Peters Ina:
Grattis!..men det är jätte viktigt med att ha i mycket fukt efteråt..fortsätt med mycket fuktgivande balsam,inpackningar osv. så kommer ditt hår att se ut toppen till bröllopet!
Kan förresten tipsa om två stycken bra balsamsprayer som man lämnar kvar i håret (spraya på efter hårtvätten och skölj ej ur). 1.Matrix- leave-in conditioner 89kr
2.Goldwell- balsamspray för torrt hår 109kr
Räcker länge och kan även sprayas på torrt hår om det sder risigt eller torrt ut..!:)
Det är relativt lätt att avfärga håret så för att få en blondfärg, men ska man hålla på med att lägga in pigment efter pigment, så blir det oftast en fiasko..och inte så likt eget hårfärg.
Jag har egen erfarenhet av detta:
Jag hade brun/svart färg på håret (mitt eget är mellanblont med mycket rött pigment,koppar). Jag ville få bort gamla hårfärgen och få tillbaka mitt eget, och eftersom jag visste hur svårt detta kan vara, så gick jag till en duktig frisör -trodde jag.
Han har vunnit Världsmästerskapen och Sverigemästerskapet i frisering och alla inom brancshen berättar hur BRA han var på allt inom hår. Jag sätter mig ner i stolen och han börjar färga av det.. det gick relativt snabbt att få ut all färg,men sen när han skulle börja lägga i alla pigmenterna, så gick det åt skogen.
När jag gick från honom efter sista försöket att få det fint mellanblont med mitt eget kopparskimmer,så var jag gråtfärdig. Mitt hår var grönt och frisören hade gett up helt. Visserligen behövde jag inte betala honom något för alla dessa behandlingar,eftersom han helt klart hade gjort något fel med blandningen.
Resultatet blev att jag var tvungen att klippa av mig mitt långa hår till strax under örat och färga det själv med vanlig hårfärg från affären.
Efter det har aldrig någonsin låtit en annan frisör färga mitt hår,utan gör det själv med hjälp ut av en annan kollega som jag litar på.