Inlägg från: Mrs Fr |Visa alla inlägg
  • Mrs Fr

oktober

Hej!

Är det ok om jag hoppar in här?

Vi har precis bestämt oss för att gifta oss, och vi slår till den 4 oktober. Inte jättelång tid att planera och förbereda, men det löser sig säkert.

• Mrs Fr
    Lakritspuck skrev 2008-05-25 22:21:33 följande:
    Mrs Fr skrev 2008-05-25 22:17:50 följande:Välkommen!
    Tack!

Hur långt har ni andra kommit med förberedelserna?
  • Mrs Fr

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-05-26 14:37:31 följande:

Jag fastna för 4 Oktober Och vi fick reda på att det nästan alltid är fint väder den helgen.. :)
    Ja, det brukar alltid var sk. brittsommar första veckan i oktober, och det är ju så härligt!
  • Mrs Fr

Grrrr....
    Vi har strul med kyrkan så allt planerande står still! Här är det en kyrklig samfällighet, dvs flera kyrkor som har gemensam personal. Kyrkan vi vill ha är ledig, men schemat för personalen är inte klart så dom vet inte om dom har nån präst som jobbar den helgen. (Minst en jobbar, men han/hon ska viga ett annat par då).

Ska ringa nu och kolla om man kan ta en präst nån annanstans i från för att vara på den säkra sidan.

• Mrs Fr

Jippie! Det har löst sig med kyrka & präst! En sak att stryka från planeringslistan. Bara typ 100 grejor kvar!

• Mrs Fr
    karmag skrev 2008-06-13 09:55:08 följande:
    När skickar ni ut inbjudningarna? Jag ska börja pyssla nu...
    Vi har inte bestämt vad vi ska ha ännu, men ska försöka ta tag i det nästa vecka. Sen räknar jag med att det tar ett tag att få klart det också, men min förhoppning är ju att få iväg dom innan juni är slut.
  • Mrs Fr

Idag har vi i princip bestämt hur inbjudningarna ska se ut. Jag har gjort några olika förslag och vi är ense om vilket kort vi gillar bäst. Ska åka till scrapp-affären på måndag och bestämma några smådetaljer och köpa allt material.

Jag var dessutom och kollade på vigselringar idag, så det ska vi också beställa vilken dag som helst.

• Mrs Fr
    Lakritspuck skrev 2008-06-17 13:46:05 följande:
    Vi har för många lösa trådar just nu för att det ska vara hälsosamt för nattsömnen. Vi måste bli så klara att vi får ut inbjudningarna snart.
    Vi med!
    Jag har svårt att somna på kvällarna för massor med bröllopstankar snurrar i skallen...
  • Mrs Fr

Måste hör med er...

Jag vill gärna bjuda in ett par kompisar "från förr". Vi hörs inte och ses inte så ofta numera, men när vi gör det är allt som det alltid har varit. Nu till kruxet: eftersom jag inte har pratat med dom på 6-12 månader vet jag ju inte om dom har kvar sina sambos/eller skaffat nån ny. Hur ska jag då formulera inbjudan?

• Mrs Fr
    Lakritspuck skrev 2008-06-17 15:19:16 följande:
    Mrs Fr skrev 2008-06-17 13:56:39 följande:Ring för att önska trevlig sommar och passa på att fråga hur det står till med sambon/ vad de har för semesterplaner eller liknande.
    Jag tänkte nästan göra nåt sånt. Kan ju kolla om dom ska hem till våra gamla hemtrakter nåt samtidigt som jag ska dit.
  • Mrs Fr

Pust!

Solar & badar och leker med barnen hela dagarn. Sen pysslar jag med inbjudningskorten halva nätterna. *trött*
    Snart ska dom dock postas, räknar med att bli klar i natt!

• Mrs Fr
    JohannaTotte skrev 2008-07-06 23:18:52 följande:
    Flera av våra inbjudningar har hamnat på villovägar. Tycker att det är otroligt dåligt av posten!
    Hur gjorde ni med att skriva avsändare? Min m2b sitter just nu och gör små klisterlappar med vår adress på för att vi ska klistra dom på baksidan av kuvertet.
Svar på tråden oktober