• Thiaa

Camebridgekuren - tråd 10

Hello allihopa!

Så var det dags igen. Var på arbetsintervju i måndags och fick jobbet jag sökte. Det var jag ju tvungen att festa till det med lite mat. Sushi, Cheeseburgare, lösgodis, choklad... hm.. vad åt jag meeer?!? Thihi. Igår fortsatte jag på samma spår, smörgås med varmchoklad, sushi, cheesecake, kanelbulle, McDonalds... Kilona steg på vågen kan jag säga. Men idag är jag "på´t" igen så att säga...!! :) Har mått skit heeela dagen men nu ska jag hålla ut. Ska åka och köpa pulver för 2 veckor till imorgon eller på fredag så nu måste jag hålla på till den 27 april iallafall... Usch. Ska aldrig mer fuska!

• Thiaa

Aj aj aj aj aj.... MITT HUVUD! Jag har såååå ont att jag mår illa. Aj aj aj aj aj. Det hjälper inte med vatten (har druckigt flera liter) eller kaffe... What to do?!?! Ska aldrig mer fuska för uppenbarligen älskar inte min kropp det. Detta var de värsta jag har vart med om...

• Thiaa

Mizty - Tackar tackar!! :) 10 kg på 2 månader ska inte vara några problem. Jag gick nämligen ner 10 kg på 1 månad - nästan iallafall!:P

Nu undrar jag... Om man lättare kommer in i ketosfasen när man redan har vart där och bara fuskat liiiiite?? Mådde skit igår, som ni ser på mitt inlägg tidigare, men idag mår jag som en prinsessa igen!! Kan det vara kuren eller den underbara solen?!?! :)

Ska på hälsokontroll för det nya jobbet på tisdag och då vill jag gärna pulvra så att allt ska se så bra ut som möjligt - är detta rätt tro? Efter att fått så bra resultat på alla prover när jag lämnade blod har jag nämligen fått för mig att jag mår bättre när jag pulvrar. kan detta stämma?? får ju i mig allt jag ska då...

• Thiaa

AoM - då är det ju bara att köra på nu då!! Jag är ju inne på rätt spår igen men jag tycker att det går lååååångsamt. Har insett att jag har fruktansvärt skev självuppfattning, det är sååå pinsamt. Vill ju veta hur jag verkligen ser ut juh. Tycker att alla kläderna sitta likadant nu som innan jag tappade kilona så det känns som om INGENTING händer här... Åh. Vill vara smal!

• Thiaa

Dragonesse - GRATTIS!! De e ju alltid såå roligt att höra sånt! Själv får jag aldrig nåra fina kommentarer. Förmodligen så syns de då inte att jag har gått ner i vikt så jag måste fortsätta. Det enda jag får höra är att jag är sååå tråkig som inte äter, fast jag är ju med på allt hela tiden.

Idag har jag iallafall haft en bra dag. Ingen huvudvärk. Men jag har frusit ända in på benen!! Har dock inte blivit någon motion för min kompis har vart ledig och vi har vart på stan hela dagen. MEN IMORRN... då ska jag ta min vanliga tur!

• Thiaa

Vart har alla tagit vägen by the way?!?! Anja?! Var är du? Alla andra?!? Var är ni?!

• Thiaa

Efter att ha "syndat" i två dagar tar den ungefär en vecka att komma tillbaka igen, hemskt men sant. Och nu kommer jag aldrig hinna gå ner så mycket som jag vill till den 2 maj. Attans. Funderar på att köra lite när jag kommer hem igen, vill ju vara smal!!

Det känns verkligen som om det inte händer någonting med min kropp, den ser exakt likadan ut som den gjorde innan och kläderna sitter inte alls bättre. Jag tror att jag har blivit en aning otålig. Men men.. Rom byggdes ju inte på en dag. Men det känns iallafall som om jag har rensat hjärnan lite - är så sugen på att åka å storhandla, laga massa mat och bara vara nyttig och sund helt enkelt. Men men...

• Thiaa

Mica O Krille - snart e jag tillbaka på rätt spår igen. Promenader blir det, men idag regnar d så då blir det gymmet! Ska bli skönt att svettas... :)

• Thiaa

Snart slutar jag och då ska jag iväg till gymmet å svettas lite... Åh. Hoppas jag har kommit under den magiska gränsen tills imorgon då?!?! Whiee...

• Thiaa

ÄNTLIGEN! Nu är jag tillbaka på rätt spår igen, trots mina fettodagar måndag och tisdag. Och dessutom så har jag gått ner ytterligare! :) 10 kg borta. Det är klart att jag är glad, men nu märker man ju verkligen hur mycket mer som måste bort! Det är mycket kan jag loooooova! Minst 10 kg till, men det lär jag ju inte hinna med innan den 2 maj direkt.

Har bestämt mig nu för att hålla på exakt i två veckor till, sen får det bli mat igen. Men bra mat. Nyttiga matlådor och det ska vara ordning på grejorna. Kosta vad det kosta vill, pengar, svett, ork, tårar, tid allt... Jag är beredd!

