Camebridgekuren - tråd 10
Nyttigt är bra! Men är du inte orolig över att gå ur ketos när du äter "vanlig" nyttig mat?
Jag är rätt ny på det här med Cambridge, så jag frågar och frågar...
Nyttigt är bra! Men är du inte orolig över att gå ur ketos när du äter "vanlig" nyttig mat?
Jag är rätt ny på det här med Cambridge, så jag frågar och frågar...
Grattis LOOM! Du är verkligen uthållig!
Jag tror inte heller att räkor,kyckling och sallad bryter ketosen. Jag har hållit på rätt mycket med GI så jag tror att jag har bra koll på kolhydraterna. Det enda man får se upp med är faktiskt tomater. De innehåller en del kolhydrater. Inte stora mängder, men om man är rädd om ketosen kan man undvika dem eller äta bara små bitar.
Och att behöva köpa en ny brudklänning för att den gamla är för liten... det måste väl ses som ett kärt besvär
Ah, du kör kombinerad kur. Då förstår jag :)
Själv kör jag sedan igår också kombinerad, men middagarna är GI-vänliga. Jag tänker äta extremt lågkolhydratinnehåll till middag så att ketosen kan leva vidare.
Jag återkommer nog med fler frågor. GI kan jag mycket om, men Cambridge är nytt för mig.
Jag har varit medlem i GI-viktkoll på nätet i två omgångar. Jag har levt på mellan 20-40 g kolhydrater om dagen i flera veckor i sträck - det borde gå även nu
Kollade nyss hur många kolydrater det är i en påse Cambridgekäk, och det var runt 17 gram. Jag får alltså i mig 34 g kolhydrater av två påsar. Maten jag ätit (kyckling och broccoli) innehåller inga eller väldigt få kolhydrater. Jag ligger alltså på ca 40 kolisar per dag.
Nu behöver jag bara jobba på att dricka ordentligt och promenera mer. Det sistnämnda känns inte alls lockande ikväll. Det är mycket trevligare att sitta i soffan med datorn i knät och två katter runt fötterna....
Hur går det för er?
Imorse visade vågen bara ett hekto minus. Lite trist, men jag har å andra sidan gått ner 4,5 kg sedan förra måndagen, så jag kan inte klaga. Jag vet att det kommer dagar när vågen knappt rör sig även om man sköter sig snyggt... men det är ju så djuuuuriskt trist när de inträffar.
Jag har köpt mina Cambridgeprodukter här:
www.nailsbodybeauty.se/cambridgekuren-c-231.html
De har levererat snabbt och säkert, så jag är nöjd med dem!
Själv har jag börjat äta middag (liten och kolhydratsnål middag), vilket inneburit att viktnedgången avstannat. Jag var beredd på det, men det är ändå trist. Jag försöker promenera minst 45 minuter om dagen för att få igång förbränningen. Det borde ge resultat i längden.
Grattis LOOM! Kul att höra att det går så bra för dig!
Själv käkar jag just nu 1-2 cambridgemål om dagen samt 1-2 mindre mål med mat. (Mat innebär t ex 100 g kyckling och lite broccoli). Dessutom promenerar jag 45-60 minuter om dagen. Vågen står helt stilla ändå.. suck..
Broccoli är nästan inga kolhydrater alls. Däremot ska man akta sig för frukt, samt tomater. De innehåller lönnmycket kolisar...
Jag kör på som vanlig. Förr eller senare måste väl kroppen ge med sig.
Sacketter borde vara OK, fast det där med sötningsmedel är ju lite lurigt. Men om de får dig att orka med kuren bättre så tycker jag att du ska ha sacketter i kaffet
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-16 16:05:47 följande:
Jag hoppade över en jobbmiddag (vi blev utbjudna i samband med en personalsamling) och lite annat under perioden som jag körde på ren kur. Jag ville inte bli frestad... Mina kollegor vet att jag kör Cambridge och peppar mig gärna :)
Jag tappade också mycket den första veckan (då jag gick på ren kur). Även om vi alla vet att mycket av det är vätska så är det ändå en mental kick som åtminstone jag behöver för att vara motiverad att fortsätta.
Här står vågen rätt stilla, och det har den gjort i några dagar. Jag försöker hålla ut ändå. Maken tror att det är mina många och långa promenader som gör att jag omvandlar fett till muskler, och då tappar jag ju inte lika mycket vikt. Jag får väl hoppas att han har rätt
Kämpa på över midsommar, tjejer!
Själv går jag på blandad kur, så jag tar mina shakes till frukost och kvällsmat. Det blir grillad kyckling, sallad och lite annat gott (och inte alltför onyttigt) under dagen.
8-10 kg på 3 veckors ren kur är nog möjligt, men å andra sidan vet du ju inte hur din kropp reagerar på den rena kuren så länge. Den kanske släpper ifrån sig mycket vikt den första veckan, men väldigt lite andra och tredje... eller tvärtom
Jag körde bara en vecka på ren kur, och då gick jag ner nästan 3 kg. I helgen har även jag syndat (+0,8 kg sedan midsommaraftonens morgon), så nu blir det några dagar ren kur igen. Å andra sidan har jag ingen deadline för min viktnedgång - jag är ju redan gift.
Jag gick också ner i vikt innan bröllopet för att komma i klänningen. Men jag hade hela tiden en back-up-plan. Om jag inte kom i klänningen så fanns det en annan jag kunde låna, även om det inte var den jag helst ville ha. Hur är det för dig? Kan du komma i klänningen (med korsett) även om du inte går ner alla kilon? Eller är du en person som måste ha kniven mot strupen för att motivera dig?
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-23 01:00:31 följande:
Jag promenerade 45 min om dagen medan jag körde ren kur, och det funkade bra. De dagar när jag var som tröttast (dag 3 och 4) hoppade jag över promenaden, och det verkar ha gått bra det också
Så duktiga ni alla är!
Själv har jag syndat en del de senaste dagarna och gått upp nästan ett kilo från lägstanoteringen i torsdags, men nu ska jag skärpa till mig. Jag är glad att jag inte har någon deadline för viktminskningen (är ju redan gift).
Jag ska beställa fler påsar idag. Tänkte höra om någon testat vaniljshaken? Det är den enda smak jag inte testat själv. Är den god? Jag är lite skeptisk på förhand....
Nu tar jag en cambridgepaus! Vi ska på en 10 dagar lång semesterresa runtom i landet som inkluderar två bröllop - ett i Eskilstuna och ett i Göteborg. Under sådana resor är det knepigt med dieter...
Återkommer om 10 dagar, och då blir det ren kur minst en vecka. Har gått från 76.3 till 71.6 på tre veckor trots en del ätande sista veckan, och det är jag nöjd med. Men när jag återvänder är målet 65!