• chickpea

Camebridgekuren - tråd 10

Vad kul att det verkar bra! Bra kollegor är viktigt!

Jag började nytt jobb i januari, ett lärarvikariat på ett år och jag hoppas på fast tjänst efter det. Vi vill också skaffa barn så snart som möjligt efter bröllopet och det betyder att om jag blir fastanställd efter jul så är jag kanske redan gravid. Känns knepigt, minst sagt, så jag förstår dig! Men samtidigt vet väl alla att efter bröllop följer ju ofta barn, det är inget konstigt. Försöker intala mig att rektorn skulle tänka så i alla fall!

AoM skrev 2008-04-16 18:57:55 följande:
    Ja jag tror det! Kollegorna verkar trevliga, och bara lyxen att ha kollegor!! Idag jobbar jag ensam, träffar mina kollegor max 10 minuter per dag. Sitter inte ens i samma byggnad som dem. Uppgifterna är snarlika det jag gör idag, vilket är helt ok! Det pinsamma är dock att vi har börjat prata om att ev lägga bort kondomerna efter bröllopet. OM jag nu skulle bli gravid därefter så är det ju ganska nära inpå min nya anställning. Känns lite sådär, få nytt jobb och gå på mammaledighet inom drygt ett år. Men å andra sidan vet vi ju inte om jag kan bli gravid.
  • chickpea

Jag är utbildad lärare i svenska, matte och engelska, blev klar i januari i år. Jobbet jag fick var att undervisa i svenska årskurs 1-8 (förutom åk5, det blev för mycket). Jag älskar lärarjobbet, är helt rätt för mig! Hur kommer det sig att du jobbar som skyddsvakt istället? Trivdes du inte som lärare? Eller så kanske du fick bättre betalt

AoM skrev 2008-04-16 19:10:20 följande:
    Jaha, jobbar du som lärare? På vilken nivå? Anledningen till att jag frågar är för att jag själv är utbildad lärare, men jobbar istället som skyddsvakt :)
  • chickpea

Nu har jag klarat av en vecka på ren kur och vågen står på 64,5kg, alltså -3,5kg. Tjohoo!! Även om jag vet, precis som du skrev MyStyle, att en hel del är vatten så är jag SUPERGLAD! De där 7hg upp som dök upp efter att ha doftat på thaimat på farmors kalas var borta idag, phu! Kändes tufft att gå upp efter att bara ha tittat på maten.

MyStyle: Nu har över halva veckan gått så snart har du klarat av en vecka! Kör du kombinerad eller ren kur?

Anja: Tänk att tappa vikt trots kanelbulle Jag ska nog köra kombinerad kur ett tag efter de här tre veckorna är avklarade. Det låter underbart att få tugga på något....

• chickpea

Tack! Visst är det! Jag blev trött på att det gick så långsamt och hoppades att Cambridgekuren skulle hjälpa och det verkar ju funka! Hoppas vikten fortsätter trilla av på oss alla

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-17 18:53:21 följande:

chickpeagrattis... Härligt när vågen rör på sig (alltså siffrorna på vågen, fniss)
  • chickpea

Jag vet precis vad du menar!! För mig är det allt eller inget som gäller. Annars är det så lätt för mig att synda och då går viktnedgången sååå långsamt! Men jag måste nog försöka köra lite kombinerat efter de här tre veckorna, jag är så rädd att gå upp allt om man inte tar det långsamt. Men, en dag i taget och nu är dag ett i vecka två avklarad Bring on day two!

MyStyle skrev 2008-04-17 20:38:17 följande:
    Grattis chickpea! När första veckan är avklarad så går det genast lite lättare, då har man liksom kommit in i det 3,5kg på en vecka är skitbra!!!
    Jag kör ren kur, har självdisciplin nog att kör5a ren kur, men inte självdisciplin nog att köra kombinerad *hahaha*.Märkligt det där Antar att det är för mycket som frestar på kombinerad kur. Fast jag har inbillat mig själv att när jag nått målvikten så kan jag köra kombinerad (el kanske viktväktarna) ner till drömvikten. Jag kan dock inte gå ner mer än till målvikten eftersom klänningen är införskaffad Hur är det för er andra, har ni en målvikt och en drömvikt eller ni har bara ett mål i sikte?
  • chickpea

Vad härligt med tre kilo borta,det gör det så mycket lättare att fortsätta! Grattis

Min våg stog på 64,1kg idag! Nu har jag gått ner 3,9kg. Känns så härligt!!!

