• Alvaereva

    Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    Pumpkin skrev 2008-06-18 17:48:46 följande:
    Alva: What?! Kom hon på det nu?!
    japp. hon ringde för typ en halvtimme sen och sa detta.
  • Alvaereva

    jaha. så har en solist hoppat av + att den andra solisten inte vill sjunga den första solistens låt.
    fyfan alltså.

  • Alvaereva

    okej, nästa solist har också hoppat av. vi har NOLL solister.

  • Alvaereva

    fyfan vad ledsen jag är nu alltså. mitt bröllop kommer bl ihelt förstört!

  • Alvaereva

    nu har det fixat sej
    vid 23:00 igår var en ny solist ordnad!
    tärnan skickar sin klänning från oslo och vi har skaffat fram en ny tärna i strl 36.

    phuu...

    igår var det jävligt turbulent här en stund. jag ville skita i alltihopa. men jag pratade med min andra tärna och mamma fixade ny solist. sen tog jag en dusch och gick o la mej.

    FATTAS bara att nånting nytt händer nu.
    vi tyckte liksom det var jobbigt när häftapparaten pajade när vi skulle fixa festprogrammen. ni anar inte vilken press det var igår när allt detta hände inom loppet av ett par timmar.

  • Alvaereva

    waaaaa, allt är iordning. det enda som är kvar är att fixa min jungelgeorge-kropp! nu går jag och duschar
    godnatt allihopa!

  • Alvaereva

    Adam, Inas man skriver: Fy bubblan vad fint det blev!

    Jag var inte med och pyntade eftersom jag höll koll på vår dotter medans Ina och familj röjde runt... jag gick dit för att titta för en kvart sen och jag måste säga... WOW! De har gjort så fint så det går knappt att tro. Jag hade liiiite förväntningar på hur jag ville ha det, och jag kan säga att det här krossade alla mina förväntningar ner i fotknölarna, såååå mycket bättre än jag någonsin vågat hoppas på. Wow... Nu ska jag lägga mig, i morgon är en stor dag! Godnatt!

  • Alvaereva

    Hej!!!

    Dagen var såååå lyckad!

    Jag satt hos frisören i totalt jävla åskväder och det pissregnade utanför. Vi blev jätteförsenade och hann inte ta några bröllopsfoton. Tårtan gick sönder, folk hade "influensa" och kom inte i sista stund (flera stycken) men ändå var det en fantastisk dag!!
    Varje gång vi skulle förflytta oss var det uppehåll!

    Jag hade såååå kul! Det var en helt galet rolig fest! Skriver mer utförligt nån annan dag. Nu ska jag iväg och äta middag med några av gästerna och sen ska jag o adam ha vår bröllopsnatt på hotell Avalon

  • Alvaereva
    Annim skrev 2008-06-22 17:31:23 följande:
    Alva:Vad fina ni är!!!Häftig bukett du hade oxå var det fjädrar i den?Så roligt ni såg ut att haft det tillsammans på dansgolvet!
    ja det var sånadär dunfjädrar som jag köpte på panduro och lämnade till blomsterhandeln. buketten blev verkligen preciiiis som jag ville ha den! kostade 795kr!
  • Alvaereva

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-22 17:39:14 följande:


    Alvasåååå otroligt vackra ni är!!! Shit så fina bilder, och alltså du är så jä..la snygg i din klänning och ditt hår var bara supersnyggt, coh så även buketten! Fy såååå fina Längtar sååå mkt nu!Du hade jättefin makeup oxå
    tack :D
    jag sa till frisören att hon hade fria tyglar att göra vad hon ville! allt annat hade ändå gått fel men blivit bra så jag tänkte att har jag inga förväntningar så kommer det säkert bli helt okej. sminket blev däremot hemskt, så det jag har på bilderna har jag gjort om. jag såg ut som kleopatra när jag var färdig! fick lite panik, men min tärna fixade det, som tur var!
  • Alvaereva

    morrn morrn!!

    hur är det här i tråden?

    själva har vi det bara bra, vi är kvar i göteborg hos mina föräldrar.
    vår bröllopsdag var den absolut gladaste i hela vårt liv!!!

