Inlägg från: Lilla Puh78 |Visa alla inlägg
  • Lilla Puh78

Juni 2008 Del 4

Tips, massage på stranden, grillad majskolv, "annanas-pinnar" de säljer på stranden, pannkakor (de kallar det för det iaf) som säljs på gatan med olika tillbehör. Choklad, kokos, you name it. Jag åt tom grillad kyckligspett direkt från gatan och blev inte dålig för det. Dålig blev jag dock av maten på en "italiensk" restaurang... Så, ät Thai! Mums mums!!

• Lilla Puh78

SeTa: Det var bra jobbat vill jag lova. Själv är jag inte ens halvklar känns det som och jag har planerat sen jag var 5 år... Nä, riktigt planering har det bara varit sen i höstas då vi bestämde oss för att det verkligen var dax.

Så där ja. Nu har jag fått mitt hemliga paket från möhippebrudarna som jag inte får öppna. Det är en påse från Stockholms Brud och Fest, men då en kompis till mig gifter sig i sommar, tror jag inte att innehållet kommer därifrån utan är ngt hon tog för att förvirra mig. Sambon har grundligt tejpat igen påsen så han ser om jag tjuvkikat. Nu får det allt bli av snart. Jag kan inte ha en påse liggandes hemma som jag inte får kika i! Jag funkar inte så lixom...Oskyldig Sambons svensexa var igår, så han har vart lite lagom pigg idag. Han fick leka stunt (få flaska i huvudet, brinna och så) och så körde de 5-kamp på grönan. De verkar ha haft trevligt iaf.

• Lilla Puh78

Bellanote: Så kan man ju göra, byta "upp sig" på en bröllopsdag. Jag har hittat min ring, och det blev ett antal kronor dyrare än jag tänkt. Men jag älskar den! Nästa helg ska vi hämta den är det tänkt.

• Lilla Puh78

Jag ska lämna in min klänning först 23 maj, men det ska inte ändras så mycket på den. Vill vara ute i sista sekund då jag hoppades (och fortfarande hoppas) på att få lite slankare figur till bröllopet. Hoppet är det sista som överger en.

• Lilla Puh78
    Bellanote: Jag fastnade oxå för en ring i vitt guld, har tidigare aldrig haft en tanke på det, men när jag väl provade den så föll jag.

Vi har alltid knas när vi ska köpa ringar btw. När vi köpte förlovningsringar för ett par år sen så skulle vi få dem till Alla Hjärtans Dag (hade provisoriska ringar innan dess) men ngt blev fel så vi fick vänta ytterligare två veckor. Igår ringde de oss från guldsmeden och sa att de missat gravyren i ringarna, så det ska ta ytterligare två veckor innan vi får dem. Ser ett visst mönster här... Funderar på om jag ska kräva ersättning, men å andra sidan hinner vi få dem i god tid innan bröllopet.
  • Lilla Puh78

Nästan alla har svarat oss nu, hade sista osa igår. Mamma ska ringa sin ena bror i helgen om han inte hört av sig och sen ska m2b ringa två vänner som inte svarat. Den ena vet vi ska komma, den andra ska få barn dagarna innan vi gifter oss men vi vill iaf veta om de (om det är möjligt) vill närvara. För planeringens skull. Bara 2 par har tackat nej. En kusin som bor i USA och en kompis som ska på utbildning med sitt jobb den helgen. Skum dag, men de jobbar med konferens och har inga gäster just den helgen. Så nu sitter jag och knåpar på presentation av alla gäster, och fest-, vigselprogram.

• Lilla Puh78

Förlovningsringarna fick vi gravyren gratis i som kompensation, får se vad vi kan få denna gång.

• Lilla Puh78
    *asg* Ta med sig sina vänner till bröllopet? Hur knäpp får man bli? Det är ingen FF-fest på gymnasiet vi pratar om. Vi ska ha barn på bröllopet, kanske inte det ultimata, men m2b tycker de hör bröllop till och vi kommer ju ändå ha med vår dotter. Vi ska dock ordna en "lekhörna" med lite kuddar och böcker och annat som de kan leka med när de inte orkar sitta still längre.

Jag ger mig f*n på att min möhippa kommer bli i helgen. Inte så många helger kvar att välja på.Förvånad Jag drömde att jag kom ut ur duchen och alla tjejerna stod i mitt rum. Det var lite läskigt faktiskt så hoppas de hittar på ett annat sätt att hämta mig på.

