• EllaM

Camebridgekuren - tråd 10

HELVETE! Föll för frestelsen och åt hamburgare och pommes till lunch. Med dipp!!! Fast jag hade med mig en soppa. Vet ju att det inte är så hemskt, jag har ju kunnat unna mig på helgerna utan att det gått åt skogen men ändå.... får för mig att jag redan ser tjockare ut och att jag imorgon kommer att vakna och se ut som jag gjorde innan kuren. Typ en mardröm fast i vaket tillstånd.

• EllaM
    Cissit skrev 2008-04-15 13:25:00 följande:
    tänk inte så! Det kommer gå bra, ta nya tag bara :)
    Tack!
  • EllaM

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-15 14:29:44 följande:

EllaMsådär tänker jag oxå, men försööök tänka större, i det stora hela... Innan kanske du unnade dig sånt OFTA, var och varannan dag, eller iallafall åt ovettigare, alltså är det ändå en förbättring nu, du åt EN hamburgare lixom, men du är duktig 99% av tiden! det är inte så himla farligt... du går inte upp, det saktar bara ner processen lite, men hänger du i så kommer du ändå fortsätta gå ner.det farliga med att råka göra såna snedsteg är ju att tänka just, nu är det kört, jag är värdelös osv, för det är då man verkligen kan åka dit, tröstäta, ge upp etc. Men GÖR inte det! Lura din egen hjärna. Någonstans tror jag nämligen att man försöker FÅ sig själv att ge upp för att man innerst inne är så jä..la sugen just på allt som är förbjudet och man VILL äta, man vill njuta.(iallaflal tror jag så om mig själv) du är jätteduktig!
    Anja, du har så rätt! Tack!!

Kalrt att jag inte vägde 10 kilo mer i morse. upp 2 hg bara. Fast å andra sidan åt jag två knäckemackor på kvällen med massa ost... Tänkte som jag inte ska tänka, att det är ju redan kört liksom! Nu har jag ett antal resdagar framför mig igen, så nu ska jag inte kura alls på några dagar. Får bli lite hårdare tag närsta vecka istället!
  • EllaM

Hur går det för er idag tjejer?

Jag gick upp ett kilo när jag reste en massa i jobbet nu förra veckan (åt då inte cb alls, utan hämningslöst av allt annat). Det har jag redan gått ner nu plus 0,2 kilo till. Känns bra att man kan fuska ett tag utan att behöva banta i evighet för att komma tillbaka! Går på kobinerad kur och tillåter mig allt mer, går inte nr så mycket på det utan låååångsamt, men går i alla fall inte upp. Ska försöka bli lite mer disciplinerad och framförallt komma igång och träna, det verkar jag mest skjuta framför mig hela tiden.....

Nu har5 vi dessutom bestämt att vi gifter oss i september redan, så nu måste jag bli disciplinerad!

• EllaM
    Sosofofia skrev 2008-04-22 22:39:54 följande:
    Funkar det verkligen? Orkar man leva på bara soppa? Är det gott?Hur tillagas det? (Tänkte mest på när jag jobbar)Blir man mätt?Hur länge ska man köra?Kan man äta ren kur i några veckor och sedan byta ut 1-2 måltider?Snälla svara!
    Funkar det verkligen?
    Ja, det gör det!!
    Orkar man leva på bara soppa?
    Ja. Det kan vara lite tufft första dagarna eller första veckan för viss, men det blir lättare. Orkar gör man! Jag kände mig pigg och stark när jag gick på ren kur. Viktigt bara att dricka tillräckligt med vatten.
    Är det gott?
    Faktisk så är det det! jag gillar chokladen och cappucinon bäst. Chokladen blandar jag ut med 1 dl kallt vatten, 3 dl varmt. Cappucionon med 1 dl kalt vatten, 3 dl varmt kaffe. Sedan gillar jag svampsoppan och kycklingsoppan också, häller upp i tallrik och äter med sked tillsammans med kollegorna på lunchen.
    Hur tillagas det? (Tänkte mest på när jag jobbar)
    Jag blandar i en shaker som jag köpt via cb-konsulenten. Har en shaker hemma och en på jobbet. Tar kallt vatten från kranen och varmt från kaffemaskinen. hur smidigt som helst! Dessutom är det bra träning för gäddhängt att shaka!
    Blir man mätt?
    Jag käner inte ngn hunger direkt när jag gick på ren kur. Kan känna mig mer hungrig nu sedan jag gått över till kombinerad. Bara att vänja av hjärnan med hur mycket som behövs för att känna mättnadskänsla!
    Hur länge ska man köra?
    Så länge du är frisk och inte underviktig så kan du i princip köra så länge du vill, tills du nått ditt mål. Jag rekommenderar några veckor på ren kur för att sedan gå över till kombinerad. Du måste dock välja efter dina egna förutsättningar!
    Kan man äta ren kur i några veckor och sedan byta ut 1-2 måltider?
    Japp, precis så gjorde jag!

