• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Englali
    Pumpkin skrev 2008-06-09 22:02:24 följande:
    Älsklingen satte mig i arbete - packa böcker i bokhyllan Tycker personlig tavla låter finfint, fanns många söta bilder där
    Haha!

Ja visst är det, så himla mkt fint och lite annorlunda present. Det känns kul tycker jag.
    Nu ska jag bara hitta ngt snyggt att ha på mig på dopet. Kikar runt för fullt på nätet (shopping, shopping... me like )
  • Nienna

Sitter här med orange hår och glor på dumburken. Ska bleka håret en gång till i morgon och sen blir det lite färg och slingor.

Glömde nog att tacka för omtanken om mitt hår häromdan, Englali, men jag har färgat det så mycket så jag vet hur det blir och vad det klarar. Har inte haft min naturliga hårfärg på typ 15 år!

• Nienna

Och tavlorna var jättesöta!

När vi är bjudna på dop brukar vi ge bort en sagobok, istället för det "vanliga, tråkiga". Det finns ju jättefina, t.ex. Barnkammarböckerna eller så kan man ju beställa skräddarsydda där barnet är huvudpersonen.

• Englali

Nienna: Åh... det gör ont i mig när du skriver så om ditt hår Men har du verkligen blekt det hemma innan också? Visst, man vet kanske vad det klarar av. Men det är en otroligt skillnad på färg och på blekning/avfärg och vad det gör på hårets kvalite.

Ang. dopresent så har jag mailat företaget och hoppas de kan lösa det till det datum vi vill, är ju ganska snart. Kikade lite på sagoböckerna som man gör personliga, men där ska man ju fylla i 3 kompisars namn också och den infon. har jag tyvärr inte. Så nu hoppas vi på tavlan!

• Pumpkin

Nu ska jag göra mig i ordning och krypa ner i sängen med min älskling, äntligen!

• Nienna

Englali - Jag förstår det, så skulle jag säkert också känna om jag var frisör. Men jag har blekt det många gånger tidigare och det har aldrig varit något problem. Sen färgar jag det inte sååå ofta, inte så ofta som man borde om man inte vill ha en utväxtrand, för det har jag nästan jämt.

Pumpkin - Sov så gott! Själv ska jag ju snart lämna min älskling i 11 nätter!

• Englali

Nu blir det sängen här också, vi ska krypa ner och se en film tänkte vi. Får passa på och njuta av honom nu i några kvällar till innan han åker bort (som TUR är så kommer han ju hem på söndag igen..!!)

Härligt för dig Pumpkin att Lasse äntligen är hemma!

Natti natti på er tjejer!

• Nienna

God morgon! Idag är det en mulen dag, men det blåser iaf inte som igår.

Idag blir det till att packa! Har inte packat nånting ännu, men igår tvättade jag flera maskiner så nu ska det finnas rena kläder iaf. Har inte ens skrivit några listor och det är inte likt mig, jag ÄLSKAR listor!

Idag måste jag också ringa vår VF, jag gruvar mig, har lite telefonskräck och tycker det är skönt när man kan maila, men jag har ingen mailadress och detta är ju nåt man måste ta via telefon...

Först och främst ska jag skicka iväg ungarna med taxin och sen ska jag in på jobbet en sväng för en kort utbildning i databokningssystemet, sen får jag ta tag i resten.

• Pumpkin

Godmorgon tjejer!

Åh så skönt jag sovit inatt, med min älskling bredvid mig Så söt han var igår när vi skulle lägga oss - mina fötter höll på att brinna upp, så han gick och hämtade en kylklamp invirad i en plastpåse och la på mina fötter Underbart var det faktiskt! Hatar när fötterna blir för varma

Vi satt och lyssnade på psalmer och in-/utgångsmarscher igår och har nog bestämt oss för psalm 84, 834 och 201. Som in- och utgångsmusik väljer vi nog Leksands Brudmarsch och Änglagård. Vet bara inte vilken vi ska ha in och vilken vi ska ha ut. Är Änglagård ENDAST utgång, eller vad tycker ni tjejer?

Bordsplaceringen satt vi med också, känns som att den börjar bli riktigt bra!

• EldHav

Vi kör en halv-bordsplacering. På Island är det tydligen lite snobbigt att ha placering, så vi har det på honnörsbordet, på tungorna får man sitta som man vill
    Snackade med vännen florist igår, det ska va svarta kallor, små beiga bär och orkideer på min lååånga trekant stickad i ståltråd Och lite långt gräs som extra-dekoration.
    Svarta kallor liggandes på borden sen. Och svart kalla och ev orkideé till R´s crosage.

R´s mormor beställer tårtan, och ger den som en present. Det unerlätta massor! Det blir den som är på bild i galleriet.

Nu är det kvar att få hem noterna till brudmarscherna, så vi kan scanna och skicka dem till organisten. Sen är det översättning av fest och vigsel-program. Men det mesta är klart
    Nu är packningen det största bekymret, men ett ganska litet i sammanhanget

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.