Inlägg från: lillan31 |Visa alla inlägg
  • lillan31

Juni 2008 Del 4

Monken! Hur många dagar är det kvar exakt för oss?

Du har ju alltid superkoll

• lillan31
    Monken skrev 2008-04-16 23:32:29 följande:
    51 dagar...
    TACK Du är min personliga "bröllopsalmenacka". shit bara 51 dagar kvar....Det går undan in rasande fart minsann.
  • lillan31

Jag känner mig inte helt klar men NÅT. Jag har så många projekt på gång...så det har blivit alldeles för mycket...Jag har släppt på alla krav jag hade på bröllopet först...För det är ju inte roligt om bröllopsplaneringen blir ångestfylld....Men nu är det som sagt inte så långt kvar...och jag längtar som f-n

• lillan31

Jag tänkte oxå att vi skulle ha trumpet volontary som ingång....men har inte hunnit prata med kantorn. Låter det bra på orgel?

Monken skrev 2008-04-18 19:33:49 följande:
    Nu har jag börjat sitta in mina skor Idag var vi och träffade kantorn och pratade igenom musiken och det kändes jättebra! Vi bestämde att vi ska ha A Trumpet volontary som ingång och sedan ska vi ha en utmarsch som jag inte kan skriva här eftersom det finns gäster som läser lite härinne... Man vet aldrig ju.Vi ska inte ha någon solist, utan organisten ska spela ett musikstycke som heter Skärgårdsidyll. Hon föreslog det själv och provspelade det för oss. Det var otroligt mysigt att sitta där uppe på läktaren och lyssna på musiken som ska spelas på vår vigsel!!!
  • lillan31
    Jag fattar inte var tiden tar vägen...beställde tårta i veckan...och blommor
    Monken skrev 2008-04-25 20:02:05 följande:
    42 dagar... Uj vad jag längtar!!!!!
  • lillan31

nä, inget blir riktigt som det är på bilderna....min bukett kommer bestå av 3 olika sorters cremefärgade och vita rosor, och tårtan....uj uj uj, vilket kontverk det kommer bli...jag designade den helt själv med lite hjälp av konditorn...Har ni beställt tårta och blommor?

Monken skrev 2008-04-25 21:32:19 följande:
    Å, vad kul!! Blir det de som du har på bild i galleriet?
  • lillan31

vi beställde en tårta till 80 pers. så det blir en 4 våningstårta. Med massor av rosor som sitter i klungor lite överallt. rosorna kommer att vara vita, och endel cremefärgade, med en stänk av silver.Rosbladen kommer antikguld-färgade.

Och så guldpärlor som ett pärlhalsband längs kanten på varje tårtdel, om ni förstår.

Själva tårtan i grunden är vit.

• lillan31

Fin! vilken smak?

Bellanote skrev 2008-04-25 21:40:13 följande:
    så nu ligger den inne.
  • lillan31

ja, jag tror det blir bra, o så har jag ju fått in hela färgtemat lite svårt att beskriva såhär dock

• lillan31

För oss blir det chokladmousse, vaniljcreme, och jordgubb. Inte så avancerat, men någonting som faller de flesta i smaken och som känns väl igen. Tror det kan fungera.

• lillan31

Monken: vad ska ni ha för tårta då?

• lillan31

Brudar, när ska ni sy in era klänningar, eller har ni redan gjort det?

• lillan31

Men Monken; hjälp vad tidigt, eller kanske går du dit flera gånger och tar mått? för det är ju lätt att gå upp eller ner lite i vikt på så många månader.

Lilla Puh78:Jag tänkte också att jag skulle fixa min klänning så sent som möjligt...för jag har ju också samma förhoppning som dig

• lillan31

Monken: det är verkligen ingen fart i vår 7 juni-tråd!!!

Svar på tråden Juni 2008 Del 4