Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
Menar du på lasagnen? Pumpkin?
Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-04-12 16:54:24 följande:
Menar du på lasagnen? Pumpkin?
Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-04-12 16:54:24 följande:
JAg har inget exakt recept. Men jag använde Nötfärs (10%)som jag stekte som vanlig köttfärs (med krossade tomater, lök färsk basilika) i teflonpanna. (med pyttelite olivolja)
Till ostsåsen värmde jag bara lättmjölk och la ner riven lättost (10%) och så försökte jag reda såsen med Maizena, vilket inte gick så bra. Ostsåsen var både grynig och alldeles för lös. Men det märktes inte alls när lasagnen var klar. Annars gjorde jag den som en vanlig lasagne. Mina föräldrar och min syster med familj var här och alla tyckte den var supergod.
Den kändes faktiskt mycket lyxigare än den vanliga lasagnen jag brukar göra.
Japp, och det bästa med lasagne är att det är så lätt att göra en stor omgång, så man kan frysa ner också. Då slipper man ju matlagning en annan dag. Men jag misstänker att den nedfrysta lasagnen går åt när jag är i Stockholm och jobbar.. Så det blir ju knappast jag som sparar in en matlagning..=)
Vi har valt att inte ha gåvor till gästerna. De får nöja sig med den öppna baren..haha
Den där Pizzan låter som nåt i min stil! Så bekvämt och enkelt.
Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-04-12 17:52:35 följande:
Usch Anja vilken jäkla dag...!! Du som såg fram emot en riktig mysdag med Ivan!!
Ja Nienna, snälla sluta nu!"!! Du får oss andra att framstå i dålig dager. haha
Jag har varit ute på en riktigt låååång promenad. Skulle behöva dammsuga, men är helt slut i benen..
Vad fin du var i håret. Vad perfekt att gå på ett bröllop så här innan man själv ska gifta sig och se vad man kan göra bättre eller likadant..
Jag gillade idén med gästboken. Vad hade de för frågor i den?
sommarbrud 080802 skrev 2008-04-13 14:45:23 följande:
Kul top, den skulle man kanske ha på sig dagen efter..
Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-04-13 16:36:01 följande:
Näääää!!!! Fy FAN VILKET JÄVLA SVIN!!! Nu är ju allt hopp ute!!!
Jag ska gå och tända ett ljus för Engla och ehnnes familj!
!!