ingen tärna och bestman
Är det någon mer som inte ska ha varken tärna eller bestman? Vi ska bara ha våra barn som näbbar i kyrkan. Är det fel? Vi ska ha trerättersmiddag på restaurang efteråt med ca 40 gäster. Ingen fest alltså.
Är det någon mer som inte ska ha varken tärna eller bestman? Vi ska bara ha våra barn som näbbar i kyrkan. Är det fel? Vi ska ha trerättersmiddag på restaurang efteråt med ca 40 gäster. Ingen fest alltså.
nä har hört flera som inte har det. funkar ju ändå.
Vi ska inte heller ha tärna och bestman. Bara näbbar (en flicka 5 år och en pojke 2½ år). Hur gör man med brudbuketten när man ska sätta på ringen, håller man den själv eller kan man ge den till äldsta barnet?
vi ska också bara ha näbbar (eller ja, näbb). Det blir vår dotter, då 1 år och 2 mån
vi ska inte heller ha nån tärna eller bestman, mest för att det va svårt att välja folk utan att nån känner sig förbisedd. buketten måste nån hålla när man sätter på ringen men jag tror att det finns många spekulanter för det uppdraget =)
Vi hade ingenting, inga näbbar, inga tärnor eller något annat. Vi hade inga som vi kände att var självklara alternativ när det gällde näbbar (alla våra närmaste släktingbarn var för små) och vi ville faktiskt inte ha några andra med.
Vi hade istället en person som vi valde för att komma fram, hålla buketten, läsa en bibelvers och sedan gå tillbaks och sätta sig. Funkade jättebra.
Jaha, man kan alltså ha så att en person kommer fram och håller i den sen bara går tillbaka och sätter sig?
Hej!
Vi tänker inte heller ha nåt sånt. Eventuellt en eller tre näbbar. Bra tips om att bjuda fram någon som kan läsa dikt eller liknande som kan hålla buketten! Tack lilla M!
Vi kommer inte heller ha varken det ena eller andra. Trodde inte heller vi skulle få barnen till att gå in med oss. Men där hade vi fel Det var det första dom sa att de ville göra när de fick veta att vi skulle gifta oss
Så det räcker så bra med dom, 7 och 10 år är dom
Vi ska inte heller ha nån tärna eller bestman,ist har vi 3 näbbar.
Min stora-syster ska läsa nåra rad ur bilbeln till oss och hon ska oxå ta min bukett då vi ska växla ringar.
Vi skall också bara vara VI, dvs jag och min sambo samt våra barn 9 och 12 år. Det är alldeles perfekt för oss och man behöver inte ha dåligt samvete över vem som ska vara tärna och bestman....Vi ska inte heller ha någon fest efteråt utan bara mat och tårta, vi valde att lägga pengarna på en resa istället som vi och barnen åker på 3 dagar efter bröllopet..:)
Jag tycker att man kan göra precis som man känner! Det är ju trots allt du som ska gifta dig och ingen annan..
Vi ska inte ha varken det ena eller det andra heller, egentligen.
Jag har vetat i många år vem jag skulle ha och frågade henne redan när vi förlovade oss. Min sambo har haft det svårare däremot, han hade ett par-tre stycken att välja på och hade nog ögonen åt ett håll. Just den personen frågade lämpligt nog - när han hörde om bröllopet - om han skulle hålla reda på ringen åt oss. Problemet löst. Min tärna är dumpad däremot.
Kanske kan min sambos kompis leverera ringen till min sambo, få blomman från mig, jag får på min ringen från sambon och får tillbaka blomman från hans kompis. Han är ju ändå i krokarna liksom.
Vi ska också bara ha näbbar. Sönerna 9, 8, och 2 år gammla räcker som sällskap där framme.
Vi ska varken ha tärna, best man eller brudnäbbar. Absolut inget fel tycker jag!
Jag skulle ha en brudtärna.. Men nu under helgen så ringde hon och berättade att hon inte får ledigt från jobbet..
Hade planerat allt vad hon skulle göra och vad VI skulle göra kvällen innan tillsammans. Så som allt verkar nu så kommer jag sitta själv kvällen innan bröllopet. Ingen och skojja till det med och ingen att prata gamla roliga minnen med..
Hur tragisk låter jag på en skala