Camebridgekuren - tråd 10
Ren kur. Just nu kan jag inte begripa varför jag inte ska gå ut i köket och rosta mig en macka...
Ren kur. Just nu kan jag inte begripa varför jag inte ska gå ut i köket och rosta mig en macka...
Oj, nu när du säger det så ser jag det där lilla E:et direkt :)
Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-14 11:38:00 följande:
Chickpea
Ja men precis, jag kan ju säga att jag byter ut lunchen. Mina kollegor består av killar i åldern 23-32, kommer att ha en eller två kvinnliga kollegor. Tror nog att grabbarna struntar i mina påsar:)
jag döööör! Hade ju tänkt starta denna vecka med ren kur, men precis innan jag skulle åka till jobbet i eftermiddag rostade jag en macka. Och nu har jag såååå ont i magen, bara rapar och är jättesvullen!! Fy sjutton, nu ska jag ALDRIG synda mer! Grejen är den att igår kväll när vi åt köttfärssås o spaghetti blev det lika, jag såg gravid ut hela kvällen och rapade konstant.
1. När började du med CB?
Testade fyra dagar för två veckor sedan men räknar idag som mitt startdatum. Så antingen 31/4 eller 14/4.
2. Hade du provat andra dieter då, vilka och vilka resultat fick du med den/dem?
Viktväktarna när jag var 13år, fungerade inte. Nutrilett när jag var 14, stod inte ut med smaken eller suget.
3. Vad vägde du när du började med cb?
79,2kg
4. Hur länge har du hållit på?
Sammanlagt fem dagar
5. Hur mycket har du gått ner?
De första fyra dagarna -3,8kg
6. Hur lång är du?
164cm
6. Kör du ren eller kombinerad kur?
SKA köra ren kur. SKA SKA SKA!
8. Hur mycket vill du gå ner?
10-15kg
9. Hur lång tid "räknar" du med att det kommer ta?
Har satt juli som mål, men hoppas på juni!
Nu har magvärken och uppblåstheten och rapningarna försvunnit, så i fortsättningen tror jag inte att det blir ngt problem med att hålla mig till ren kur, för det där vill jag inte vara med om igen! :)
Just druckit min första shakade måltid (stavmixat tidigare). Tror jag gillar det bättre med stavmixer, men det är nog bara för att jag får soppan kallare eftersom jag mixar med isbitar.
Vilken fantastisk chans, inte nog med att jag börjar mitt nya heltidsjobb, jag kommer ju inte ha varken skafferi eller kylskåp på 14 timmar :D Alltså KAN jag inte bryta min rena kur!!
Hej tjejer!
Nu drar jag iväg till nya jobbet, första dagen! I väskan har jag laddat med påse till lunch och middag :)
Ha en fin dag!!
Anja 19 juli 2008
Blev genast nyfiken på menskoppen, varför har man inte hört om detta tidigare? Verkar ju fantastiskt!!
JAg har hittills överlevt dagen utan att åka dit. Jobbar 8-20, tre påsar med mig och varken kontanter eller kort. Så jag kan alltså inte fuska, men om det låg en kexchoklad här skulle min karaktär flyga lång väg... :)
Har jordens huvudvärk. Kan man ta en alvedon när man går på ren kur???
Jag är jätterädd för att kilona ska rasa men att jag inte ska se det på kroppen!!! Min största skräck!
Fortsätter på ren kur idag, trots att min nya chef bjuder alla på lunch. Förklarade igår på lunchen för honom o kollegorna att jag ska gifta mig och har en klänning att komma i :) Ingen kom med ngn dum kommentar, fast å andra sidan sa jag att det bara är lunchen jag byter ut :)
idag har ren kur gått bra! Chefen på mitt nya jobb bjöd oss nya på lunch idag men jag sa artigt nej tack :) Och höll det också!
Dock har jag inte kunnat dricka som vanligt, haft möten hela dagen, bara tre pauser. Så totalt vatten idag, borde vara...1,5 liter bara!! Vid den här tiden på eftermiddagen brukar jag vara uppe i minst tre liter!!
Konstigt nog har jag inte huvudvärk alls, däremot är jag helt galen. Skrattar åt minsta lilla :D