    (det var stort när elise föddes också såklart men vi var så borta i huvet då med akutsnitt och morfin o grejer så den stora lyckan kom liksom efter ett par dar)

    jag har lagt upp lite fler bilder på facebook. dom som inte har mig på sin lista får gärna adda mig. jag heter irina micha.

    vår bröllopsdag började tidigt med att jag gick upp i lugn och ro och gav elise frukost. efter att jag duschat så väckte jag adam och så åt vi frukost tillsammans allihopa. mamma och pappa och min mammas väninna barbro var också med.
    klockan 10 gick vi och hämtade blommorna som var sååååå fina! jag är så extremt nöjd med min bukett! jag hade sagt att den får kosta max 1000kr, men den kostade bara 799kr! tärnbuketterna gick på 250kr styck. corsagen 65kr.

    hann precis bara hem så skulle jag iväg till frisören. där satte jag mig i stolen och sa i princip "gör vad du vill".
    hon satte igång och ett tag såg jag ut som ett fågelbo i huvet. samtidigt spöregnade det och åskade utanför...
    vid tolvtiden struttade min tärna och några vänner till in i salongen och vi hade en trevlig stund.
    klockan började närma sig ett och vi fick lite bråttom. damen insisterade på att sminka mig. hon skulle enligt henne själv lägga en "ljus, ljus midsommarsminkning" jag såg ingenting utan mina brillor, så när jag satte på mig dom när jag var färdig så fick jag en total chock! jag såg ut som kleopatra själv. behöll mitt lugn och tänkte att min tärna får fixa det.
    vi gick iväg till församlingshemmet där jag skulle byta om.
    på fem minuter fick min tärna fixa till min sminkning. det funkade, phu!

    jag fick hjälp med att få klänningen över huvet och så sa jag åt min vän "nu håller jag in magen, dra åt allt vad du kan"
    oooh så smal jag blev när hon var färdig
    tillslut insåg vi att klockan blivit för mycket, vi skulle inte hinna med att fotograferas innan vigseln, och inte heller efteråt. det var bara att släppa det. vi rusade ut till bilen och åkte till kyrkan.

    när vi kom fram hade ungarna redan kommit. vi letade upp präst och kantor och berättade att det var liiiite ändrade planer. "det är lugnt" sa dom, "det här ordnar vi" och så huxflux hade vi bestämt en ny utgångsmarch som vi aldrig hade hört. det blir säkert bra tänkte vi.
    på tio minuter fick solisten och min systerson som skulle kompa öva innan allt startade.

    dörrarna slogs upp och kantorn spelade "Für Elise" när gästerna började gå in i kyrkan. två av mina syskonbarn mötte upp gästerna och hälsade dom välkomna samtidigt som de fick ett kyrkprogram och en rispåse.
    när alla gäster satt sig och vi skulle in så skrek elise som en tok. aldrig har hon skrikit sååå panikartat. och varför då? jo självklart hade min svärmor varit framme och grejat med henne och hon är ju livrädd för henne. min syster som hade hand om henne hade inte vågat säga ifrån...
    ja så stod vi då där med en skräckslagen unge som skrek så det ekade i hela kyrkan. jag kände att tårarna började komma på mig för jag tänkte återigen ställa in hela vigseln. vi kunde ju inte gå in och låtsas att allt var bra när vår älskling var så ledsen. vi väntade i ca tio minuter och hon lugnade ner sig.
    äntligen kunde vi börja!

    vigseln gick som smort! allt var fantastiskt vackert och helt otroligt rörande.
    efter vigseln var det kramar och riskastning. jättekul! (på alla bilder därifrån håller jag i ringkudden. sååå störande, men den lille ringbäraren orkade inte bära kudden mer för den var så TUNG... )jag fick träffa mina halvbröder som kom till kyrkan men inte till festen.

