Inlägg från: sockerbollen |Visa alla inlägg
  • sockerbollen

oktober

Hej, får jag vara med här? Nu har vi äntligen förhandlat oss fram till ett datum för bröllop (hoppas jag...) och det blir den 18 oktober i år. Kul med en tråd för oktober-bröllop, men hjälp vad ni andra gjort mycket redan!! Var inne i den lokala pysselaffären idag och det var svårt att hitta grejor till höstiga inbjudningskort. Vad har ni andra för tips? Foton ni vill dela med er av?

Vi har inte bestämt var vi ska gifta oss, men kollar i första hand upp fjällen vid Idre och Grövelsjön. KRAM!

• sockerbollen

Något höstlöv eller så, som anspelar på årstiden liksom. Hur ser era inbjudningskort ut?

• sockerbollen

Hittade denna länk. Det fanns lite skojsiga saker där, supersöt (på gränsen till för ryschpyschig) ringbärar-kudde, thi,hi! Gick att få svenska priser också.

Nu ska jag gå in och kolla era inbjudningskort i nästa reklampaus (Medium).

www.balloons-galore.net/cat_autumnfall.cfm

• sockerbollen

Idag ska jag till Örebro och kolla in brudklänningar - ska bli så kul! Tycker om dem med empireskärning, både för att det är snyggt men också för att det är praktiskt då vi samtidigt försöker bli med barn nr.3 (för mig, nr.2 för min m2b) och jag eventuellt kan vara gravid på bröllopet - dessvärre ganska tidigt så risken finns att jag bara ser lite smått lönnfet ut...Brukar inte synas förrän v.17-20 på mig.

Nåväl hittar jag ngt snyggt lägger jag in det i galleriet!

• sockerbollen

Sorry glömde fråga er en sak; jag är så himla frusen av mig och det kan ju vara rätt kallt i kyrkan och festlokalen i oktober - hur gör ni för att minska risken för att bli frusen (för jag avskyr det!!!) eller struntar ni i om ni fryser? I så fall, har ni ngt tips - har hitills inte sett ngn klänning med ärm som jag tycker är snygg...KRAM!

• sockerbollen

Jag kommer säkert också vara spänd, men är så himla frusen att jag kommer frysa om armarna.

Hittade klänning idag, första klänningen jag provade köpte jag - nu var det avklarat! Sen gick vi vidare till skoaffär och där hittade jag skor som passade till, så nu är det också färdigt! Dem fick jag dessutom av mina underbara väninnor så nu har jag nånting fått på dagen D. En himla bra dag! Nu måste jag sussa så jag vaknar innan hotellfrukosten stänger!

Glömde dessvärre ta kort på klänningen, men skorna har jag ju med hem så de fotar jag ngn dag och lägger in.

• sockerbollen

Ojdå...vi har precis upptäckt att i mitten av oktober kan det vara SNÖ och inte alls höstigt i fjällen...hmm...trist för det var ju ett höstbröllop och inte vinterbröllop som var intressant...Kanske får vi tidigarelägga det några veckor, men då blir det ju inte i oktober utan september...Å min sambo tycker jag skriver nonsensgrejor. Det är väl relevant att få höstfärger på ett höstbröllop!!! Jo, det var det, men inte att skriva på internet tydligen...Gör jag iaf...

• sockerbollen

Har en fundering; vi tänker låta våra gäster själva bestämma om de vill ha barnen med sig eller inte. Tycker ni att vi då ska skriva "Fam. Anders Andersson" på inbjudan till de som har barn? Å en annan sak, vi har två st. som är singlar, resten har en respektive, ska vi skriva ett särskilt inbjudningskort till de två med "du" eller är det okej med "ni" till dem?

I helgen var jag och provade klänningen och fotade den - den sitter perfekt! Jag är inte så lång, faktiskt kort, men med underkjolen kommer den inte behöva sys upp någonting - det är helt otroligt, den var som sydd för mig!

Hoppas ni har bra med allt!

• sockerbollen

Till helgen ska vi till idre och kolla lokaler. Vi har två offerter kvar som vi väljer mellan och min m2b ville att vi skulle se ställena live innan vi valde. Tänkte passa på att ringa församlingen och fråga om vi kan få kolla på de olika kyrkor som finns, det är bara 3 eller fyra tror jag. Det ska bli så kul att åka upp!!! Hurra, hurra!

Förhoppningsvis kan inbj.kort skickas nästa vecka då vi bestämt oss - allt är inköpt till dem, bara att skriva in de ngt viktiga informationsdetaljerna plats, tid och datum...sedan kan de postas!

• sockerbollen

Kärlek ger...Ja, det blir Idre. Har hört att det finns två fjällkapell och några "vanliga" kyrkor. Ikväll ska jag försöka få tag i ngn från församlingen för att kolla om kyrkorna är öppna. Var ska ni gifta er då?

• sockerbollen

Så himla kul när det är bra service på hotell! Vi har ju två offerter att ta ställning till. När vi informerade att vi kommer upp i helgen för att kolla in de två ställen som vi väljer mellan bokade det ena stället om vårt rum utan balkong till en svit och det andra stället bjuder oss på middag! Nice, sån't gör mig glad! Det är ju viktigt att det är bra service för både vår del då vi vill göra så lite som möjligt dagarna innan och på bröllopsdagen (förutom att känna hur mkt vi älskar varandra såklart och säga ja!) och för våra gästers del. KRAM!

Och förresten - jag är så avundsjuk på alla er som fått iväg era inbjudningar, men jag tänker inte bli stressad...eller hur...

• sockerbollen

Nu har jag semester och i helgen ska inbjudningskorten bli klara - hurra! Är superdupertrött, men glad för de sex veckors ledigt jag har framför mig!! Kram på er alla!

Svar på tråden oktober