Camebridgekuren - tråd 10
Även jag ska börja med Cambridge så snart jag får hem paketet jag beställt! Jag läser och lär... Hoppas fixa ren kur i två veckor (till midsommar), och därefter blandad kur.
Även jag ska börja med Cambridge så snart jag får hem paketet jag beställt! Jag läser och lär... Hoppas fixa ren kur i två veckor (till midsommar), och därefter blandad kur.
Jag har smygstartat tisdag-onsdag med smoothies från Naturdiet (jättegoda, faktiskt) och nyttiga saker till middag - kyckling, fisk och sallader. Igår efter jobbet hämtade jag ut mitt startpaket med Cambridgeprodukter, så idag kör jag igång!
Är det någon mer rutinerad räv som vet om det är OK att blanda in även andra produkter? Är det t ex OK att ta en smoothie från Naturdiet till frukost och äta soppor/shakes från Cambridge till lunch och middag?
Kunde inte sagt det bättre själv! Nu ska jag ta en jordgubbsshake och gå ut i värmen
spanska flugan skrev 2008-06-05 12:00:17 följande:
Nejnej, spanska flugan - du vill inte alls ha toblerone!
Jag köpte det där.. vad det nu kan heta... pulvret som man blandar med två liter vatten. Har bara hunnit prova citruspulvret än, men det var jättegott!
Just nu har jag hemmagjorda citrusglasspinnar i frysen som kan ätas imorgon
Hur går det för er andra? Själv är jag snart avslutat andra dagen på ren kur. Men jag hade tre dagar innan dess (mån-ons) när jag åt klokt och sparsamt, så det känns som om det är längre än så.
Det funkar över förväntan! Jag är inte tokhungrig även om jag naturligtvis längtar efter mat. Just nu har jag gjort en påse grönsakssoppa som jag kryddat med cayennepeppar. Mycket snarlikt en Varma Koppen, tycker jag.
Jag är medveten om att kroppen släppt ifrån sig en hel del vätska, men trots det kändes det galet roligt när jag idag ställde mig på vågen och den visade -1,7 sedan i måndags.
Hallå där, om du gått ner 2 kg trots lite "fusk" så är det ju jättebra!
Jag håller ut på min rena kur. Problemet för mig just nu är att jag beställde mer pulver för sent, så det kommer att ta slut innan jag får nästa laddning.... Gaah! just när jag är som mest duktig och motiverad...
jaaaa:
Jag är intresserad! Skriver en rad i din gästbok.
Nästan tre kilo är verkligen inte dåligt. Jag är också imponerad av de som klarar av att promenera på morgonen. Jag är djuuuuriskt morgontrött. Om jag klarar av att gå till jobbet är jag nöjd
GabbiW:
Välkommen hit... och jag förstår dig! Jag har just avslutat femte dagen på ren kur, och jag hade visioner idag om en grillad kycklingfilé. Snart blir det nog verklighet, men jag ska försöka hålla ut ett tag till. Hur länge har du tänkt gå på ren kur?
MyStyle:
Gissar att du också gifter dig i sommar? Hur mycket mer tänkte du försöka gå ner?
Så duktiga vi är! Jag har gått på ren kur i en veckan nu, med tre dagars nedtrappning före det. Har gått ner nästan 4 kg.
Jag har haft rejält med huvudvärk och inte mått bra öht idag, så ikväll ska jag äta 100g kyckling och lite broccoli. Det borde inte sabba ketosen.
Varför inte köra igång idag, Anja? Kom igen!
Lite nyfiken - ni som kör kombinerad kur, äter ni GI-mat eller lite av varje som komplement till Cambridge?