Inlägg från: karmag |Visa alla inlägg
  • karmag

oktober

Vi har samma "problem" med inbjudan....Ska också önska oss resebidrag, men vet inte hur man bäst får in det på inbjudan. Jag har åtminstånde hittat superfina höstiga papper på matton som jag ska tillverka inbjudningskort av! Det kommer att bli jättebra! Nu återstår det bara att börja pyssla....och fundera på alla andra detaljer som måste ordnas.

• karmag

Vi ska också ha höst-färger som tema. Ganska bred marginal men det passar ju bra med gul-orange-brun-röd-grön...man kanske inte ska blanda så mycket utan hålla sig i mitten någonstans. Jag vill iallafall ha en färgsprakande bukett med bär och andra höst-detaljer! Tärnorna ska ha chokladbruna klänningar och jag hoppas att det blir snyggt till blommorna! Jag hoppas bara att det finns löv kvar i parkerna så att fotona blir höstiga+ att man kan få tag på lite dekorationer. 18 oktober blir det. Tror ni att hösten finns kvar i Malmö?

• karmag

Jag har några bilder på höstbuketter i mitt galleri, hittade dem på en bra sida:

theknot.com/

Sökte på orange buketter, det finns många färger att välja på!

Lite inspiration, vet ej riktigt hur min ska se ut men talade med floristen igår och hon kunde fixa en fin bukett med bär, orange och mörkare röda toner + lite höstlöv mm för 750-850 kr beroende på hur stor jag vill ha. Jag tycker att hon verkar ha koll på läget+bra i pris...Det är ju en stund kvar till hösten så man får väl höra på fler ställen!

• karmag

Detta kanske vi har skrivit om tidigare.... Hur ska ni göra i kyrkan, ska ni ha bara axlar eller sjal,slöja, bolero etc.?
    Vet inte heller hur jag ska hitta några ytterkläder som jag gillar.... Tacksam för tips!

• karmag

Stardusty: Jag blev så orolig för egen del när jag läste ditt inlägg om kyrkan så jag var tvungen att kontakta min egen kyrka. Den är dock inte i min egen församling så tydligen måste jag ordna dit "egen" präst. Min egen församling kan för allt i världen inte förstå varför jag inte valt deras kyrka. (kan ju inte säga att den är ful, kal och trist)Vi får väl se...

kärlek ger näring åt själen: Det är den 18 som gäller här! Jag räknar INTE med fint väder. Jag såg en söt liten bolero-jacka hos lilly. Är det trist med jacka/bolero i kyrkan? Den är i typ satin ej i spets. har inte provat den till klänningen ännu så jag får se. Oj oj vilka lyxproblem man kan ha....=)

• karmag

När skickar ni ut inbjudningarna? Jag ska börja pyssla nu...

• karmag

Hej! Jag har inte fått ut inbjudningarna...vi "harvar" fortfarande i gästlistan...vem man ska och inte ska bjuda...det är ganska svårt. Annars har jag mest börjat fundera över tårtan...Vad betalar ni och vilken sort tänkte ni ha? Jag funderar på att inte beställa "bröllopstårta" utan säga att man ska ha höstfest och se om priserna är annorlunda då. Tänkte mig passionsfruktmousse och vit choklad...med sugarpaste och gulorange rosor på toppen. Vad tror ni?

• karmag

JohannaTotte: Märkligt att bjuda den ena och inte den andra i ett etablerat par.... Knepigt, det skulle jag aldrig göra. Undrar hur de tänker?

• karmag

Min klänning har också kommit!! Passar perfekt!! Superbra! Glad midsommar till er alla!!

• karmag

Vad tysta ni är.... solar och badar och struntar i sånt här...ha ha. En god idé! Jag fick dock ett ryck idag och anmälde oss till valskurs på Studiefrämjandet! Ska bli skoj!

• karmag

Undrar vad ni ska ha över axlarna i kyrkan??....har ett dilemma...

• karmag

Detta är väl lite löjligt men jag kan bara inte bestämma mig... har tidigare köpt Lillys bolero som matchar klänningen. Tycker att det är fint men känner att det "klär" ner min klänning. Har provat sjal men trivs inte....blir bylsigt, känns det som...Har tidigare inte velat ha slöja men har beställt en tunn, halvlång på ebay, billigt. haha tror att jag håller på att bli lite knas. Annars har jag INTE lyckats med att få iväg inbjudningarna. Får nog sitta ikväll och pyssla...tiden rinner iväg.

Svar på tråden oktober