• chickpea

Camebridgekuren - tråd 10

Hej!

Får jag hoppa på er tråd? Idag är det min fjärde dag på Camebridgekuren och jag tänkte köra ren kur i tre veckor. Vill gå ner 5-6kg innan bröllopet i juli och hoppas få fart på viktminskningen med det här.

• chickpea

Thiaa: Tack!

Belöning i form av smycken, vilken bra idé!

Jag brukar träna ganska mycket men jag började mitt första lärarjobb i januari och har varit sjuk sen dess! Så ingen träning för min del, förutom ett par dagar mellan alla snuvomgångar, och det gör ju att viktminskningen går mycket långsammare! Men jag lovar att när man väl kommit igång med träningen så blir man beroende av hur bra man mår. Är 75 ditt mål eller delmål? Jag började cambridgekuren på 68kg och har gått ned 2kg redan, jag vet att det bara är vatten men det känns underbart ändå!

• chickpea

Jag vet precis vad du menar! Jag trodde att jag skulle vara nöjd när jag vägde 66kg och det gör jag nu men jag är lååångt ifrån nöjd. Men nu är i alla fall en dag till på kuren snart avklarad och man kan ju hoppas att vågen står på lite mindre imorgon

• chickpea

1. När började du med CB? 10 april

2. Hade du provat andra dieter då, vilka och vilka resultat fick du med den/dem? Jag gick på viktväktarna ett tag och räknar points på vardagarna vanligtvis, men helgerna har jag haft svårt att hålla! Men viktväktarna gick jag ner 15 kilo och gick upp fyra. Sen lyckades jag långsamt gå ner de fyra kilorna plus två till själv.

3. Vad vägde du när du började med cb? 68kg

4. Hur länge har du hållit på? Idag är det min femte dag

5. Hur mycket har du gått ner? Vägde idag 64,9! Så 3,1kg. De där hundra grammen tog mig under 65 så de är viktiga

6. Hur lång är du? 173

6. Kör du ren eller kombinerad kur? Ren kur, tänkte köra i tre veckor.

8. Hur mycket vill du gå ner? Ja, det där talet omvärderas hela tiden! Jag tror nu att jag vill väga 58kilo. 64kg har alltid varit mitt mål men nu när jag är 900gram ifrån det så är jag långt ifrån nöjd!

9. Hur lång tid "räknar" du med att det kommer ta? Jag hoppas väga 60 när de här tre veckorna är över, är det helt orealistiskt? Sedan kanske ytterligare en månad eller två, beroende på karaktär!

• chickpea

AoM: Lycka till med nya jobbet imorgon! Egentligen behöver du inte förklara så mycket, du kan ju bara säga att du vill gå ned några kilon och bara byter ut lunchen kanske? Det bror väl på hur bekväm du känner dig med dina nya kollegor.

Thiaa: Grattis till 10,4kg!!! Underbart! Jag förstår helt det där med inte tillräckligt, som sagt, men en eloge till dig för så bra resultat!

• chickpea

Djinni: 21 veckor och 40kg!!!! Herregud vilken bra karaktär du har!

• chickpea

Ja, det där med karaktär kan ju variera. Jag har precis hittat min igen och den har hållt sig stark i hela 5 dagar nu En dag i taget är nog ett vinnande koncept, för när jag tänker framåt känns tre veckor oändligt! Herregud jag låter som en alkis

AoM: Ha, till killarna kan du ju annars säga att du tränar och behöver få i dig extra protein! Lycka till! Och egentligen är det väl tur att du blev en luftbubbla, då kanske man kan stå emot lättare nästa gång för det är ju inte så kul!

Djinni skrev 2008-04-14 17:37:21 följande:
    Ja då hade jag det. Hade en paus på en månad över jul och nyår i fjol men det gick bra att börja igen. Det är kämpigare nu kan jag säga.. vill ju ner 25 kg till.. men tack för kommentaren, =)
  • chickpea

Nä nu suger det! Igår fyllde min farmor år, släkten åkte dit efter jobbet igår kväll för att fira. Min farbror hade köpt med sig en massa thaimat, min FAVORIT, och sen vankades det prinsesstårta. Jag var SUPERDUKTIG, jag åt ingenting. Men FYYY vad svårt det var, det doftade himelskt.... Men, nu till det som suger, jag ställde mig på vågen i morse och helt plötsligt väger jag 65,5kg, alltså har jag gått upp 7hg genom att sitta och andas in matdofter. Hur kan det vara möjligt!!!! Att behöva gå ner i vikt är verkligen deprimerande

• chickpea

gottelina: Jag fryser också! Bra gjort att bli av med över tio kilo, nu har du ju tappat över hälften av det du vill

• chickpea

Vad bra gjort!! Hur verkar jobbet, tror du du kommer att trivas?

AoM skrev 2008-04-16 18:04:12 följande:
    idag har ren kur gått bra! Chefen på mitt nya jobb bjöd oss nya på lunch idag men jag sa artigt nej tack :) Och höll det också! Dock har jag inte kunnat dricka som vanligt, haft möten hela dagen, bara tre pauser. Så totalt vatten idag, borde vara...1,5 liter bara!! Vid den här tiden på eftermiddagen brukar jag vara uppe i minst tre liter!! Konstigt nog har jag inte huvudvärk alls, däremot är jag helt galen. Skrattar åt minsta lilla :D
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10