• Thiaa

Mizty - jag har också gått upp dryga 10 kg på knappt ett år. Kan bero på min lilla P-stav eller att jag helt enkelt har ätit för mycket...?!?! :)

Men nu satan... Längtar bara tills jag har fått ordning på vardagen, matlagning med mera. Ska bli så skönt! Älskar Tasteline också, med den sidan kan man ju inte misslyckas!

• Thiaa

Dragonesse - grattis! Ja e avundsjuk på dej, men jag ser fram emot när jag väger så lite! :)

Evitas - ingenting är omöjligt juh. Det kommer du fixa, lätt som en plätt!

Har vart ute på en långpromenad nu, verkligen gått fort. Skönt. Tyvärr har jag lite småpanik över att jag inte kommer att "hinna" gå ner så mycket som jag vill innan den 27 april då det är över med påsar. Jag är fortfarande inte alls nöjd med min kropp, inte på långa vägar, jag vet inte vad jag ska göra mer....??

• Thiaa

Chickpea - du e så välkommen så!

Jag kom precis på vad jag har lovat mig själv när jag har kommit till 75 kg - nämligen att jag ska börja träna. Så nu är det bara att lägga sig på golvet och göra diverse övningar - VARJE DAG!!

Jag har ju också lovat mig själv en ny berlock till mitt armband, så det tänkte jag köpe på tisdag! Jippie!! :)

• Thiaa

Chickpea - 75 kg är "bara" ett delmål på vägen. Lång lång väg kvar.. trodde ja skulle vara LITE nöjd efter att ha gått ner 10 kg men nu ser jag bara hur många kilo jag har kvar! Usch.

Träning är kul - men lätt att prioritera bort! Tyvärr.

• Thiaa

Nu har jag vägt mig igen... Efter 5 veckor:

Startvikt: 85 kg. (10/3)
    Viktnedgång v. 5: 0,6 kg (åt i 2 dagar dock)
    Total viktnedgång: 10,4 kg.

Sammanfattning: INTE NÖJD. Minst 10 kg. till måste bort.

Ser fram emot: Att börja laga mat, nyttig mat. Att få nya rutiner i mitt liv. Att gå ner meeeeer genom att vara och leva nyttigt och sunt.

• Thiaa

AoM - Stort lycka till, både med pulvrandet och med de nya jobbet!

Jag tycker exakt samma sak, märker ju nu hur mycket mer det finns att gå ner. MINST 10 kg till - det är INGEN glad nyhet!

• Thiaa

Thihi. kollade precis mitt BMI och det ligger nu "bara" på "kosmetisk övervikt". Såklart är det fortfarande för högt, vill ju ner på 24 iallafall, men det är ju 7 kilo kvar dit. aj aj aj.

• Thiaa

1. När började du med CB?
    Svar: Den 10 mars

2. Hade du provat andra dieter då, vilka och vilka resultat fick du med den/dem?
    Svar: Viktväktarna, det gick toppenbra. Har nog aldrig ätit så mycket i hela mitt liv. Nu ville jag få en STARTkick, därav CB.

3. Vad vägde du när du började med cb?
    Svar: Jag vägde 85 kg.

4. Hur länge har du hållit på?
    Svar: Är inne på min femte vecka nu.

5. Hur mycket har du gått ner?
    Svar: Har gått ner 10,4 kg.

6. Hur lång är du?
    Svar: 164 cm

6. Kör du ren eller kombinerad kur?
    Svar: Ren, har "bara" haft två fettodagar... :(

8. Hur mycket vill du gå ner?
    Svar: Trodde att jag skulle nöja mig med ca. 10 kg men nu ser jag att det är maaaassa kilo kvar. Så det skulle inte sitta fel med att få bort 15 kg. till.

9. Hur lång tid "räknar" du med att det kommer ta?
    Svar: Tävlar med en kompis, närmast 63 kg. den 1 juni vinner. Jag kommer förlora fett kan jag säga. Men innan året är slut ska jag nog vara klar. Kommer att börja äta om två veckor för att se hur det funkar och går det inte får jag väl fortsätta med den rena kuren. Är så sugen på att laga mat bara, nyttig, fräsh och sund mat såklart! :P Mums!

• Thiaa

Dagen har vart lugn. Inget sug. Är tillbaka på de spåret igen, alltså att suget är borta.

Ser verkligen fram emot tiden efter kuren, hoppas bara att jag inte går upp så mycket när jag är i USA.

Det känns som om jag har blivit mer medveten nu, vad som är bra resp. dåligt att äta. Kollar runt grymt mycket på Internet och vikt, hälsa och träning. Det ger kunskap och inspiration och jag är på topphumör för att klara detta nu. Tänk att vägra runt 65 kg. om några månader...!! :) Hoppas bara inte att jag ska känna som idag då, att opsi, jag är fortfarande inte nöjd me min kropp. Det är så lätt att glömma hur man såg ut och kände sig innan man körde igång med detta!

Är det ngn som har några tips om bra sidor på Internet tar jag gärna emot dessa! Själv älskar jag www.Tasteline.se hur mycket som helst just nu.

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10