Sosofofia skrev 2008-04-22 22:39:54 följande:
Funkar det verkligen? Orkar man leva på bara soppa? Är det gott?Hur tillagas det? (Tänkte mest på när jag jobbar)Blir man mätt?Hur länge ska man köra?Kan man äta ren kur i några veckor och sedan byta ut 1-2 måltider?Snälla svara!
Funkar det verkligen?
Ja, det gör det!!
Orkar man leva på bara soppa?
Ja. Det kan vara lite tufft första dagarna eller första veckan för viss, men det blir lättare. Orkar gör man! Jag kände mig pigg och stark när jag gick på ren kur. Viktigt bara att dricka tillräckligt med vatten.
Är det gott?
Faktisk så är det det! jag gillar chokladen och cappucinon bäst. Chokladen blandar jag ut med 1 dl kallt vatten, 3 dl varmt. Cappucionon med 1 dl kalt vatten, 3 dl varmt kaffe. Sedan gillar jag svampsoppan och kycklingsoppan också, häller upp i tallrik och äter med sked tillsammans med kollegorna på lunchen.
Hur tillagas det? (Tänkte mest på när jag jobbar)
Jag blandar i en shaker som jag köpt via cb-konsulenten. Har en shaker hemma och en på jobbet. Tar kallt vatten från kranen och varmt från kaffemaskinen. hur smidigt som helst! Dessutom är det bra träning för gäddhängt att shaka!
Blir man mätt?
Jag käner inte ngn hunger direkt när jag gick på ren kur. Kan känna mig mer hungrig nu sedan jag gått över till kombinerad. Bara att vänja av hjärnan med hur mycket som behövs för att känna mättnadskänsla!
Hur länge ska man köra?
Så länge du är frisk och inte underviktig så kan du i princip köra så länge du vill, tills du nått ditt mål. Jag rekommenderar några veckor på ren kur för att sedan gå över till kombinerad. Du måste dock välja efter dina egna förutsättningar!
Kan man äta ren kur i några veckor och sedan byta ut 1-2 måltider?
Japp, precis så gjorde jag!
Lycka till!!