• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • EnaOline

Nienna jag har ingen bild, m2b och andra som jag känner vet vad jag heter här på BT och de ska inte få se den förren när jag har den på...

• Anettan73
    Nienna skrev 2008-07-08 10:18:30 följande:
    Ja, jag nålade först upp den vilket inte var det lättaste eftersom det inte är ett rakt tygstycke. Fick göra små veck efter vägen och sy fast dem också. Klänningen har ju liksom kilformade tygstycken så först nålade jag fast i två sömmar och sen en nål mittemellan och sen gjorde jag ev. veck. Sen sydde jag små stygn i fållen och fodertyget så att det inte blev någon utvändig söm som syns.Lite svårt att förklara, kan ta några bilder och visa om du vill.
    Vad redig du är....
  • Nienna

Jag sydde för hand. Ska gå och fota den på en gång!

• Nienna

Nu finns två bilder i galleriet, den första är på sömmen och den andra på två av vecken. På vissa ställen blev vecken mindre och på vissa större.

Har du strukit din klänning själv? Hur gjorde du isf då?

• sommarbrud 080802

Ser att Anja fortfarande inte skrivit något här.. Dock såg jag att hon hade kikat in på min sida,så inne har hon varit iaf.

Nienna: Vad duktig du är. Fixar och donar för dig själv. Din bukett var jätte jätte fin.

Enaoline: Hur kunde de själa din klänning? Kan du inte lägga upp din klänning en snabbis bara då,så vi får se. *nyfiken*

Jag har världens tur med sömmerska. Min ena tärnas mamma är sömerska och hon har lovat att fixa min klänning + tärnklänningarna ifall de skulle behövas lägga in, läggas ut lr är för långa.. Jätte snällt av henne, och hon begär inget för de.. Något ska hon absolut få..

Något tips på vad vi kan ge henne då hon inte vill ha pengar?

• Nienna

Hm, mina barn är bruna som pepparkakor och själv är man blek som ett lik... Hinner inte få nån bränna på 11 dagar och här finns det inget solarium på flera mils avstånd.

• Hedebris

tycker hope-halsbanden är en fin gåva
    sommarbrud 080802 skrev 2008-07-08 10:40:42 följande:

Ser att Anja fortfarande inte skrivit något här.. Dock såg jag att hon hade kikat in på min sida,så inne har hon varit iaf. Nienna: Vad duktig du är. Fixar och donar för dig själv. Din bukett var jätte jätte fin. Enaoline: Hur kunde de själa din klänning? Kan du inte lägga upp din klänning en snabbis bara då,så vi får se. *nyfiken* Jag har världens tur med sömmerska. Min ena tärnas mamma är sömerska och hon har lovat att fixa min klänning + tärnklänningarna ifall de skulle behövas lägga in, läggas ut lr är för långa.. Jätte snällt av henne, och hon begär inget för de.. Något ska hon absolut få..Något tips på vad vi kan ge henne då hon inte vill ha pengar?
  • sommarbrud 080802

Var kan man hitta dem Hedebris?

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.