• Anettan73

Camebridgekuren - tråd 10

Hej... Öppnade den andra tråden och insåg att den var stängd

Jag har bara gått ner 2 kg på 1 v Så tradigt...

• Anettan73
    AoM skrev 2008-04-09 13:24:19 följande:
    Och jag sitter här och äter kakor. Så gick det med att börja ren kur idag... Fan att jag inte kan skärpa mig! Men finns det kakor hemma så måste jag äta upp dem. Men nu har hag ätit upp dem, hahah
    Bra!!!! Då e d nya tag imorrn...

Jag har precis druckit min bananshake... Den e fin den..
  • Anettan73

Ställde mig på vågen idag och det va -3 kg nu!!! Stog länge på 2..
    Jag äter inte ren kur. Har inte gjort det på 4 dagar då jag varit lite dålig. Mat jag har ätit är fullkornspasta med tomat gurka lök ochh lite sallad. Har ändå gått ner bra. Trivs bäst då jag kan äta det lilla. Skiter i Ketosen och det... JAg tar mina 3 shaker o min lilla "pastasallad" I varje fall som det känns nu...

• Anettan73

*Hej hej...

Stått stilla igen... Sååå tråkigt.

Får ta ren kur.. Men jag fixar det inte. Blir så röksugen då... Slutade ju när jag blev gravid och har inte rökt sedan dess...

• Anettan73

Tja annars e d

Ska börja igen efter 1 månadads avbrott. HAr inte gått upp allt än men vem vet... Det kommer väl smygandes...
    Har 1 veckas kur hemma. Får börja med den...
    Har -3 kg åtminstone sen jag började...

• Anettan73

Anja- Ja det e fan dax!!!!

Jag får lite ångest faktiskt... Måste ner mer. Många säger till mig att det syns at jag har gått ner lite.
    Men d e väl bara för att vara snäll Men nä jag märker det själv på kläderna...

• Anettan73

Så ja då har man börjat dagen med en shake...

Nu jävlar i hoppet ska detta gå!!!

• Anettan73
    niklasbivandefru skrev 2008-05-21 12:50:11 följande:
    Fick min nya leverans av soppor igår nu ska jag aldrig mer betälla jordgubbe!!! idag blev det vanilj med lite kanel helt ok! middag blir som igår nog grönsakssoppan med lite kokt fisk i. ska prova klänningen i kväll.... men de gå nog bra!! jag kan ta av mig jeansen utan att knäppa upp
    Ja då borde det ju gå åt rätt håll
  • Anettan73

Hej på er...

Hoppar in i tråden igen då jag har varit utan cb i ca 2 månader...

Började idag igen och jag har inte gått upp det jag gick ner utan jag har minskat 1 kg till

Ska skriva in mina mått.

Mina mått:

Vikt: 81,4 kg
    Längd: 1.61 cm
    Bystmått: 103 cm
    Magmått: ? cm Var ska man mäta på magen???
    Höftmått: 112 cm

• Anettan73
    LOOM skrev 2008-06-16 11:35:08 följande:
    Oj det är ju kanon att du lyckats gå ner ytterligare ett kilo medan du ätit mat, det känns ju lovande för en annan när kuren är slut Jag är inte heller 100 på var på magen man ska mäta, men typ där det går in i sidan på magen kanske, strax ovanför naveln?!
    hi hi hi ok...

Usch jag ska ta måtten o få min dom
  • Anettan73

Mina mått:

Vikt: 81,4 kg
    Längd: 1.61 cm
    Bystmått: 103 cm
    Magmått: 93
    Höftmått: 112 cm

• Anettan73

Under bust ligger jag på 86...

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 11:51:20 följande:

Mmm jag har bred bröstkorg (revbenen lixom) tyvärr, för det är precis där min klänning inte går ihop så jag är lite överdimensionerad där. Har breda axlar oxå för att vara tjej (såååå fult)
    Nä d e inte fult. Jag r en jävla flaskhals. Tycker det e snyggt med breda axlar... Så länge man inte är maskulin i sig själv...
  • Anettan73

Fy vad jag svär idag.

SORRY!!!

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 11:55:11 följande:

hehe det är ok... man blir ju lite aggressiv av att vara hungrig Jag är SVINHUNGRIG nu, men jag kom på att jag ju måste ta min andra halva påse nu, jag äter ju halva påsar så det blir sex mål om dagen och jag är lite sen med min andra halva känner jag. Ska ju hinna med fyra påshalvor till sen
    Jag hade inte haft några problem med det...

Nu j*vlar åskar det o dundrar det i Eslöv... Samtidigt skiner solen...

Nä fan kaffe...

Hur mycket mjölk kan man ha i... Får man dricka om dagen?? Utan att trilla snett..??
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 12:01:01 följande:

Alltså egentligen ska man ju ej ha mjölk i när man går på ren kur, ej heller sackett men jag har både och för om jag INTE dricker ens mitt kaffe så som jag vill ha det, då trillar jag dit.man kan ju äta upp till 100 kolisar om dagen utan någon fara för ketosen så en liten skvätt mjölk per kaffemugg är ingen fara egentligen, men suget efter sötsaker o sånt kan ju påverkas så det handlar väl om hur stark man är. Själva processen blir kanske jobbigare för en själv, men jag föredrar att få njuta av mitt kaffe och så får jag väl kämpa dubbelt så hårt m karaktären
    Nä d e lugnt för min del. Bara jag får mitt kaffe så e jag lugn... Sen behöver man ju ine ta den värsta latten iheller... Men det hade vatt gott!!!
  • Anettan73
    LOOM skrev 2008-06-16 12:05:48 följande:
    Jag går ju under läkarkontroll och kör den här 12 veckors kuren och på den mottagningen säger de att det är helt ok att ha lättmjölk i kaffet. De säger också att det är helt ok att ta ytterligare en påse per dag, alltså 4 per dag, om man känner att det behövs för man ligger ändå på såpass lågt kaloriintag fortfarande. Däremot rekommenderade de inte att man äter lite protein och grönsaker, detta för att de har märkt att det ökar suget för mat hos sina patienter och att det då kan vara lättare att trilla dit. Lightdrycker på max 4 kcal är helt ok att dricka enl dem.
    Ok så lite mjölk e ok då...

Skönt att höra...
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 12:11:15 följande:

dricker två muggar kaffe om dagen så det hade bara blivit två matskedar. Det måste väl vara ok!?
    Ja d måste det va!!! Lättmjölk??? Diskvatten
  • Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 12:14:04 följande:

Usch ja, det är tyvärr så, även om man tar dubbelt så mkt lättmjölk som mellanmjölk så smakar det skit
    Mmm, gillar det inte alls...
  • Anettan73

Jag fungerar som så att jag hade tagit sallad och tänkt på vad jag år och inte frossat...

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10