• bridesilly

Camebridgekuren - tråd 10

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-14 10:04:34 följande:

Haha jag KLARAR inte att äta bara en så du kanske inte ska köpa någon ändå. Satt i fem minuter med bar nr 2 i handen och tänkte, nej Anja, du VET hur gärna du vill gå ner i vikt, var duktig nu, skit i bar nr 2. Samtidigt som jag tänker detta så öppnar händerna baren och jag biter i den lixom...Är det en lindrig form utav schizofreni?
    Nej då, det är man själv som nånstans intalar sig själv att det här är jobbigt och jag kanske inte kommer klara det men jäklar i min själ man ska klara det ändå eller hur . Tänk va värt det kommer vara på bröllopsdagen
  • bridesilly

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-14 10:13:57 följande:

Jag jag VEEEEEEEEET och jag var jätteduktig i början. Gick ner drygt fem kilo snabbt, var superpeppad, sen kom det födelsedagskalas i vägen, tre stycken... sen var det kört f...n oxå
    Japp så fort man börjar äta minsta lilla socker är man tillbaka i sockerträsket igen MEN det är de första tre dagarna som är värst när man är sugen på allt möjligt. Hitta något att sysselsätta dig med som tar upp massor av din tid dessa tre dagar så är det lättare.
  • bridesilly

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-14 10:20:42 följande:

Mmmm det jobbiga är bara att jag är så hungrig att jag blir helt galen, sliter mitt hår nästan!Kan inte sova av hunger de första nätterna. Är nästa så jag bölar av hunger! Om jag ej haft det så så hade det inte varit lika jobbigt men jag mår riktigt dåligt de första dagarna innan magsäcken vant sig. Är därför jag startar med en mix av nutrilettbars denna gång.
    Det gör du klokt i, du måste lyssna på din kropp och vad den säger till dig. Visst man ska stå emot hunger de första dagarna innan man vant sig men om du inte kan sova fungerar inte så mycket annat heller. Sömn är viktigt. Dricker du mineralvatten? Det stoppar hunger ett tag. Kan du kombinera med någon liten frukt med? Man går ner i vikt även om man lägger på någon liten kalori från frukt och grönt.
  • bridesilly

Just the two of us skrev 2008-05-14 22:25:51 följande:

Hej,Har hållt på i två dagar nu på ren kur och mått jättebra. Men nu ikväll blev jag helt slagen, känner mig matt, yr och jättesvag. Är det någon som känner igen detta?Man blir ju nervös att det är farligt när kroppen reagerar såhär.
    Japp så blir det efter en dage eller två när man börjar äta mycket mindre än vad kroppen är van vid men efter dag tre brukar man känna sig mer på topp och hungern är inte lika påtagande. Glöm inte att dricka mycket vatten bara.
  • bridesilly

Utvärdering för dagen. Har druckit mina hemska vaniljshakes i väntan på chokladshake. Dom är på väg såg jag Köpte ett paket med jordnöts smak på nutrilettbar som jag ska testa imorgon

Går bra hela dagen till min m2b kommer hem, då vill han såklart äta mat, hungrig efter jobbet men jag ska försöka slå mig på fingrarna och hålla mig till mina shakes.

• bridesilly

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-14 22:34:57 följande:

Bridesillyjag är löjligt impad.Hade hållit mig till bars och shakes hela dagen. Kommer hem och mannen har grillat, gjort klyftisar o beranaise... suck
    aha så det är männen som förstör det hela nä skämtåsido så är det svårt att hålla sig till shakes när andra äter vanlig mat framför snoken på en. MEN vi måste hitta motivationen nånstans. Ska man tejpa upp en massa bilder från bröllopstidningar så man inte KAN glömma bort att fortsätta med shaken ??
  • bridesilly

Men du får se det såhär, du har hållit dig till detta hela dagen. Då kan det inte vara katstrof om du äter vanlig mat MEN nya tag imorgon å då är det garanterat inte samma mat som lockar? Man får se positivt på situationen hela tiden, eller försöka iaf

• bridesilly

Puuh hemkommen från stan. Syndade faktiskt lite, kompisen ville gå å fika och jag vill inte säga att jag äter shake/soppa så jag tog mig en macka. Som straff fick jag ta omvägen, den lååånga vägen hem sen

