• lillaj

ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2

Idag har vi valt att vi ska ha bordsservering på vår bröllopsmiddag och det är ännu ett STORT framsteg!!!!

• lillaj

Kom igen nu tjejer, vilken är den bästa inledningsmusiken för att få i gång ett party, i detta fall en bröllopsfest

lillaj skrev 2008-04-17 08:11:30 följande:
    Vilken låt är den bästa partyinledningen på en bröllopsfest tycker ni? Vi har beställt Dj in a box och gör låtlistor och ska först ha vår "valslåt" men därefter ska partyt sätta igång och då krävs BRA musik. Vi har förslag men det är alltid intressant att höra era åsikter!!
  • lillaj

Vad roligt att din klänning sitter fint (och att du gått ner i vikt om du ville det). Jag längtar sååå efter att få prova och se min klänning. Den är beställd men jag har ej hört något än. Vårt stora jobb just nu är att fixa musiklistor till mingel och fest, jättekul men svårt. Vi ska också ringa om tårta och till vår vigselförrättare. Annars känns allt jättelugnt för vår del Ska handla underkläder också någon dag!

Hur känns det för er som gifter er i maj, E hjärta A och Fru Hennerdal, har ni koll på läget? Nervösa?

Fru Hennerdal skrev 2008-04-21 08:51:37 följande:

Har varit lite dött från mitt håll ett tag nu så jag tänkte kika in och uppdatera lite.Min klänning har kommit!!! Finns bilder i mitt galleri. Den är en dröm beställd från Lillsessan Brud och Fest. Den passar fint trots att jag gått ner en massa i vikt...jag kan justera den mycket i ryggen med snörningen.
  • lillaj

Vad roligt att din klänning sitter fint (och att du gått ner i vikt om du ville det). Jag längtar sååå efter att få prova och se min klänning. Den är beställd men jag har ej hört något än. Vårt stora jobb just nu är att fixa musiklistor till mingel och fest, jättekul men svårt. Vi ska också ringa om tårta och till vår vigselförrättare. Annars känns allt jättelugnt för vår del Ska handla underkläder också någon dag!

Hur känns det för er som gifter er i maj, E hjärta A och Fru Hennerdal, har ni koll på läget? Nervösa?

Fru Hennerdal skrev 2008-04-21 08:51:37 följande:

Har varit lite dött från mitt håll ett tag nu så jag tänkte kika in och uppdatera lite.Min klänning har kommit!!! Finns bilder i mitt galleri. Den är en dröm beställd från Lillsessan Brud och Fest. Den passar fint trots att jag gått ner en massa i vikt...jag kan justera den mycket i ryggen med snörningen.
  • lillaj

Jag har aldrig varit med eller hört om att brudparet stått så ring du till prästen och säg vad ni tycker.

E hjärta A skrev 2008-04-22 16:38:02 följande:

Jag är börjar oxå bli nervös!!! Det är ju bra drygt tre veckor kvar nu! Vi hade vigselsamtalet förra veckan. Det gick väl bra, men det var lite saker som inte blev som jag tänkt mig. Bla annat skulle en vän till mig läsa en dikt, men det "fick" hon inte utan nu läser hon ur blibeln det som prästen annars läser (kärleken är tålmoddig, den brusar inte upp etc osv...) Det känns väl ioch för sig helt ok, men däremot så sa han att vi skulle sitta första halvan av vigseln. Typ fram tills det att löfterna kommer. Jag blev så paff när han sa det så jag sa inget, men ju mer jag tänker på det ju mer fel känns det. Vi vill ju stå där framme hand i hand och med fina klänningen så den syns. Inte sitta där framme framför prästen på varsin stol. jag ska ta och ringa till prästen och se vad han säger. Det normala är ju ändå att man står så det borde ju inte vara nåt problem, eller vad tycker ni.
  • lillaj

Vad blev det för skor?

Fru Hennerdal skrev 2008-04-24 08:10:46 följande:

Nu är ju klänningen hemma...jag har även köpt skorna och underkläderna. Känns skönt att börja få saker och ting färdigt
  • lillaj

I natt drömde jag om bröllopet och att jag missade tiden på salongen för sminkning och håruppsättning så jag fick fixa iordning mig själv. Blev påmind om tiden när det var alldeles för sent och precis innan jag vaknade hade mina föräldrar ännu inte hittat till kyrkan och då var det bara nån minut kvar till vigseln sen vaknade jag..

Idag ska sonen och jag till Örebro så en fika och lite bröllopssnack skulle passa utmärkt men det är nog det är lite för kort framförhållning misstänker jag.. Men om någon nu mot all förmodan skulle läsa detta så kan ni ju skicka ett meddelande innan klockan halv tio-tio så kanske vi kan ordna det?! Annars får det bli en annan gång! Vi är väl alla fall några stycken som gärna träffas.

• lillaj

Vet ej exakta priset per bit men det kommer kosta 55 kr med kaffe/person.

• lillaj

Jag kan bara tillägga att vi också köpt vigselring på Cederins och att dem är superbra där (har iofs inte sett ringen än men bemötandet är kanon)!! Vi hade varit hos många innan och det var först när vi kom till Cederins som vi fick den hjälp vi önskade utan att få höra hur omständigt det skulle bli

Jonna83 skrev 2008-04-29 09:28:15 följande:
    ja vi lär väl oxå åka till vingåker snart.. vill gärna åka INNAN alla har varit där o köpt sina student/bal kostymer bara...Jag köpte mina ringar från cederins guld i örebro, jag sa hur jag ville ha det o dom gjorde det ;) Väldigt tillmötesgående o trevliga!!
  • lillaj

Blanketten för hindersprövning finns på skatteverkets hemsida och från att det registrerats/utfärdats gäller hindersprövningen 4 månader. Det går ganska snabbt att få det hem från att man skickat blanketten. Vi skickade blankett om namnändring samtidigt.

Jonna83 skrev 2008-04-29 11:25:31 följande:
    LillajDet kändes precis samma för oss! När min sambo nångång bestämmer sig för vad han ska ha för ring så ska han oxå beställa därifrån.Alltså, det här med hindersprövning. När o var gör man det? Kan man skicka efter blanketter från internet?Usch, är nere i en riktig svacka vad gäller det här planerandet. Irriterad på min sambo som inte lyft många fingrar för o få nått gjort, o allting bara hopar sig! Inbjudningskorten som ska ut till dom som "bara" ska komma till bröllopsfesten är inte ens klara och VI GIFTER OSS OM TRE MÅNADER!!
Svar på tråden ÖREBRO-bröllop 2008 nr 2