    vi anlände sist till middagslokalen där vårt toastmasterpar hade tagit emot alla med en välkomstskål i trädgården (japp, det var sol just då!!)
    därefter gick vi in och började middagen. det visade sig att vårt toastmasterpar hade lagt upp hela middagen som en stödgala för oss, så att vi skulle komma längre på bröllopsresan än en campingsemester målet var att få in 400kr sa dom. man kunde köpa stående ovationer för 100kr. två blev sålda och det var verkligen jättekul! alla ställde sig upp och klappade händerna för dessa två. haha! under hela kvällen stod det hur mycket vi hade fått in på en såndär overheadapparat som var kopplad till datorn. man kunde också svara på frågor om oss (mycket pinsamma) och den grupp som svarade bäst vann att få skänka pengar till oss. man kunde också skicka in sms med sitt namn och antal kronor man skulle ge. så rolig grej! när middagen var slut hade vi fått in hela 1600kr!

    vid niotiden gick vi över till festlokalen och bandet MrArtist drog igång. dom hade skrivit en vals enbart för vår skull och vi hade sååå kul! ingen av oss kunde men det gick jättebra ändå! efter halva valsen ungefär så slöt alla andra också upp och så sjöng vi alla tillsammans och dansade. en helt fantastisk upplevelse att få dansa och vara glad ihop med varenda en av alla människor som betyder så mycket för en.

    Sen flöt tiden på, tyvärr alltför snabbt. Vid ett gick jag hem för att titta till elise och barnvakten. bestämde mig då för att stanna hemma då jag hittade den kära barnvakten sovande som en stock i soffan där hon inte skulle höra om elise blev ledsen och vaknade. krånglade av mig klänningen och gick och la mig.
    såååå skönt! dagen var över, vi var i mål! jiiippiiiieee!!! vi klarade det! vi överlevde bröllopsplaneringen. klarade vi den tillsammans så borde vi ju klara allt, ellerhur?

    nästa dag åt vi lunch ihop med gästerna, sen åkte adam till liseberg med dom. jag ville vara med elise som jag knappt sett dagen innan. på kvällen när jag lagt henne åkte jag in till stan och åt middag med gästerna och adam.

    efter det gick vi till vårt hotell, Avalon. det var helt otroligt fantastiskt! dom hade lagt in färska blommor i hela rummet, och rosenblad i sängen. ett fat med frukt och belgisk choklad var framdukat ihop med en kyld flaska champagne. i rummet fanns en jaccuzzi och vid den en badbomb. vi fyllde badet och hoppade i på en gång!
    jag sa till adam "nu du älskling får vi allt köra en liiiiten snabbis för sen måste jag sova". snabbt avklarat och jag lovar, jag somnade därefter på två sekunder. sängen var så bekväm och sängkläderna enormt fluffigt sköna. kändes som att sova svävande...

    på morgonen vaknade jag helt utvilad, slängde mig på telefonen och ringde mamma. elise hade sovit hela natten och allt hade gått jättebra. phuu! jag satte på tv:n och såg på tecknat hela morgonen. adam vaknade också.
    vid elva knackade det på dörren och en vagn med en enorm frukost rullades in. vi åt och åt och åt och tittade på asterix!

    efter ett tag blev vi lite rastlösa så vi bestämde oss för att gå på stan en sväng och shoppa. gjorde oss iordning och gick. jag hittade en finfin solitärring som jag fick, adam köpte sig en radiostyrd helikopter, haha! väl hemma sen fick han mig att lova att han skulle få köpa nya playstation3. jag sa att han fick, om elise fick ett rosa rum. han tänkte en stund och sa sen att det var okej. haha!

    så var alla bröllopsbestyr över! nu har vi bara scrapbooken över att göra. ja, adam har nämligen bestämt att vi ska göra en sån. han var helt lyrisk inne på panduro!!

    jag hoppas verkligen att ni får en lika fantastisk bröllopsdag som jag fick.
    lycka till nu alla brudar! jag är så glad att ni funnits här i tråden när man behövt någon att prata med. ni har alltid ställt upp och varit ett enormt stöd i bröllops (och allt annat också för den delen)djungeln.
    jag tror aldrig att jag skulle fått ett lika bra bröllop om inte ni funnits där!

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.