Ekologiskt bröllop?
1. Handlar du ekologiskt/KRAV-märkt idag?
Jag försöker, kollar alltid om det finns ett ekologiskt alternativ. Tyvärr brukar ekoligiskt + nyckelhålsmärkt inte gå ihop, så ibland blir det nyckelhål framför ekologiskt.
2. Är du i allmänhet beredd att betala lite mer för ekologiska varor?
Ja, det gör jag ju redan, det ekologiska alternativet brukar alltid vara dyrare.
3. Har du hört talas om trenden med ekologiska bröllop?
Ja, har läst om det i en bröllopstidning.
4. Skulle du kunna tänka dig att ha en eko-profil på ditt bröllop? Om ja, varför? Om nej, varför inte?
I den mån det går, exempelvis ska vi göra all mat själva och då kan man ju välja ekologiska varor om det finns. Ekologiska viner har jag druckit och tyckt om, så det är mkt möjligt att det blir nåt ekologiskt vin till maten. Men överlag kommer jag inte aktivt leta ekologiska alternativ på servetter, klänning m.m. och det beror på att jag redan hittat det jag vill ha och för att de alternativen blir billigare och lättare att få tag på.
5. Är du beredd att göra avkall på något för att behålla ekoprofilen? T.ex tågluffa på bröllopsresan eller bara servera ekologiska viner?
Båda ja och nej, det blir svårt att ta sig till Island (bröllopsresan) utan att flyga t.ex. Men som jag skrev ovan, just mat och dryck är jag rätt duktig på att hitta ekologiska alternativ.