• hemse

Camebridgekuren - tråd 10

Hallå på er! håller också på med cambridge, har gått på ren kur i en vecka, innan dess åt jag ett mål + 2 påsar, så jag har hållit på i 4 veckor och har gått ner 10 kg, känns bara bra. Ska hålla på med ren kur i två veckor till, sedan blir det kombinerad igen. bröllopet äger rum den 19 juli.

Kör man ren kur så ska man ju gå ner 3-4 kg i veckan, men då måste lite motion till + att det är viktigt att dricka 3 liter vatten/dag.

har gått på kuren förut för ett antal år sedan, gick då ner 20 kg, höll mig bra i ett år, blev gravid, gick upp 25 kg under graviditeten, gick ner 10 kg efter, så det är de 15 kg som jag tampas med nu och det är 5 kg kvar.

• hemse

Anja!

Det är verkligen svårt att hålla sig, har tagit någon tugga under dessa veckor, svårt när man ska laga mat till familjen, men det går, man måste bara få in det i hjärnan, ibland så sammarbetar ju inte kroppen.

Ja, man måste peppa varandra, har en blivande man som stöttar mig jätte mycket. Det är jätte svårt, det får man inte sticka under stolen med, men det är bara att kämpa på. Håller på dig!!!!!!!!

• hemse

kom på en sak till, har ett recept på en god smoothie som jag alltid åt som frukost innan jag började på ren kur.

1 banan
    1 dl naturell youghurt 0,5%
    1 dl bär
    1 msk olja ( omega 3+6+9 UDO´S CHOICE heter den)
    1 äggula
    1 msk kokosfett

Mixa

oljan o kokosfettet köper jag på hälsokosten, det ska inte vara det kokosfettet som finns i vanliga affärer

Kör den till frukost varje morgon + 2 påsar cambridge lunch o middag, jag började så innan jag gick över till ren kur

• hemse

Jag var på en föreläsning om fetter för ca 6 månader sedan, någon från skåne föreläste. Han sa att det var skillnad på kokosfettet man köper i affären och den i hälsokosten, den i hälsokosten är naturligtvis dyrare.
    Ett tag så hade jag inte kokosfettet i smoothin och det gick bra det med.

ja, man kan bli galen av att inte få tugga, håller med.

men nu kämpar vi alla........ Vi kommer att klara det

• hemse

När jag inte körde ren kur så åt jag med familjen på kvällen, tyckte det kändes bäst. Lite samhörighet med familjen.

• hemse

Jag har också svårare denna gång, det har varit hur många gånger som helst som jag varit nära att stoppa något i munnen.

• hemse

Ja, det är ju den enda gången man är glad över dålig andedräkt, men när jag gjorde kuren första gången för ca 3 år sedan så gick jag samtidigt en kurs angående cambridge o mat, då fick jag ett tips att man kan köpa sugtabletter på apoteket mot dålig andedräkt, tazink, heter dom.

heja på allihopa!!!!!!!

Själv har jag gått ner 12 kg, ska äta kuren nästa vecka också, ska behöva att gå ner 6 kg till men jag är nöjd med det jag har gått ner. Åt mat med familjen i går kväll, det var riktigt härligt att äta samma mat som dom o inte en soppa.

• hemse

Hurra!!!!!! nu är det bara 5 kg kvar tills jag är nöjd, det minskar....

• hemse

hej! jag har brukat haft 3 dl vatten till pulvret. Har nu slutat med camebridge sedan 1 vecka och jag har stått still. Känns skönt...........

• hemse

Mikabella

Har gått på cambridgekuren en gång förut för ca 4 år sedan, då drömde jag en del nätter om mat, och det kunde vara sån mat jag inte tyckte om, men det spelade ingen roll, för när jag var som mest hungrig så hade jag nog kunnat äta allt.
    Kämpa på, du fixar det!!!!!!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10