Camebridgekuren - tråd 10
Vi har alla den lilla djävulen inom oss....låt den bara inte vinna över dig!
Vi har alla den lilla djävulen inom oss....låt den bara inte vinna över dig!
Dag två på ren kur. Har förlorat 1,4 kilo i vattenvikt och är nu nere på lägsta noteringen sedan jag började min viktminskning i februari! 2,2 kilo kvar till målvikt. 4,2 kilo kvar till drömvikt.
Det är tufft, men inte lika tufft som tidigare omstarter (första gången gick dock lättast). Är sugen på det mesta, men inte frestad att fuska. Än så länge i alla fall.
Alltså, jag har idag ett BMI på 21,3 och målet är ett BMI på 19,5 eller 20,0. Gränsen för undervikt brukar gå vid 19, men jag har hört 18 också. Det viktigaste att komma ihåg är att BMI inte säger något alls! Är man muskulös har man ett högt BMI hur smal man än är, eftersom muskler väger en del. Muskler väger mer än fett! Därför är varken vikten eller BMI några riktigt bra mått att gå efter. Det handlar också om var på kroppen fettet sitter. Hälsa är mer än bara vikt och BMI. Ha det i åtankarna och använd dessa mått som något av en vägvisare, men inte en fullständig sanning.
Själv går jag efter den vikt och det BMI jag hade när jag själv trivdes bäst i min kropp och försöker återgå till det. Men jag är medveten om att kroppen förändrats under åren och att jag kanske inte kan nå dit, eller att jag i vart fall inte ser likadan ut om jag når dit... Jag vill bara bli nöjd med det jag ser i spegeln!
Och förresten, min konsulent tillät ett mål där BMI var 20....
Rackarns vad jag fryser och kissar! Fast har snart fått i mig två liter vatten och klockan är bara halv tre. Bästa dagen hittills avseende vattenintag!
Ha en härlig semester och se till att njuta av det du äter! Bättre att verkligen njuta utan dåligt samvete och sedan ta tag i dieten efter semestern igen. Semester är ändå semester och då ska även själen få sitt!!
Yes! Ny lägstanotering idag igen! BMI 21,1 idag. 2 kilo till målvikt, ytterligare två till drömvikt. Är ju bara inne på dag 3 på omstart ren kur, och fattar ju att det är vattenvikt jag tappat, men ändå. Det är motiverande! Kommer nu bli besviken om jag inte tappar 0,2 kilo per dag i fortsättningen....
Sprang 6 km igår, gick finfint. Hade då druckit shake till frukost och lunch, druckit ordenligt med vatten och sedan ätit 1 skiva rökt skinka och 5 kräftstjärtar precis innan löprundan. Därefter en shake. Alltså mina vanliga tre, plus lite extra protein totalt under dagen. Frågade min konsulent och hon sa att det inte var någon fara att lägga till en fjärde shake om man tränade hårt, men det lät inte på henne som om det var något måste... Och jag klarade inte av att dra i mig en hel shake precis innan jag skulle springa, så det blev lite extra protein istället. Tror att kroppen behöver det när man tränar.
GRATTIS!!!!!! Det är hur duktigt som helst!!! Imponerande!!!
Jag vet, hur mycket man än går ner på vilken tid det än tar så är man inte nöjd. Man hoppas hela tiden på något mirakel. Jag kan tex hoppas att jag ska tappa ett kilo om dagen ibland, trots att jag VET att det inte är möjligt. Tänk så här, med andra metoder hade det tagit mycket längre tid! Upp till 0,5 kilo i veckan kan man gå ner om man äter nyttigt och tränar och är stenhård mot sig själv. Med CB går man ju ner mycket mer än så. Så det är verkligen jättebra resultat!!
Synd bara att man är så otålig.....
Hej tjejer!
Ny lägstanotering idag igen! Tappar stadigt 0,2 kilo per dag nu. Har alltså tappat 1,8 kilo sedan omstarten på ren kur. Dricker mer vatten nu än förut, och det hjälper säkert. Förra gången jag körde ren kur höll jag på i 2,5 vecka sedan kom jag till en platå. Jag tror att det är bra att göra uppehåll i den rena kuren ibland så att kroppen hinner med liksom.
Men jag känner igen det där med att stå still eller gå upp vid mens. Det gör jag också! Ska ha mens snart, så då räknar jag med att jag står still. Samlar alltid på mig vätska då. Ge inte upp tjejer!!! Vågen kommer istället ta ett rejält skutt ner efter mensen är slut. Håll ut!!
Stadig viktnedgång fortsätter. 2 kilo sedan i måndags!! Har gått så bra att jag till och glömt vilken dag jag varit på. Igår var det alltså dag fem (inte dag fyra som jag trodde!) och sambon kom hem med fem stora vackra liljor till mig - en för varje dag som jag varit så duktig. Så gulligt!!
Idag är det dock extremjobbigt. Har dessutom PMS och är på ett så uruselt humör att jag nästan skulle vilja krossa glas mot väggen eller nåt. Som tur är har disciplin nog att inte göra det. Det är så jobbigt att städa efteråt. Skithungrig och på dåligt humör - ingen bra kombo! Igår kväll fuskade jag med 4 kräftstjärtar, två tunna skivor rökt skinka och en tunna skiva hårdost. Vet inte om det var tillräckligt för att komma ut kestosen (om jag nu varit i den, märker aldrig någon egentlig skillnad), men å andra sidan tränade jag ett en-timmes aerobicspass igår och tänkte att kroppen behövde det extra proteinet. Jag vet inte, men idag är det i alla fall tyngre! Har inte heller druckit ens i närheten tillräckligt med vatten idag, kan ha med det att göra också.
1,6 kilo kvar till målvikt. 3,6 kilo kvar till drömvikt. MÅSTE hålla ut de två veckor som är kvar på den rena kuren (det är iallafall det mål jag satt just nu).