Testade nyss nutriletts jordnötsbar, den mättade måste jag säga. Känns som om jag ätit en hel middag Men dom är ju sådär goda. Var och hämtade upp paketet med chokladsmak på mina cambridge, ska bli intressant att testa sen

• bridesilly

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-15 22:54:52 följande:

Jag har hämtat min klänning idag, så nu är jag ÄNNU mer motiverad för fyyy f..n så feta armar jag har och klänningen sitter lite väl tajt... brösten trycktes ut lite på sidorna *asg* (jag hade ingen bh på mig i klänningen) vilket syns tycker jag på bilderna.men 5-8 kg till, så försvinner fettet i ansiktet, på armarna och ganska mkt på magen (är där det brukar försvinna först på mig) och då kommer jag vara nöjd Bilder finns i galleriet eller här minhemligabrollops.blogg.se/1210862876_klnnin...
    jag kan inte säga annat än fy va du är fin i din klänning, den är galet snygg Och du passar jättebra i den. Guuu va snyggt du ska vara riktigt nöjd med valet
  • bridesilly

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-16 09:36:57 följande:

Bridesillytack snälla du blir så glad av att höra det, för själv ser jag bara de feta armarna(varför är man SÅN?) Dina ord värmer JÄTTEMYCKET :_)niklasblivandefrutack Härligt med betald bröllopsresa!!! Vart bär det av?
    Jag är 100% ärlig. tycker du var så vacker i din klännig och du har inte alls för stora överarmar. skaka av dig oron över det du inte gillar med dig själv. När din blivande ser dig på bröllopsdagen kommer han bli lycklig för han har den finaste fru han kan tänka sig Men känner du att du inte kan släppa det så ha en lite sjal över armarna så är saken löst
  • bridesilly
    pojomo skrev 2008-05-16 15:12:14 följande:
    så nu har jag shakat från mån-tors. jag slänger i mer vatten typ 3-3½ DL. men idag shaker jag inget har dålig karaktär hemma,lättare när man jobbar ständig eftermiddag. Men men jag hoppas att man kommer att gå ner liiite även om man äter mat 1gång i veckan
    klart du kommer göra man måste peppa sig själv hela tiden för att lyckas
  • bridesilly

Snart så skrev 2008-05-17 16:51:27 följande:

Jaa.. är så galet mycket värre med pulver när man är hemma... Idag är en pina! Är yr o super trött... är inne på dag tre...Men åt ligt skinka och melon tidigare...När vänder det?När blir man pigg?
    Efter ett par dagar 3-4 kanske så börjar kroppen anpassa sig efter det matintaget så det blir nog snart bättre. Men känner du dig väldigt orkeslös kanske du ska gå på en kombinerad kur och äta små nyttiga mål emellan kurmålen
  • bridesilly

Kanske man skulle köpa sig en hund så man var tvungen att gå ut å gå. När man väl kommer ut är det ju ingen match men å ta sig ut är en annan femma.

• bridesilly
    AoM skrev 2008-05-19 05:50:43 följande:
    Bridesillydu kan få låna vår hund, hans energi räcker åt oss båda :)
    haha ja kanske det min m2b vill väldigt gärna ha en liten hund men vi får väl se efter bröllopet kanske
  • bridesilly

Augustibruden 2008 skrev 2008-05-19 13:18:37 följande:

Någon som vet vart man kan beställa via nätet ej via en konsulent?(såg en hemsida för ett tag sedan, men hittar ej den!)
    www.nailsbodyandbeauty.com
  • bridesilly

Augustibruden 2008 skrev 2008-05-19 16:59:02 följande:

Tack så mkt!Kör du Cambridge kombi el helt utan mat?
    jag kör lite olika en del dagar helt andra dagar äter jag ex nyttig frukost
  • bridesilly

Anja

Man kan inte alltid hålla motivationen på topp det är bara så. Låt dig inte slås ned av det. Fokusera på bröllopsdagen och ha med dig i åtanken att alla era nära och kära kommer tycka du är finast i världen. Du ser ju toppen ut i din klänning å den dagen kommer du vara så glad att du inte har tid att tänka annat än dig och din man

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10