Jag har bokat en tid för provsminkning på makeup store den 26 juni. Japp, jag vet att jag sminkade mig häromdagen men känner mig osäker. Har även prel.bokat sminkning på stora dagen kl.11 på makeupstore.
Vet inte alls hur jag ska göra.
kände mig ju nöjd m makeupen på så sätt att det blev ok när jag själv suddat ut linjerna vid ögonen lite ohc när jag suddat lite på ögonbrynen som blev för svarta men jag var inte nöjd med produkterna i ansiktet insåg jag när jag kom hem. Man såg varje liten linje under ögonen osv, som att sminket la sig där.
+ att sminket var helt matt, inte sådär snyggt skimrande (highlighteffekt som jag vill ha).
Men allt sånt ska jag ju tala om för hon som ska sminka mig så det är helt ok.
Tänkte bara att jag verkligen vill testa MUS eftersom jag hört så mkt om dem och alla verkar så nöjda med deras produkter. Eftersom man FÅR produkter för alla pengarna när man sminkar sig där så tänkte jag att man kunde ha med DERAS produkter o kanske få en annan sminkning som man blir nöjdare med!
Vill ändå sminka mig på det ursprungliga stället för jag tror det blir bra, hon är lyhörd o hon kommer göra allt för att jag ska bli nöjd, men jag vill ha andra färger, vill ha en mer kall, metallic rosa o highlighter och en annan kajal (men den gillade inte hon heller sa hon, så hon kommer skaffa en annan sort till min dag för den smetade o blev inte bra).
SEdan ska jag som sagt måla ögonfransarna själv.
tänker oxå skaffa något annat till läpparna på make-upstore.
Så jag tänker mig att highlighter o läppstift kommer att införskaffas på MUS och ett solpuder har jag från tromborg som jag vill använda.
Sen får hon använda alla underlagsgrejor osv som hon hade sist och göra precis som då för hon la skuggor osv jättebra.
Kommer att bli nöjd, det är jag säker på, måste bara känna att jag gör ALLT för att det ska bli perfekt + att jag velat göra en provminkning på MUS länge nu och tyckte att det vore perfekt att testa det innan bröllopet så om jag blir nöjdare där tar jag foton o tar med mig till min sminkös på bröllopsdagen.
Tiden so jag bokade på bröllopsdagen på MUS kommer inte gå t spillo heller för om jag ej vill ha den så kommer en väninna att ta den
Hur hade ni gjort?
Om ni blev nöjdare på MUS... hade ni bytt sminkös och gått mellan ställena eller hade ni försökt få er nuvarande sminkös att förstå vad ni hellre ville ha och chansat på att det blev perfekt?
Hon sa ju till mig att skriva ner ALLT jag tänkte på och vad jag tyckte när jag känt på sminket under dagen/kvällen igår.
Ser ju jättefint ut på foto, var bara på nära håll jag inte var så nöjd, just under ögon osv och att kajalen var lite smetig och att huden var helt matt, ingen highligt lixom...
jag vill ju se sådär sommarfräsht skimrande ut, men inte fettig!
Fattar ni hur jag menar...
ojojojoj dagens I-landsproblem men jag vill vara HELT NÖJD, jag vill vara 100% nöjd! Det sa ju min sminkös att jag skulle känna och att jag därför SKA vara kritisk och skriva ner ALLT jag kommer på.
Visst är det väl bra att göra en sminkning till för att kolla hur man känner och sedan ta ställning till hur man vill göra!!
Eller? Är jag helpuckad!!!???