• Nora080809

ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2

Angående band... jag har varit på ganska så många brøllop under de sista 10 åren, 10-15 st. Den erfarenheten jag har av band vs DJ ær att folk dansar mer till liveband. På vårt brøllop ska vi ha ækta dansband så att alla generationer kan dansa. Vanlig eurodisco funkar jættebra på krogen men på brollp tror jag inte på det eftersom det ær så olika åldrar på gæsterna. Vårt band spelade på min bæstis brøllop och jag har aldrig sett så fullt danslov...

• Nora080809

Jonna 83.. vet hur det dær kænns. Håller på att rusta vårt hus, fixa brøllop, jobbar heltid och pendlar. Skriv listor och beta av dem! Dessutom sætt gubben i jobb, det har jag gjort. Jag tror stenhårt på liveband men smaken ær som baken. Dansband ær absolut inte min smak men jag tycker att det ær viktigt med ett livat dansgolv och det kommer det att bli! Bandet spelar två omgångar med paus før kaffe och tårta. Nær de ær færdiga så sætter vi på "eurodisco/schlager". Det borde bli framåt tolvslaget och då kan ju alla som vill dansa disco gøra det.

• Nora080809

Jag tog två besluta som gjorde min tillvaro mindre stressig:
    Renoverar køket efter brøllopet, førbreder nu men river ut det efteråt.

Håller på att gøra klassikern men sa ifrån mig vætternrundan och vansbrosimmet och bara springer Lindingøloppet. Nu har jag frigjort massa tid i sommar och jag kan alltid ta klassikern næsta år.

• Nora080809

Kul, vad køpte du før gæstbok. Tænkte kolla på Ordning & Reda vad de har...

• Nora080809

Vart ska ni sminka er? Jag har bokat tid hos Makeup store men skulle helst sminka med ID. Tips mottages tacksamt.

• Nora080809

Wærsta, såg att ni också ska bestælla tårtor i Odenbacken? Ska åka och bestælla nsæta gång jag ær hemma. Har du någon att rekommendera?

• Nora080809

Ær det någon som kan rekommendera något bra stælle att fixa naglarna på i Ørebro, tænkte mig førlængning och fransk manikyr...

• Nora080809

Vad ær det før smak i en wilmatårta? Ær inte så hemma på tårtor.... Vitt ær ju superfræscht! Vet du vad de tar per bit? Ær det någon dekoration eller ær det helt slæta? Massa frågor....

• Nora080809

Hjælp vad gott, den ska vi ha!!! Det ær farligt att næmna ordet brøllop nær det gæller pris. Men hur ska ni servera det, hyra stællnig eller lægga på fat?

• Nora080809

William har jag ætit, den ær också god men lite tråkig færg!
    Sidenbandet ska det sættas runt tårtan eller fatet?

• Nora080809

Super! Har du testat henne? Brukar aldrig fixa naglarna på salong med just den dagen vill jag ha fina naglar.

• Nora080809

Lite små kaotiskt hær också, det ær så mycket saker som ska dubbelkollas samt att det går lite trøgt med festhæftet. Tænkte høra om någon av er vet ett bra stælle i Ørebro att ta spray-tan? Har bara gjort det en gång i Oslo. Hær ær det ju viktigt att få tag i någon bra, så man inte ser ut som en tiger på dagen D.

• Nora080809

jag har bara færgat och vaxat brynen och det kostar 280. Puffar før Spray-tan i Ørebro?

• Nora080809

Tack før tipsen, sprutar de med airbrusch eller går man in i en dusch? Nær jag gjorde i Oslo blev man sprutade med airbrusch och det blev ju bra.

Svar på tråden ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2