• dragonesse

Camebridgekuren - tråd 10

Det känns ju fel att säga att det går segt när jag har gått ner 4,2 kg på två veckor... men det var 3 kg första veckan så jag hoppats på mer. Men det är bara att fortsätta köra och hoppas på det bästa! Har ju ändå gått ner 16 kg sen start (oktober) så jag ska väl vara nöjd!

• dragonesse

Tack! Jag har väl egentligen 11 kg kvar till drömvikten, men ca 6 kg kvar till målvikten. Lägre får jag inte gå för då passar nog inte klänningen! Så det är ju en bit kvar, de sista kilona tar ju alltid längst tid tyvärr...

MyStyle skrev 2008-04-07 21:13:31 följande:
    Det är jättebra Dragonesse! Grattis!Hur mycket har du kvar?
  • dragonesse

Vi är väl lika långa har jag för mig? Jag är 1.57 lång i alla fall. Vägde imorse 66.3 kg men vill ner till ca 60 till bröllopet. Helst vill jag vara klar typ i maj så jag kan ägna sommaren åt att stå still i vikt...

MyStyle skrev 2008-04-07 22:00:55 följande:
    En sån gräns har jag med hahaha. Egentligen vill jag ner till typ 50 men får nog stanna på 60 annars passar inte klänningen Men just nu är jag glad om jag kommer ner till 65kg...
  • dragonesse

Vad duktig du är!

rainman skrev 2008-04-07 21:47:05 följande:
    Vägning idag igen då. 13 dagar på kur och jag startade på 94,6 för 13 dagar sen och dagens vikt är 87,8. Väger mig på måndagar, men började pga logistiska skäl denna omgång på en tisdag så därför är det bara dag 13. Lycka till nu allihopa!
  • dragonesse

Ljus i tunneln, tja... Trodde nog att jag skulle vara smalare vid den här vikten än vad jag är. Så jag kommer nog inte vara nöjd vid 60, men det får bli så helt enkelt. Vill ju ha en vikt som jag kan hålla också, för precis som du säger så är det ju ett jobb i sig att hålla vikten. Hoppas hoppas på att komma under 66 imorgon bitti, det vore såååå skönt!

MyStyle skrev 2008-04-07 22:06:41 följande:
    Japp, jag är oxå 157 ca. Förstår dig helt och hållet, att bara hålla vikten är ett jobb i sig Men vad skönt då börjar du kanske se ett ljus i tunneln? Jag var nere på 68 innan helgen men hade bokat in en grej i fredags och skulle börja äte igen igår, men det blev omstart idag ist... Har inte vågat väga mig får väl göra det imorron.
  • dragonesse

Jag tycker faktiskt det blir bäst med cambridgekurens egna shaker, när jag mixar tycker jag det blir för "löddrigt". Det för tankarna till tandkrämslödder och så får jag kväljningar. Så mitt tips vore nog att köpa deras egna shaker!

vitulina skrev 2008-04-07 22:24:34 följande:
    Förresten!Måste man skaffa en mixer eller räcker det med en shaker? Inte direkt så att jag kan ta med mig en stavmixer till jobbet... Finns det ett annat bra sätt att lösa pulvret??
  • dragonesse

Jag kan inte låta bli att väga mig, det blir som en drog... Och faktiskt, som du säger, så såg jag skillnad i spegeln imorse mot igår. Nu börjar nyckelbenen kika fram! Dem har jag inte sett förut! Och vågen visade 65,9 imorse!!!

MyStyle skrev 2008-04-07 22:29:46 följande:
    Jag ska inte väga mig förrän om en vecka egentligen, köpte för två veckor när jag var hos konsulenten. Så jag får kämpa på ordentligt denna veckan och motionera osv. Har lite svårt för att få tiden att räcka till bara.Fast 60 kg är ju 6 kg till, det är ju en hel storlek Kanske gör stor skillnad. Nu är du ju nere på så låg vikt att ett par kg gör lite större skillnad. Alltså märks lättare Jag ska hålla tummarna för dig att du är under 66 imorron, hade varit jättekul för dig Lycka till!Nä, nu kallar sängen Vi snackas vid igen imorron allihop!
  • dragonesse

Ikväll skippade jag sista påsen och tog 150 g grillad kyckling istället. Guuuuuud, vad gott det var!! Men det är otroligt att man kan få dåligt samvete för att man äter grillad kyckling? När jag kunde smälla i mig en hel påse ostbågar förut utan att blinka! Hmmm...

Får se om jag kan låta bli vågen imorgon, men det blir nog svårt...

• dragonesse

Jag träffade en kompis igår kväll och vi gick till en restaurang och käkade. Jag hade tänkt ta en sallad och vara duktig, men det hade de inte. Det enda jag hittade som jag ville ha och som var i min prisklass var pasta... hmm. Och sen serverade de en massa bröd till med olika dippsåser. Hmm...... Och jag åt såklart för glatta livet!

Men vet ni vad? Imorse hade jag bara gått upp 4 hekto, och jag är fortfarande (eller kanske igen) i ketos, trots en massa kolhydrater. Härligt!!

Ikväll är det dock middag igen, men det är planerat sen flera veckor tillbaka. Efter det ska jag köra rent i cirka en vecka till, sen blir det kombinerat fram till målet...

