• Pumpkin

Hur många inlägg har du skrivit på BT?

Jag har varit medlem sen december 2005. Och antalet inlägg är sedan man först blev medlem, har vi tidigare räknat ut

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-21 15:41:46 följande:
    Pumpkinkan det vara så att alla dina inlägg är med för att du är moderator... mina inlägg sedan tidigare är ju definitivt inte med. Då hade jag ju legat på åtminstone 15.000 inlägg. Du har ju inte varit medlem såååå mkt längre än jag och vi skriver ungefär lika mkt!
  • Pumpkin

Skriver inte särskilt många inlägg i egenskap av modertor, i jämförelse med när jag är "mig själv".

• Pumpkin

Fast det kan inte stämma. Medlemmar som inte längre skriver särskilt mycket har över 10000 inlägg i så fall på ett halvår, och det stämmer bara inte. Det ska vara räknat från när du blev medlem första gången.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-21 15:43:45 följande:
    Du blev medlem: 2007-09-02 18:38:20 så står det och sen står det antal foruminlägg, så jag tar för givet att det är sedan dess! Stämmer ganska bra om jag räknar på hur många inlägg jag gör på en kväll i genomsnitt Egentligen blev jag ju medlem i december 2006. Du blev väl medlem 2005 Pumpkin eller?
  • Pumpkin

Äh, slår jag ut det så blir det typ 75 inlägg/dag och det stämmer ju iofs från september. Men det kan ju inte vara olika för alla?

• Pumpkin

Fast 75 inlägg/dag i snitt hinner jag nog med.

Och att det skulle ha med moderatorrollen att göra tvivlar jag på Men det verkar onekligen skilja sig från person till person.

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-21 15:47:55 följande:
    Menade att det kanske är så att dina inlägg har följt med dig för att du är moderator, inte att du skriver mer nu när du är moderator.
  • Pumpkin
    Anja: Nu har jag räknat ut att jag varit medlem ungefär 29 månader. 18000 (avrundar) inlägg på 29 månader är ca 621 inlägg per månad. 621/30 = 20,7 inlägg per dag. Det stämmer nog ganska bra utslaget på hela tiden jag varit medlem.

Så jo, de där siffrorna ska gälla sen man först blev medlem

Och JA, du skriver LÅNGA inlägg
  • Pumpkin

Och ca 16 inlägg/dag kan ju stämma på dig, med tanke på att du var borta ett bra tag också.

• Pumpkin

Fast SÅ många inlägg per dag skriver man faktiskt inte i snitt. Och med tanke på att du var borta ett bra tag så...

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-21 15:56:07 följande:
    Hmmm räknade ut det nu och det blir 15 inlägg per dag. Shit det är HELT omöjligt.Sitter ju i genomsnitt minst 5-6 timmar framför BT per dygn!!!(hemskt jag vet) Om jag räknar det från september så blir det: 51 inlägg per dygn, vilket OXÅ låter lite för att vara jag, hehe... Men det stämmer ju betydligt bättre!
  • Pumpkin

Jag tror faktiskt det stämmer, men jaja, jag ska kolla upp det med Johan

• Pumpkin

Jaja, nu har jag mailat Johan i alla fall. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro, så det blir spännande.

• Pumpkin

Det tvivlar jag på har med saken att göra faktiskt. Men ja, jag är PLUS-medlem. Men det stämmer ändå inte för andra medlemmar då.

• Pumpkin

Precis som för alla andra som uppdaterade sitt konto den dagen.

• Pumpkin

Svar från Johan:

Gamla inlägg räknas med om man kopplat ihop kontona. Har man gjort ett nytt konto och skrivit säg 100 inlägg och nu väljer att koppla ihop kontona ställs räkneverket på inläggen man hade på gamla BT in till det nya kontot och de 100 nya inläggen går förlorade i räkningen.

• Pumpkin

Du har inte kopplat ihop dem sen då?

• Pumpkin

För alla fick ju starta ett nytt konto vad jag kommer ihåg, och sen koppla ihop båda.

• Pumpkin

Nytt nick fick ju jag också, nytt inlogg och lösenord med (har fortfarande). Kommer inte riktigt ihåg hur det där va.

Svar på tråden Hur många inlägg har du skrivit på BT?