Godmorgon tjejer
jag ska erkänna att jag hittills INTE förstått hur man kan drömma mardrömmar om bröllopet (alltså jag brukar verkligen inte stressa upp mig, ens i de stressigaste av situationer eller vara speciellt nojjig över saker, förutom att jag kan skapa lite drama för att jag är något av en drama-queen, hehe, inuti dock, ganska kolugn).
Men nuuuuu...
Låt mig ge er en liten sammanfattning utav min dröm:
Jag inser att jag vaknar för sent på den stora dagen och får SKITBRÅTTOM att ta mig till kyrkan där JAG (av någon anledning, ska dekorera). Jag kommer dit och det visar sig att de inte alls har vårt bröllop inbokat för dagen. Jag blir helt svettig, går in i kyrkan för att prata med någon ansvarig och möts av en kyrka som invändigt är möblerad med en massa långbord, på sidorna om och mellan bänkarna, och längst fram vi altaret. En massa dekorationsmaterial ligger där, rosa cellofanpapper på stora rullar (eh lixom), banderoller, stora vaser med skitfula buketter osv... detta dekorationsmaterial ska finnas i kyrkan hela dagen och jag kan alltså inte dekorera själv.
Till slut blir det på nåt vis upprett så att vi KAN gifta oss i kyrkan. Jag vet ej hur m tanke på alla bord men i drömmen blev det uppordnat. Jag inser då att jag är en hel timme försenad till frisören och rusar ut ur kyrkan och inser att jag ju helt glömt bort att boka fotografen som jag haft mailkontakt med. Vi har lixom inte bestämt nånting. Inser att jag får göra det bästa av det.
Jag kommer in till frisören HELT GENOMSVETTIG och superofräsch och flåsande. Hon är riktigt sur och ska ha rast just då, och ska ut och jogga. Jag får panik och inser att jag inte kommer hinna bli klar i tid.
Dessutom jobbar plötsligt en gammal klasskompis från högstadiet på stället, hon är SUPERSMAL (vilket hon inte var då) och kommenterar att vi visst bytt kroppshydda genom åren, då jag var smal då och hon fet och nu är det tvärtom. Hon är jätteotrevlig och säger att det finns inget störigare än kunder som inte kan passa tiden osv...
Jag är gråtfärdig vid detta laget och säger plötsligt till min väninna Sandra (som inte ska vara med mig där, men hon var det i drömmen) att SHIT jag har ju glömt köpa slöja!!!
Sedan tänker jag att medan frisörskan är ute o joggar så kan jag ju prova klänningen. Då känner jag hur jag får riktigt kalla kårar utmed ryggen. Hur var det nu? Skulle min klänning, tiara och korsett + underkjol SKICKAS HIT, nej, jag skulle HÄMTA DET, i Ronneby!!!!
Klänningen finns ej här! Det tar minst 3 timmar att få hit den, även om man kör snabbt...
Om tre timmar exakt ska jag stå, färdig framme vid altaret och bli fru...
HÄR vaknade jag tacksamt nog... det var riktigt uppstressande, fy sjutton så obehagligt. Jag hade lixom inte alls fixat nåt!