Lycka till!!
  • EllaM

Haha, ja ibland behöver man verkligen ngt som pushar på och ger mer motivation! Klänningen kommer säkert bli en motivationskick!!

Det är ju grymt bra att du inte gått upp mer än ett halvt kilo! Då vet du ju dessutom att om du bara skippar det mest onyttiga går du ner ännu mer. För min del tror jag att jag ska jobba på att höja förbränningen, då kan man ju äta mer också!

Fortsätt kämpa på Anja!!

Kram, Ella

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-25 09:08:33 följande:

EllaMlåter som jag... kör knappt cb alls just nu, men väntar på att motivation och karaktär ska komma ifatt mig.Men jag kör nutrilettbar till frukost och lunch, sallad till middag osv...ibland cb t kvällsmat... (unnar mig ALLTFÖR mkt, bland annat rostade mackor med NUTELLA igår till kvällsmat, hur f.n står man emot DET lixom)???Men jag har inte gått upp många hekto faktiskt. Typ ett halvkilo upp, utav de 4 jag gick ner, så jag ligger ändå på -3,5 kg.Ska ner resterande 7-8 kg till bröllopet (där är MYCKET mer att ta av alltså men det är mitt bröllopsmål).Tror jag kommer få eld i röven några veckor innan jag ska hämta min klänning
  • EllaM

Gud, så duktig du är!!

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-25 09:17:50 följande:

EllaMja just det där m att höja förbränningen, det är ju det jag har gjort så det är nog därför jag inte går upp mer.Igår körde jag 12 minuter på löpbandet (fy f..n det var första gången jag vågade mig upp där, ryyyysligt) och sedan körde jag orbitrek och cykel med ganska hårt motstånd i snabb takt. Förbrände nog en hel del för pulsen var hög och jag svettades som en liten gris, haha...Sedan körde jag styrka (m relativt lätta vikter) i en timme.Är lagom mör idag men det är så grymt skönt att ha kommit igång äntligen!
  • EllaM
    aka79 skrev 2008-04-27 15:07:36 följande:
    Vet ni vad? 2:a veckan har inte alls gått bra!i onsdags åt jag en kycklingfilé.. *mumma* Suget blev för starkt.. åt sen ren kur fram till fredag då vi grillade och då åt jag Allt jag Ville Äta.. *mumma*Men konstigt nog höll jag mig inom tallriksmodellen =))Sen åt jag ren kur tills jag åt en bullens varmkov och senare på kvällen åt jag både bröd och tigerräkor =((Jag har aldrig i mitt liv haft så ont i magen!!Problemet just nu ligger inte i att jag fuskar, för det har ändå försvunnit 2 kg i veckan! =)Problemet ligger i att jag senaste 3-4 dagarna bara rasat i energi!.. Fy och Fasa säger jag bara!.. Idag tog jag mig inte upp ur sängen förrän kl var 14. =((Å jag har bara lust att gå tillbaka och lägga mig igen..Jag satte ju naturligtivis in en spiral 1 vecka innan jag började på det här, och naturligtvis så glöder jag! Ungefär som andra skulle säga "vanlig mens"... Plus då går på ren kur nu. Jag börjar tro att jag har järnbrist?!Jag måste och kolla imorgon om det stämmer... för såhär trött ska man INTE vara. Såhär trött är jag inte ens när depressionen nått sin höjdpunkt!.. kroppen känns som spagetti... *usch*Någon annan som upplevt något liknande??Kämpa på tjejer!
    Jag hade spiral förut (vanlig kopparspiral) och blödde MYCKET mer när jag hade den. Hade jättebra hb när jag satte in den, tre månader senare var det i botten, så jag fick äta järntabletter. Jag blev också jättetrött av det. Så kontakta din barnmorska och be att få komma och ta ett nytt hb-prov!
  • EllaM

GRATTIS!! Vilken härlig känsla, eller hur?!

Jag kommer nu i flera av mina gamla kjolar som jag inte kunnat ha på flera år, samtidigt som det mesta i min garderob nu är för stort. Jag älskar den känslan!

Mica o Krille skrev 2008-04-29 11:39:18 följande:

Jag har gått ner tillräckligt så jag kommer i min klänning jag har kämpat för. Åååh älskar denna. Denna hade jag på Krilles o min förlovningsdag. JAG KOMMER I DEN!!!!!
  • EllaM

Det är ju hur bra som helst! Det är två storlekar!!

Mica o Krille skrev 2008-04-29 13:43:26 följande:

Ja det är otroligt! Och grattis till dig med, att ha förstora kläder tom, gud vilken härlig känsla. Hihi.Jag har det mesta i st 38 o de kan jag komma i nu, vill att det ska bli för smått, men får se om det nånsin händer. Vill ha st 36.. Men sitter kläderna snyggt i st 38 så är jag ändå nöjd. (lite mage som putar än) Blä. Men jag har gått ner från 44 till 40.
Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10