• dragonesse

Åh, idag har jag fått världens kick!!! Träffade tre fd kollegor ikväll och käkade middag, det var bestämt sedan länge. Det första jag får höra när jag kliver in i hallen (och inte ens har tagit av mig jackan!) är "gud, vad smal du har blivit"! Sååå himla kul!! Känner mig på topp nu! Nu är det lite mindre än en vecka kvar på ren kur, sen ska jag köra blandat tills jag är klar... Jag vill, jag kan, jag ska!!!

• dragonesse

Ingen ketos för mig... Inte så konstigt eftersom jag åt en hel del igår, men det känns lite tungt att jobba sig in i den igen. Men det brukar ju gå fort när man har varit där, och jag har ju bara ätit en (stor) måltid (plus efterrätt...), jag har ju inte ätit i en vecka liksom. Bara att kämpa på igen!

• dragonesse

Jag tror nog bara det är jag som har nämnt dem... men de är roliga att ha!

• dragonesse

Hmm, fortfarande inte i ketos och fortfarande +0,2 sen i onsdags morse... suck. Bara att fortsätta kämpa, imorgon är jag nog där och har förhoppningsvis ett stort fett MINUS på vågen!

Drömde mardrömmar om min klänning inatt. Jag skulle åka och hämta den och den var bara fel fel fel! För det första var den gulaktig, sen var den knälång och hade spets i nederkant!! Och alldeles för stor var den. Usch, hade panik! Tur att jag litar på stället där jag köpte klänningen, jag vet att den kommer bli bra...

• dragonesse

Hihi, skönt att man inte är ensam!

Mica o Krille skrev 2008-04-12 10:40:22 följande:

dragonesse, haha jag jag har också haft mardrömmar om min klänning. Men den var jätte vit med MASSA illblåa detaljer, fjädrar o vete 17 allt. Usch jag nästan grät i sömnen. Hahaha.
  • dragonesse

YES!!! Äntligen gav stickorna ett litet utslag för ketos, och vågen tog ett skutt neråt! Vägde exakt 65 kg imorse!

• dragonesse

Ketostix, man köper dem på apoteket. Man använder dem för att mäta antalet ketoner i urinen, dvs för att se om man är i ketos.

• dragonesse

Så har man kört igång igen då! Några av er kanske minns mig, jag började med CK i höstas och gick då ner 14 kg, från 82 till 68. Stannade av lite och körde sedan kur igen, gick ner till 65. Motivationen försvann dock någonstans under våren och jag gick upp till ca 70 igen. Men nu är det mindre än två månader kvar till bröllopet så nu är jag på g igen! Vill helst ner till 62 kg tills dess, men förstår att det kan bli svårt. Nöjer mig med 65 så det är mitt mål.

Tänkte köra kur i tre veckor och därefter blandat fram till första veckan i augusti (gifter mig 16 augusti). Klänningen är liiiite för liten nu, så jag vet att jag kommer i den bara jag kör en veckas kur, men jag vill gå ner mer och sy in den istället!

Idag är jag inne på dag 2 och mår sådär, känner mig ganska svag och lite yr. Dock vet jag ju att det blir bättre framåt dag fyra, så jag kör på ändå!

• dragonesse

Jag fick först på ren kur i 3,5 vecka, sen åt jag kombinerat och nyttigt i några veckor för att sedan gå ren kur igen i 1,5 vecka. Så det tog sin lilla tid, men det gick ändå fortare än jag trodde! Allt beror ju på hur mycket man har att gå ner också, och hur ens kropp fungerar.

Hur lång tid det tar för mig nu återstår att se. Det kommer bli lite blandat tyvärr både nu i helgen och nästa vecka, men jag är supertaggad nu när jag ska finslipa för bröllopsklänningen, så det ska gå bra ändå!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-25 09:44:26 följande:

Dragonesseshit så duktigt. Du började där jag är nu!!! väger 83 och min normalvikt ligger på 60-63 men mitt mål inför bröllopet är 75 och sedan vill jag ner till 65 som är min målvikt.Hur lång tid tog det för dig på ren kur att gå ner till 68 från 82? Vill verkligen veta... Har såååå svårt att hålla motivationen uppe!
  • dragonesse

Jisses vad ni skriver tjejer!

Började ju som sagt med ren kur i måndags men har kört ganska blandat nu de senaste dagarna ändå... Dock har det varit medvetet och planerat. Jag ska köra rent de dagar jag kan och sedan kombinerat andra dagar när det är något speciellt. Och nu på sommaren är det mycket som har dykt upp, så då får det bli så!

Jag har i alla fall kört rent mån-tors, sen blev det tre påsar plus middag som INTE var nyttig tyvärr. Tacos, vin samt jordgubbar och glass. På lördagen blev det en påse till frukost, två ägg till lunch och sen grillat plus vin på kvällen. Idag blir det rent igen. Nästa grej som är inplanerad är på torsdag, så då blir det mat igen.

Totalt efter sex dagar ser det dock väldigt bra ut tycker jag! Vägde in mig på 71,6 och gick ner till 68,3 i fredags morse. Imorse vägde jag 68,8, dvs totalt -2,8 kg trots mat! Och, ska jag tillägga, de dagar jag körde rent åt jag dessutom ett ägg per dag också. Jag är mer än nöjd! Spännande att se vad vågen visar imorgon bitti...

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10