev en från Zari Atelje i Degerfors. Sjöjungfrukjol med litet släp, brodyröverdragen överdel utan axelband, ett litet strasshjärta mitt fram eller på sidan beroende på var man vill ha det... Mycket enkel modell och nästan exakt en sådan jag haft i huvudet. Svårt att förklara, men jag vet inte om jag vill lägga in bilder... Jga har inte tagit hem min än, den ska fixas lite här och där, in på ett ställe, ut på ett annat...=) Dessutom har jag inte bestämt om jag ska ha kvar släpet eller inte.... Tur är väl det annars hade jag inte kunnat låta den vara, räcker med bilderna som jag måste springa och kolla på hela tiden...

• HannaMagnus

Låter som en härlig möhippa Waersta!

Jonna83 - Jag är inte heller så mycket för att bli utskämd och liknande, men det är mina vänner mer än väl medvetna om så...jag hoppas mer på en mysig dag/kväll med vännerna...OM det nu blir möhippa..

Nu börjar jag panika lite lätt...solisten som vi skulle ha haft under vigseln ska på turne så...nu har vi ingen som sjunger under vigselakten... skoj skoj, men far min har lovat att försöka fixa, bara det att han inte verkar ha så bråttom med det och jag vill inte tjata så... Någon som har några tips...?

• HannaMagnus

Waersta - Kan riktigt se ditt skutt från tian framför mig, ser klockrent ut...

• HannaMagnus

Lillaj - Ledsen för vad som hänt er... Skönt att ni har folk omkring er som stöttar och förstår och att ni ändå känner att ni vill genomföra bröllopet... *kramar om*

I lördags dundrade det in ett gäng tjejer när jag satt med morgonkaffet och tänkte läsa tidningen... Snacka om att jag var oförbereddd, konstigt nog då jag hela förra helgen gick och var nervös för att något skulle hända! Utspökad blev jag, i en groteskt ful paljettklänning och tiara. Vi hade en underbar dag som började med gemensam frukost här hemma. Sen blev det trekamp, bla sumobrottning och känguruboxning, picnic vid kumlasjön, "skivinspelning", frågesport, gissa presenter, singstar och massa god mat, gott dricka och trevligt sällskap! Jag är så nöjd med min dag, det hade inte kunnat bli bättre!

Waersta - Hur känns det..?

• HannaMagnus

Men...känner du dem..?? Haha, det hade jag ju ingen aning om, skoj!! Morgan är ju min kusin.

Jag blir alldeles pirrig nu, jag ska gifta mig om en månad...*myser*

Svar på tråden ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2