Jag har missat samtal från prästen 2 ggr nu! Idag la min mobil av och när jag väl laddat upp den hade jag ett missat samtal igen. *grr* Typiskt att han ringde just idag då batteriet tog slut. Organisten (heter det så?) ringde igår, vi ska höras närmare när vi pratat psalmer med prästen och hittat ngn som sjunger i kyrkan.
  • Lilla Puh78

Pratade med prästen igår, och det känns inget bra... Han kändes inte alls som jag vill, lät som en grinig gammal gubbe som verkade tycka att det var mest besvärligt att hålla på med bröllop. Jag sa att jag börjat skissa på vigselprogram efter en mall jag hittat på nätet, men att den mallen är borta, och jag har bara skrivit vilket alternativ jag ville ha, inte vad just det alternativet innebar. Tex, vad vi säger vid löften, olika texter etc. Men då började han blanda ihop allt och säga att det och det skulle han välja etc. Han verkade inte vilja förstå. Och när jag sa att jag vill gå in med min pappa blev han riktigt ... nedlåtande. Jag förklarade att det inte rör sig om en "överlämning" utan att jag vill att min pappa går med mig fram till främsta bänkraden där han sätter sig, och att han går på min vänstra sida så han inte går mellan mig och m2b. Usch! Känns inte alls bra nu. Vi ska träffa honom 24/5. Jag har inte sagt till m2b hur jag känner för jag vill att han ska bilda sin egen uppfattning. Håller med ovanstående att det inte känns riktigt lika kul längre. Ju närmare man kommer desto mer tänker man på problem som man trängt undan så länge som möjligt...Ledsen
    Önskar nästan att vi gjort som mamma sa, tagit pengarna och dragit utomlands och gift oss där.

• Lilla Puh78

Nu har jag blivit hippad. Hade riktigt kul, nästan hela tiden. Om man bortser från att jag hade världens fulaste klänning som inte andades ett dugg i värmen så blev det genast mycket bättre. Vi åt champangefrukost, jag fick göra brazze-vax, magdans, vi åt picknick i en park, jag fick sminkning inför kvällen, sen åt vi middag hos en kompis, sjöng lite singstar och spelade gitarr-hero (eller hur det stavas) och sen gick vi ut. Men det blev inte så sent, hade ändå varit vaken sen tiiidig morgon. Lite skönt att ha det avklarat, nu kan jag ju planera upp resten av helgerna och veta att det inte blir ngt bus när jag verkligen behöver jobba med bröllopet.
    Har stannat upp helt, måste sätta mig med festprogram, bordsplacering osv. Mindre än 4 veckor kvar nu. Men hittar inte motivation eller ork. Är så himla trött hela tiden. Blä! Hur ska jag göra med honörsbordet när m2b's föräldrar inte är bjudna? Vilka ska vi ha där? Oss, mina föräldrar, tärna, bestman, toastmadame och sångledaren (som jag för övrigt inte har frågat...)? Och så dottern så klart. Tycker det är svårt... Tips? Egentligen ska väl toasmadame inte sitta vid honörsbordet, utan så hon har bra uppsikt över alla gäster och köket? Fast det kanske hon har därifrån?

• Lilla Puh78

Idag hämtade vi våra ringar och jag lämnade in min förlovningsring på putsning. Känns så tomt att inte ha ring nu... Konstigt. Har ju bara vigselringen i rätt storlek om jag vill ha en under tiden, men den kan jag ju inte bära nu.
    Bordsplaceringen är typ klar, men så är det några som ska ta med sig sitt barn och andra som lämnar barnen hemma, så nu måste jag sätta mig med den igen. *pust* Får väl passa på nu då jag ändå bara sitter in skorna på kvällarna.
    Vad mer? I helgen ska jag ha provuppsättning, provsminkning, vigselsamtal, beställa tårta, blommor, kolla lokalen ytterligare en gång... Fullt ös. Sen ska vi oxå träffa toastmadame och planera kvällen lite mer i detalj, så måste få ihop ett utkast till festprogramet tills dess.

• Lilla Puh78

Ja, jag hoppas att allt känns klart efter det. Just nu är det rörigt så det räcker... Det känns som om man nästan är klar, men ändå aldrig når målet lixom.Fot i munnnen

• Lilla Puh78

Snart där! Hjälp vad jag inte hunnit läsa tråden på ett tag. Hinner inte nu heller egentligen... Måste göra det sista på festprogrammet, fixa placeringskorten och skriva ut bordsplaceringen. Och säkert en massa andra saker. Har varit dålig på att gå in skorna med så lär ha såååå ont på lördag.
    Nästa gång jag gifter mig anlitar jag en bröllopskordinator... Cool

• Lilla Puh78
    Monken skrev 2008-06-03 20:48:42 följande:
    Lilla Puh78 skrev 2008-06-03 20:44:03 följande: Nästa gång...??? En gång per liv är det vil som gäller??
    Ett uttryck... Som vi båda använder. Antar att vi när dottern gifter sig räknar med att vara välbärgade och betalar ngn att göra allt jobb åt oss.
  • Lilla Puh78

Jag är oxå gift!! Det var så roligt! Vill göra det igen! Allt gick så bra, prästen som jag inte gillade var hur bra som helst när vi väl var i kyrkan, killarna som sjöng sjöng som gudar, vädret var minst sagt strålande, frisören och sminkösen var superduktiga, min underbara toastmadame hade stenkoll på allt hela dagen och kvällen. Så nöjd. Nu ska jag bara lägga upp bilder i galleriet, det gick inte när jag försökte nu, så ska testa igen.

Ni som inte är gifta än, ni kommer ha så kul! När nervositeten väl släppte (det var väl egentligen inte förrän jag gick ut ur kyrkan) så ville jag bara gå in igen.

Svar på tråden Juni 2008 Del 4