• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • sommarbrud 080802

Bilden är ifrån sheshopping. Jätte trevlig och go personal.
    Men den finns säkert på andra ställen med.

Åhh, tack Anja. Jag är supernöjd med den. Måste bara fixa en underkjol till den tror jag. Märker jag iofs när jag provat den,men tror nog de behövs. Vad säger du?

Tack,verkligen tack!

• Filifjonkan2

jätte fin klänning sommarbrud

vi träffade prästen igår så nu har vi bestämt psalmer, in och utmarsch och tränat gå fram till altaret inför nästa lördag.....

• sommarbrud 080802

Åh vad härligt Filifjonkan. De är vårt enda problem vi har.. Vi vet inget om präst än.. Hon vi ville ha och som vi fick eftersom hon inte hade semester då har slutat i den här församlingen och gått till en annan.. Men hon kanske ställer upp iaf. Annars får vi troligtvis en manlig som vi aldrig sett lr träffat förut... Vi vill ha henne.. Vi får väl se vad de leder till,vikan bara hoppas!

Och stort tack!

• Englali

God morgon tjejer!

Alla 5-juli brudar... lycka till idad!!!

Jag är förbannad. Min mamma ringer o väcker mig i morse o talar om att våran lokal som vi ska ha festen i, nu mera är uthyrd och drivs som restaurang!! Gah!! Men vi då? Och alla bröllop?? Har mailat dom som äger stället nu och hoppas på svar snart. (dom brukar svara samma dag) Som tur är har jag flera bekräftelese mail på att lokalen är våran från 8-10/8-08, så har han hyrt ut stället till ngn annan kommer det att bli ett jäkla liv från min sida kan jag lova!! Grrr!!

• sommarbrud 080802

Englali

Stå på dig!! Har du bekräftelse och allt så ska lokalen vara din, och skulle de vara något som att han t ex gjort restaurang där nu, då måste han höra av sig och informera om de.. och de har han då inte gjort. Du har rätten på din sida. Du har alal bevis. Var stenhård. Stå på dig!!

• Englali

Sommarbrud: Räkna med att jag står på mig!! (om inte så gör min mor det kan jag looova dig )

Restaurang har det varit hela tiden där, lokalen är en restaurang, men som inte är i bruk. Kan ju vara så att han hyrt ut den med förbehåll om att alla redan bokade helger inte ingår i den nya hyresgästens kontrakt, och då gör det mig inget. Han får ha hur mkt restaurang han vill... bara vi får ha vårt bröllop då vi ska

• Anja 19 juli 2008

YES YES YES YES

Har ringt en skräddare nu (en suuuuuperduktig, sökte på henne o hon har fått massa priser och sånt och är sååååå grymt duktig tydligen) GLAAAD.

Hon hade halvsemester sa hon men hon kunde defintivit klämma in mig och ta sig an min brudklänning. Shit så lättad jag är!!!

På tisdag ska jag lämna in den.

Perfekt!!!

• Anja 19 juli 2008

Englali

go girl säger jag bara. Klart lokalen är er. Jag menar de kanske har slutat hyra ut men de kan ju ej säga upp kontrakt med dem som de REDAN HAR HYRT UT till.

Så tror jag att det ligger till. Annars skulle de ju för sjutton ha informerat er! Är väl ett proffsigt ställe om jag förstått rätt och då gör de ju inte så.

• Englali

Anja: Härligt! Allt löser sig till slut vet du...
    Ja jag ska stå på mig, definitivt. Jo det är det proffsigt ställe, har alltid varit iaf och det hoppas jag dom står fast vid att forstätta vara. Annars drar vi in min moster på advokatbyrån

Nu ska jag försöka ta mig in i duschen o göra mig i ordning så vi kan gå bårt till konditorn och floristen, har fortf. inte hunnit med det.
    Jag är lite fundersam, hur ska brudbuketten se ut nertill egentligen?? Har inte funderat på det så mkt innan, kikat på lite bilder nu och det jag kommit fram till är det anbsolut inte får vara för tjock, tycker det ser så klumpigt ut. Jag vill ha en rund, och nätt liten bukett. I och med att jag och A inte är så stora så får det inte blir att det ser ut som en stor brudbukett "kommer o går mer oss"... om ni förstår min virriga förklaring

• Anja 19 juli 2008

Jag tycker det är apfult med brudbukettshållare så det sa jag ABSOLUT nej till, vill ha det jämntjockt (inte avsmalnande nertill) och med sidenband runt och mina stjälkar ska synas nedanör sidenbandet, men det är skitsnyggt när det går ända ner oxå.

Min bukett finns ju i galleriet. tycker det är absolut finast m runda, handbundna buketter

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.