Palladiumring med kanalfattning?
Var har ni beställt era palladiumringar med kanalinfattade princesser? Vad har ni fått betala? Det verkar jättesvårt att hitta någon som tillverkar sådana ringar.
Var har ni beställt era palladiumringar med kanalinfattade princesser? Vad har ni fått betala? Det verkar jättesvårt att hitta någon som tillverkar sådana ringar.
Min är gjord av Anders Fors. Det kan nog stämma att det inte är alla smeder som vill ge sig på att infatta princesser i palladiumringar....
Har inte beställt palladium men platina hos Artinian`s.
Philip som har butiken ska vara en av de bästa fattarna i sverige.
www.juvelsalongen.se
Det är otrolig få smeder som kan fatta in stenar, de flästa lämnar in ringarna till en fattare.
Jag har varit i kontakt med Anders Fors, men tyckte att det var lite dåligt att han inte ens kunde ge något ungefärligt pris på vad ringen skulle komma att kosta. För att ge ett pris överhuvudtaget skulle det kosta 1000:- och eftersom jag inte har en aning om hur hans priser ligger, känns det mycket för att "bara kolla" ett pris om man nu inte väljer att tillverka ringen hos honom.
Såg presis att de har en ring i palladium med kanalfattning, dock helallians
juvelsalongen.se/vigselringar.php
Tack för era svar!
Mrs Mommy: Jag var inne på juvelsalongen.se och kollade på helalliansringen, den var ju verkligen inte dålig! Men den blir nog lite för mycket för mig tyvärr...
Ingen annan som har några erfarenheter?
Jo men det tillverkar vad du vill ha på beställning
Det jag menade är att om de har en ring med kanalfattning så borde de ju tillverka sådana ringar
Jag har mailat till juvelsalongen.se nu för att höra vad det skulle kosta att tillverka en sån ring jag vill ha. Som sagt, de borde ju kunna göra en med tanke på helalliansringen på hemsidan!
Jag har gjort mina ringar på Juvelsalongen. Briljanter i palladium, halvallians. Rekomenderas!
Måste tipsa om www.kodega.se!
Helt fantastiskt sortiment och helt oslagbara priser, fantastisk service, svara fort på mail. De har tillverkning i England, inga butiker, det är därför de kan hålla lägre priser.
De legerar palladiumet med en annan platinametall, rutenium, men det blir alltså hårdare än vitguld eller guld, och färgen blir mycket likt rhodierat vitguld, men priset är lägre än för motsvarande vitguldsringar i butik. De handlar bara med konfliktfria diamanter, vilket var viktigt för mig, och man kan själv välja vilken kvalitet och färg man vill ha på diamanterna, om man vill ha diamanter. Man kan även välja CZ-stenar om man vill det.
De har släta ringar, mönstrade ringar, fasade kanter, ringar med stenar, och olika typer av fattningar. Man kan kombinera själv så man får precis den ring man vill ha, de är helt oslagbara! 11 dagars tillverkning bara, så man slipper vänta så länge dessutom.
Vi får våra ringar nästa vecka, så snart kan jag uppdatera er med bilder om ni vill.
Lycka till i ringjakten!