• Mizty

Camebridgekuren - tråd 10

Hej, hej!

Tänkte hoppa in här om det är OK?! Behöver nog lite pepping Började på ren kur idag... Ska göra allt jag kan för att gå ner 10 kg på 2 månader, tror ni det är möjligt?
    Sedan har jag ca 10-15 kg till som behöver bort, men det får bli senare. Vi gifter oss i Nov 6 klänningen är inköpt så det får inte bli för mycket heller

Har kikat in ibland & läst hur det går för er, ni är superduktiga!!

Thiaa - Grattis till nya jobbet

• Mizty

Tack Ja, men då kör vi!! NU SKA KILONA BORT!!

AoM skrev 2008-04-10 09:09:54 följande:
    Hej och välkommen till tråden!! Vi kan peppa varandra, jag börjar också på ren kur idag!! Gick på ren kur i fyra dagar förra veckan men sen blev det galet med kalas och sådant. Så nu tar jag nya tag med start idag!!
  • Mizty

Vad bra du är!!! Vilken inställning I´m impressed!

Thiaa skrev 2008-04-13 06:14:20 följande:
    ÄNTLIGEN! Nu är jag tillbaka på rätt spår igen, trots mina fettodagar måndag och tisdag. Och dessutom så har jag gått ner ytterligare! :) 10 kg borta. Det är klart att jag är glad, men nu märker man ju verkligen hur mycket mer som måste bort! Det är mycket kan jag loooooova! Minst 10 kg till, men det lär jag ju inte hinna med innan den 2 maj direkt. Har bestämt mig nu för att hålla på exakt i två veckor till, sen får det bli mat igen. Men bra mat. Nyttiga matlådor och det ska vara ordning på grejorna. Kosta vad det kosta vill, pengar, svett, ork, tårar, tid allt... Jag är beredd!
    Jag skulle börjat med ren kur i torsdags... Men mycket av min viktökning har kommit efter jag satte in en hormonspiral för 2 år sedan. 15kg har jag gått upp efter det Har försökt i flera omgångar att på allvar gå ner i vikt, men icke!! Körde nutrilett förra sommaren 2v = inte ett gram gick jag ner, vadå lönslöst?! Så nu har jag besämt mig!! Inga mer hormoner! Ska byta spiralen nästa måndag Ska bli så skönt. Hoppas hyn, lusten & humöret kommer tillbaks då oxå.

Nu har jag kört två påsar om dagen sedan i torsdags & ätit en gång. Vägde mig igår.... -1,2kg Wieeeeeee så glad jag blev! Trodde ju inte det skulle hända något alls. Men mycket vätska har ju redan försvunnit, hoppas det blir ännu bättre när jag kör ren kur sedan!!

Hoppas ni får en härlig söndag!!
  • Mizty

Men fy vad jobbigt!! En fråga (svara inte om du inte vill) du har inte hormoner i kroppen? jag har en hormonspiral, har inte kunnat gå ner ett ynka gram... Körde nutrilette i höstas i 2v, inte ett gram. Förra gången jag körde det gick jag ner 7 kilo!
    Nu har jag bestämt mig för att byta till kopparspiral i stället, för jag MÅSTE gå ner i vikt!!

Hoppas verkligen att du mår bättre snart

Cissit skrev 2008-04-15 11:51:39 följande:
    Jag funderar på att ge upp och börja äta GImat istället...det händer ju ingenting och jag mår bara dåligt av shakerna. Blir yr, trött o matt...får ont i magen, är hungrig hela tiden och min magkatarr har blossat upp igen :/ Tycker det är jättekonstigt att det inte hänt nått på typ 10 dagar (3 första dagarna gick jag ner 3 kilo, men det var nog vätska) när man äter så extremt lite.
  • Mizty

Anja - Det låter precis som jag!! Har gått upp 15 kg sedan jag satte in den! Hoppas verkligen att min ämnesomsättning inte är förstörd för alltid Ang. m-kopp läste om det för några dagar sedan, verkar super!! Ska nog prova det nu när jag får mens igen Vill ju inte ha det, men det är inte värt det längre, mår SÅ dåligt av min vikt!!

• Mizty

Det gjorde jag igår Sonen var ledig från dagis så vi var iväg hela dagen, han skulle få Happy Meal på MC & då föll jag rakt i fällan!! Fattar inte vart min karaktär är någon stans?! Men det är bara på det idag igen

EllaM skrev 2008-04-15 12:59:18 följande:
    HELVETE! Föll för frestelsen och åt hamburgare och pommes till lunch. Med dipp!!! Fast jag hade med mig en soppa. Vet ju att det inte är så hemskt, jag har ju kunnat unna mig på helgerna utan att det gått åt skogen men ändå.... får för mig att jag redan ser tjockare ut och att jag imorgon kommer att vakna och se ut som jag gjorde innan kuren. Typ en mardröm fast i vaket tillstånd.
  • Mizty

Det har du rätt i

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-15 14:36:21 följande:

Mmmm men vadååårå, det är ju så mänskligt, fniss...Alltså att njuta att vilja ha, är det inte ett tecken på att vi är friska
  • Mizty

Grattis till alla nedgångar

Har upptäckt att min mage inte stickre ut riktigt lika mycket längre Ska bli så spännande att väga sig i morgon!! Har ju kört CB två ggr/dag & middag. Men nästa vecka är det tänkt att jag ska börja med ren kur!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10