• Troll1

Spridning av noter

Man kan ju alltid kopiera ur notböcker på biblioteket om man vill det. Ser inte problemet, förutom att ex "Notpoolen" inte får in alla pengar de önskar på noterna då...

Jag kan tycka att det iofs görs väldigt mkt (smyg?)-reklam för just detta företag å andra sidan, här på BT.

• Troll1

Jag förstår det, men det är lagligt att ta kopior på biblioteken. För eget bruk.

• Troll1

Ja, men så många medlemmar har inte BT vad jag förstår, så det handlar om massutskick precis... Inget kommersiellt syfte över huvud taget.
    Fortfarande ifrågasätter jag reklamen som sker här för Notpoolen här på BT ideligen. Är det ok att göra reklam för dem?

• Troll1

Ok, men hur vet vi att det inte är människor som är involverade på Notpoolen själva som "tipsar"? Ingen har skrivit (än) hur nöjda de var precis.
    Nu ältar jag, men jag tror inte det är ngt stort problem här.
    Jag förstår att ni inte är taskiga..

• Troll1

Jag förstår problematiken till viss del, men det är mycket bra (gratis-)reklam för en artist, att det berättas/sprids info om deras låtar här och i andra forum. Att det även i viss mån cirkulerar en del noter här och var är ingen dålig affär det heller. Är fullkomligt övertygad om att det säljs mer skivor/låtar när låtarna blir kända hos folk. Jag köpte själv en skiva nyss efter tips om artisten på denna sajt.

• Troll1

Hur länge ska denna tråd vara "fäst"?

Svar på tråden Spridning av noter