MyStyle skrev 2008-04-18 11:17:01 följande:
    Då var det dag fyra för mig. Har hittils gått ner 3 kg, det var likadant förra gången gick jag ner fyra kg första veckan. Men andra gånger har jag inte gjort det, det måste vara att jag har hittat precis rätt mängd vatten jag ska dricka. Dricker mellan 3,5 och 4,5 liter vatten om dagen. Ibland 5 liter, men jag tror inte man ska dricka för mycket. Förra gången fick jag ont i ryggen, men inte denna gången, inte ens ont i huvudet (peppar peppar) Så här "lite" som jag väger nu har jag nog inte vägt på fyra år
  • chickpea

Jag håller verkligen med! Cambridge är bättre pgu mindre kalorier, mer protein och mindre kolhydrater. Och som sagt mycket godare!

Pumkin: Välkommen Hoppas kilorna rasar vad du än dricker

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-18 13:55:16 följande:

Planeteom din kropp är van att gå på kolhydratfri kost så kanske cambridge är bättre för dig än nutrilett. Jag körde nutrilett i åtta veckor utan att gå ner ett gram! Sååå trist.Cambridge innehåller knappt några kolhydrater och har färre kaloriera än nutrilett samtidigt som det ändå innehåller alla näringsämnen man behöver. Man går ner MYCKET snabbare med cambridge, om det är en rivstart du vill ha alltså
  • chickpea

Jag är nog lite trött, Jag menade naturligtvis välkommen Planete! Huvudet är lite tomt efter fredagens sista lektion med en sjua som inte var på rätt humör! Varför blev jag lärare nu igen?

chickpea skrev 2008-04-18 15:53:42 följande:
    Jag håller verkligen med! Cambridge är bättre pgu mindre kalorier, mer protein och mindre kolhydrater. Och som sagt mycket godare! Pumkin: Välkommen Hoppas kilorna rasar vad du än drickerAnja 19 juli 2008 skrev 2008-04-18 13:55:16 följande:
  • chickpea

Visst är det HÄRLIGT när magen blir plattare! "Nothing tastes as good as slim feels" det har jag satt upp på kylen som påminnelse nu medans jag kör ren kur.

Mizty skrev 2008-04-18 15:53:07 följande:
    Grattis till alla nedgångar Har upptäckt att min mage inte stickre ut riktigt lika mycket längre Ska bli så spännande att väga sig i morgon!! Har ju kört CB två ggr/dag & middag. Men nästa vecka är det tänkt att jag ska börja med ren kur!
  • chickpea

Ja, de brukar vara jättemysiga, men idag var de som förbytta! Men det är helt normalt i den åldern. Jag älskar att vara lärare, men alla dagar är inte som en dans på rosor

Planete skrev 2008-04-18 16:06:01 följande:
    chickpeaTack för välkomnandet. Kan förstå att du är trött om du undervisar sjuor. *ler* Men de är ganska söta emellanåt!
  • chickpea

Ge inte upp! Du fixar det här! Varje dag är en ny dag då du kan ta nya tag(Oj vad predikande det låter ). Glöm helgen och börja om. Tänk istället att helgens kalorier fått fart på ämnesomsättningen så om du sätter igång nu så kommer du gå ner ännu mer! Ät inte upp din viktminskning. Du KAN gå ner i vikt, du håller ju på att gå ner i vikt just nu!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-20 23:25:05 följande:

Själv har jag sabbat allt helt o hållet. Kommit ur mitt tänk helt... måste komma tillbax... suckätit vad jag vill, inte speciellt onyttigt men ätit helt vanlig mat, mackor osv, åt lördagsgodis igår osv.Jag MÅSTE skärpa mig.Men just nu känner jag bara ingen ork. men jag MÅSTE ju ha ork.Peppa mig! Jag VILL JU gå ner i vikt!
  • chickpea

aka79: Grattis till ett otroligt bra resultat första veckan!

Själv har jag idag ätit ren kur i två veckor nu och gått ner 4,2kg. Toppen, fast jag hade hoppats på lite mer andra veckan än 7hg.... Efter att ha känt mig superstark första veckan så har andra veckan varit riktigt jobbig. Det är inte det att jag är jättehungrig, utan att jag längtar sååå efter att få äta riktig mat! Dessutom känner jag mig riktigt nere och är för svag för att köra annan träning än promenader. Så jag har bestämt mig för att köra kombinerad kur från och med imorgon. Jag vill så gärna äta middag när jag kommer hem. Känns som ett misslyckande, men jag är ändå otroligt glad över att väga 63,8kg nu. Fast jag är livrädd för att gå upp igen! Ni andra som kört ren kur och gått över till kombinerad, hur har det funkat för er?

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10