• MyStyle

Camebridgekuren - tråd 10

Hej igen, var ett par dagar sen sist
    Jag precis som AoM gick 4 dagar förra veckan på ren kur, sen var det kalas osv på helgen. Började om i måndags men så var det lunchmöte med chefen osv så denna veckan har varit lite sisådär med ren kur. Så idag var min första dag (igen), den har gått över förväntan, förutom lite illamående. Men jag fruktar imorron, förra veckan hade jag huvudvärk i tre dagar. (Har jag förstår aldrig haft innan)

Jag har för mig att man kommer i ketos tidigare när man gått ren kur tidigare...

AoM- Vilken jäkla kärring, rent ut sagt... Men de kan vara riktigt elaka de där
    Har oxå råkat ut för det...

• MyStyle

Efter många om och men, och svaga stunder, har jag ÄNTLIGEN lyckats starta om. Tredje dagen idag, hitintills har det gått bra (peppar peppar). Har gått ner 2,2 kg, vatten såklart men ändå
    Alla minus är bra minus, i vikt alltså, för mig just nu...
    Ska ut med tärnorna idag och titta på klänningar, lite sent javisst, men det är svårt att försöka få ihop en dag som passar alla, sen har alla velat gå ner i vikt oxå...
    Fick nästan ryta lite till dem till sist för att de skulle förstå hahaha...
    Hur går det för er andra idag?

• MyStyle

Kul att det går bra för dig Anja! Själv klarar jag inte kombinerad kur, då finns det för mycket som frestar

• MyStyle

Så har jag oxå gjort innan hahaha. Stoppat huvudet med godsaker, bara för att man ska gå på svältkur sen På nåt sätt så går det alltid lite bättre för mig om jag gör så, kanske för att man känner sig så uppsvälld...

niklasbivandefru skrev 2008-04-17 11:55:45 följande:
    ååå nu vill ja ha mina små påsar!!! uch va ja ha ätit sååå mycket sen jag beställde... för sen e de kört!:) hoppas hoppas mitt paket kommer snart!!
  • MyStyle

Anja- Jag tycker det är starkt jobbat av dig

För min del är det både svårare att hålla mig till att äta "rätt saker" plus att jag vill ha gått ner allt igår helst. Har absolut inget tålamod, särskilt som man ska gifta sig med en bagare som har det dära handlaget för matlagning mm

Så det får bli renkur för mig, ska försöka två veckor nu, så får vi se sen...

• MyStyle

Grattis chickpea! När första veckan är avklarad så går det genast lite lättare, då har man liksom kommit in i det
    3,5kg på en vecka är skitbra!!!

chickpea skrev 2008-04-17 16:17:30 följande:
    MyStyle: Nu har över halva veckan gått så snart har du klarat av en vecka! Kör du kombinerad eller ren kur?
    Jag kör ren kur, har självdisciplin nog att kör5a ren kur, men inte självdisciplin nog att köra kombinerad *hahaha*.
    Märkligt det där
    Antar att det är för mycket som frestar på kombinerad kur. Fast jag har inbillat mig själv att när jag nått målvikten så kan jag köra kombinerad (el kanske viktväktarna) ner till drömvikten. Jag kan dock inte gå ner mer än till målvikten eftersom klänningen är införskaffad

Hur är det för er andra, har ni en målvikt och en drömvikt eller ni har bara ett mål i sikte?
  • MyStyle

Då var det dag fyra för mig. Har hittils gått ner 3 kg, det var likadant förra gången gick jag ner fyra kg första veckan. Men andra gånger har jag inte gjort det, det måste vara att jag har hittat precis rätt mängd vatten jag ska dricka. Dricker mellan 3,5 och 4,5 liter vatten om dagen. Ibland 5 liter, men jag tror inte man ska dricka för mycket. Förra gången fick jag ont i ryggen, men inte denna gången, inte ens ont i huvudet (peppar peppar)
    Så här "lite" som jag väger nu har jag nog inte vägt på fyra år

• MyStyle

Planete- du är så välkommen

Planete skrev 2008-04-18 10:20:38 följande:
    Hej alla!Får man vara med här även om man käkar Nutrilett? började i morse..Start: 18/4 Längd: 154 cmVikt: 65,4 Målvikt: 50 kg ( fast jag nöjer mig med 10 tills jag gifter mig)
  • MyStyle

Gomiddag,

Förra veckan gick bra. Gick först ner 3,4 kg, sen helt plötsligt morronen efter hade jag bara gått ner 3,2 (har ju noll tålamod så väger mig varje morron ).
    Sen åt jag två slicar pizza i söndags kväll(jättebra va!!!). Så igår morse hade jag gått upp ett hekto till, kom hem sent och tänkte skit samma jag äter mat ikväll, efter jag nattat lilla tjejen. Men istället somnade jag och sov hela natten (måste varit trött!) Så det blev varken mat eller cambridge.
    Imorse hade jag gått ner 5 hekto till, så nu har jag 1,9kg kvar innan jag ska ta paus och prova klänningen så den inte blir för stor, men jag tror att jag kan gå ner 5 kg till innan det blir kris med klänningen
    Vi får se hur det blir. Har i allafall totalt, sen jag började i januari (med pauser och "snedsteg" och allt ), gått ner ca 12,2 kg. Helt ok, men har egentligen 16 kg kvar, men får inte gå ner mer än 6-7 kg till innan bröllopet.
    Haha, känns som jag skrivit hela min livs historia, men tänkte bara uppdatera lite.
    Tycker alla kämpar på jättebra!!!

• MyStyle

Anja- Kom igen nu!!! Kämpa! Du har redan gått ner mycket ju

IsabelleKaramell- Grattis till dina 9! Starkt jobbat!

Beetle- Känner som du, det kommer funka denna gången! Bara det att jag tar en del pauser på vägen, tänkte köra 5kgs intervaller nu. Grattis till dina 7!!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10