• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Fröken Planera

JAg har inget exakt recept. Men jag använde Nötfärs (10%)som jag stekte som vanlig köttfärs (med krossade tomater, lök färsk basilika) i teflonpanna. (med pyttelite olivolja)
    Till ostsåsen värmde jag bara lättmjölk och la ner riven lättost (10%) och så försökte jag reda såsen med Maizena, vilket inte gick så bra. Ostsåsen var både grynig och alldeles för lös. Men det märktes inte alls när lasagnen var klar. Annars gjorde jag den som en vanlig lasagne. Mina föräldrar och min syster med familj var här och alla tyckte den var supergod.
    Den kändes faktiskt mycket lyxigare än den vanliga lasagnen jag brukar göra.

• Fröken Planera

Japp, och det bästa med lasagne är att det är så lätt att göra en stor omgång, så man kan frysa ner också. Då slipper man ju matlagning en annan dag. Men jag misstänker att den nedfrysta lasagnen går åt när jag är i Stockholm och jobbar.. Så det blir ju knappast jag som sparar in en matlagning..=)

• Pumpkin

Bah, vi kan verkligen inte komma fram till vad vi ska äta idag!

• Englali

Nu har jag sovit på soffan i 2 timmar!! Helt galet, tänkte bara lägga mig en liten stund o kika på tv innan jag fortsatte med allt jag skulle göra och så somande jag. A somnade o sov lika länge han också! Shit, snacka om trötta. Men jag ser det som så att somnar man bara sådär, så är det för att kroppen behöver det.

Här blir det thai-hämtmat. Supergott!

Sitter o ska planera veckohandlingen för i morgon (vilket lördagsnöje va!?! ) Någon som har några bra tips på rätter att laga till middag när man kommer hem från jobbet? Gärna nyttiga och inte allt för avancerade, plus att de gärna ska gå att ha med som matlåda. Tips tack!

Måste verkligen ta tag i att beställa tärnklännigen. Jag har inte ens måtten på tärnan ännu och känner att tiden rinner iväg.

• Bellanote

Åh thaimat Mmmm..

pumpkin Max är ju jätt egott ju. plus att man kan variera. jag har börjat ta potatis gratängen till hamburgaren och gratängen är så god..

• Englali

Åh vad ni pratar mat! Jag är sjukt hungrig efter min lilla tupplur!

Gåvor till gästerna. Vad ska ni ha? Om ni ska ha några?
    Jag vill ha vita o ljusblåa M&Ms med våra namn och datum tryckta.
    Vad kan man annars hitta på?

• Pumpkin

Pizza blir det, från www.onlinepizza.se. Supersmart tjänst tycker jag

Gåvor till gästerna ja... Vi funderar på att köpa Aladdinhjärtan och slå in i små cellofanpåsar.

• Fröken Planera

Vi har valt att inte ha gåvor till gästerna. De får nöja sig med den öppna baren..haha

Englali skrev 2008-04-12 17:49:38 följande:
    Åh vad ni pratar mat! Jag är sjukt hungrig efter min lilla tupplur! Gåvor till gästerna. Vad ska ni ha? Om ni ska ha några?Jag vill ha vita o ljusblåa M&Ms med våra namn och datum tryckta. Vad kan man annars hitta på?
  • Fröken Planera

Den där Pizzan låter som nåt i min stil! Så bekvämt och enkelt.
    Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-04-12 17:52:35 följande:

Pizza blir det, från www.onlinepizza.se. Supersmart tjänst tycker jag Gåvor till gästerna ja... Vi funderar på att köpa Aladdinhjärtan och slå in i små cellofanpåsar.
Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.